در جریان دور چهارم سفرهای استانی صورت گرفت؛

افتتاح بیمارستان 96 تختخوابی بندر ماهشهر

سه‌شنبه این هفته صورت می‌گیرد

افتتاح پروژه انتقال آب از سرشاخه‌های دز به قم با حضور رئیس‌جمهور

بنابر اعلام صورت گرفته رئیس جمهور روز سه‌شنبه برای افتتاح چند پروژه از جمله افتتاح رسمی پروژه انتقال آب از سرشاخه‌های دز، به قم سفر می‌کند.
کد خبر: ۵۵۵۹۶۰
افتتاح پروژه انتقال آب از سرشاخه‌های دز به قم با حضور رئیس‌جمهور

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان قم در گفت‌وگو با مهر بیان کرد: روز سه شنبه هفته جاری رئیس جمهور برای افتتاح چند پروژه عمرانی از جمله پروژه انتقال آب از سرشاخه‌های دز به قم سفر خواهد کرد.

سید حسن رضوی با اشاره به این که عملیات اجرایی پروژه انتقال آب از سرشاخه‌های دز به قم اواخر اسفند سال 80 آغاز شد، در خصوص مشخصات این پروژه اظهار داشت: این پروژه دارای چهار بند انحرافی، تونل‌های کوتاه، متوسط و بلند است که مجموع این تونل‌ها بالغ بر 54 کیلومتر می‌باشد.

وی هفت هزار و 200 متر کانال و 210 کیلومتر خط انتقال و رینگ شهری را از دیگر بخش‌های این پروژه عنوان کرد و افزود: فاز اول این پروژه، 2 سال قبل با ظرفیت انتقال 2500 لیتر بر ثانیه به صورت پمپاژ افتتاح شد و در حال حاضر، فاز نهایی آن با ظرفیت 6 هزار لیتر بر ثانیه و به صورت ثقلی به اتمام رسیده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان قم در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص هزینه انجام این پروژه بیان کرد: برای این پروژه 740 میلیارد تومان، 120 میلیون یورو اعتبارات ارزی، 230 میلیون یورو به دستور مقام معظم رهبری از محل صندوق ذخیره ارزی و مابقی از محل بانک توسعه اسلامی هزینه شده است.

وی ادامه داد: همچنین برای تکمیل سد کوچری مبلغ 60 میلیارد تومان اوراق مشارکت فروخته شده است که عملیات اجرایی این سد تا کنون 60 درصد پیشرفت داشته و پیش بینی می‌شود تا پایان سال 92 به پایان برسد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها