برای داشتن یک زندگی عاشقانه، عشق هرگز کافی نخواهد بود؛ هرچند عشق، احساسی است که بدون آن زندگی خالی می‌شود و هیچ چیز دیگر جایش را پر نخواهد کرد، اما این‌که عاشق کسی هستیم، دلیل نمی‌شود کنار او بتوانیم با آرامش و رضایت زندگی کنیم.
کد خبر: ۵۵۶۰۹۸

بیایید با هم چند قدم به عقب برگردیم؛ به قصه‌هایی که در دوران کودکی برایمان محبوب بود. کمتر کسی است که داستان سیندرلا را نشنیده باشد. آن روزها وقتی قصه تمام می‌شد و دو دلداده به یکدیگر می‌رسیدند، جمله معروف: «و آنها سال‌های سال با یکدیگر بخوبی و خوشی زندگی کردند»، خاتمه شیرینی بود که دوستش داشتیم، اما کاش کسی هم بود تا برایمان قصه‌ای تعریف کند از روزی که سیندرلا برای همیشه به قصر رفت و با شاهزاده زندگی کرد. قصه این‌که چطور توانستند سال‌های سال با خوبی و خوشی کنار هم بمانند. چطور با تفاوت‌هایشان کنار آمدند. چطور فرزندانشان را تربیت کردند. چطور با هم حرف زدند و گذشت کردند. اگر به خاطر اتفاقی، شاهزاده را از قصر بیرون می‌کردند، آیا سیندرلا با او می‌ماند؟ اگر سیندرلا بیمار می‌شد و زیبایی‌اش را از دست می‌داد، آیا شاهزاده باز هم تمام شهر را برای یافتنش زیر و رو می‌کرد؟

شاید درست نباشد آمار بالای طلاق و جدایی را به گردن والت دیزنی بیندازیم، اما چیزی که نمی‌توانیم از آن چشم‌پوشی کنیم، این است که سبک زندگی امروز ما، محصول آموزش و تجربه‌ای است که در گذشته داشته‌ایم.خیلی از ما وارد زندگی زناشویی شده‌ایم، در حالی که تا همین مرحله را یاد گرفته بودیم و فکر می‌کردیم وقتی زیر یک سقف برویم، علی‌القاعده سال‌های سال با خوبی و خوشی باهم زندگی خواهیم کرد، اما وقتی چند روزی گذشت و این قاعده به هم خورد، با اولین اختلاف‌ها و دعواها، باز هم به علت این‌که نمی‌دانستیم باید چگونه رفتار کنیم، فکر کردیم بهتر است از یکدیگر جدا شویم.

اما واقعیت این است که زندگی زناشویی یکی از سخت‌ترین مهارت‌هایی است که باید هر فرد در زندگی‌اش بیاموزد. این‌که پسری شغل مناسب دارد و سربازی رفته، دلیل نمی‌شود که می‌تواند وظایف همسری و مرد یک زندگی بودن را انجام دهد. این‌که دختری درسش تمام شده و به سن مناسب رسیده و ظاهر خوبی دارد، دلیل نمی‌شود که می‌تواند زن یک زندگی باشد.

انجام صحیح این وظایف، نیاز به آموختن دارد. برخی از این آموزش در طول زندگی از طریق مشاهده زندگی زناشویی والدین و اطرافیان انجام می‌شود که متاسفانه اگر خود آنها در این مورد موفق نباشند، کار را خراب‌تر می‌کند. یکی از راه‌ها برای یاد گرفتن ویژگی‌های یک همسر خوب بودن، مطالعه کتاب‌هایی است که در این زمینه می‌تواند مفید باشد. شما در هر سن و سالی که باشید، هر مدتی که از ازدواج‌تان بگذرد، می‌توانید با مطالعه و آموختن رفتارهای صحیح به زندگی مشترکتان کمک کنید. دانه عشقی که در قلب شما روییده برای بارور شدن و ماندگاری، به نور خورشید، خاک مناسب و هوای خوب نیاز دارد. همه اینها را با مطالعه می‌توانید به دست بیاورید.

اولین کپسول پیشنهادی ما برای به دست آوردن یک زندگی عاشقانه، آموختن فوت و فن زندگی است و بهترین و امن‌ترین راه آموختن، مطالعه کتاب‌هایی است که می‌تواند قدم به قدم کمکتان کند. علاوه بر آن نگاه به زندگی اطرافیان هم می‌تواند به شما کمک کند، به شرطی که از آنها که موفق هستند، راه و رسم درست زندگی کردن را بیاموزید و از آنها که ناموفق بوده‌اند، بیاموزید دور چه چیزهایی در زندگی‌تان باید خط بکشید. مراقب باشید برعکس عمل نکنید.

آرزوی ما این است که شما سال‌های سال با خوبی و خوشی کنار هم زندگی کنید، اما مطمئن باشید که این مهم اتفاقی به دست نمی‌آید.

ندا داوودی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها