رئیس‌جمهور سوریه با تاکید بر بهبود اوضاع کشورش نسبت به دو سال گذشته، اعلام کرد: سوریه با همه توان و اراده خود در برابر تمامی اشکال تروریسم ایستادگی می‌کند و ما گزینه‌ای جز پیروزی بر تروریست‌ها نداریم. وی یادآور شد که امروزه دیگر ما با القاعده در سوریه طرف هستیم.
کد خبر: ۵۵۶۴۲۷

به گزارش ایسنا، بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه در دیدار با‌هیاتی از احزاب و شخصیت‌های ملی لبنان، درخصوص آخرین تحولات کشورهای عربی و منطقه و نیز اوضاع سوریه و لبنان با آنها گفت‌وگو کرد. وی تاکید کرد: دیگر هیچ فرصتی برای سازش با گروه‌های تروریست تکفیری وجود ندارد و سوریه باعزم و اراده در برابر همه اشکال تروریسم ایستادگی می‌کند.

وی همچنین عنوان کرد: بر خلاف آنچه شایع است، جامعه سوریه در زمان حاضر بیشترین همبستگی را از لحاظ عقیدتی و ملی در رویارویی با چالش‌های موجود دارد. ارتش سوریه یکپارچه بوده و هیچ اختلاف مذهبی در میان ارتش وجود ندارد، ولی برخی تلاش می‌کنند تا عواطف و احساسات مذهبی را در سوریه برانگیزند که باید بگویم این افراد تا حدود زیادی در این مساله ناکام بوده‌اند.

وی تاکید کرد: جنگ با آنچه که «ارتش آزاد» خوانده می‌شود عملا به پایان رسیده و ما اکنون با القاعده مبارزه می‌کنیم. درگیری‌های سوریه بسیار طولانی است اما اعلام می‌کنم که ما گزینه‌ای جز پیروزی نداریم.

سخنان اسد در حالی ابراز می‌شود که بین گروه‌های مخالف دولت دمشق چند دستگی ایجاد شده وهرروز خبر از استعفای تازه‌ای شنیده می‌شود. روزگذشته اعلام شد ممکن است غسان هیتو نخست وزیر دولت موقت مخالفان به دلیل ناتوانی در تشکیل کابینه استعفا کند. این در حالی است که جماعت اخوان‌المسلمین سوریه از حمایت از هیتو دست کشیده است. هیتو همچنین نتوانسته است حمایت مخالفان داخل سوریه و از جمله گروه موسوم به «ارتش آزاد» را به دست بیاورد. خبر استعفای هیتو در حالی منتشر می‌شود که روز گذشته «معاذ الخطیب» رئیس ائتلاف جدید مخالفان سوری برای دومین بار از مقام خود استعفا کرد. الخطیب گفته است تمایل دارد تنها به‌عنوان نماینده استان دمشق در ائتلاف مخالفان حضور داشته باشد.

در یک خبردیگر مربوط به سوریه روزنامه فرانسوی‌زبان فیگارو به نقل از یک نظامی غربی در خاورمیانه فاش کرد که پادشاه اردن حریم هوایی کشورش را برای حمله احتمالی به سوریه در اختیار هواپیماهای اسرائیل قرار داده است. جنگنده‌های اسرائیلی در صورت نیاز می‌توانند طوری که تشخیص آنها ممکن نباشد، در شب پرواز کرده و هر نقطه از خاک سوریه را که بخواهند هدف قرار ‌دهند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها