بهای برخی سکه ها هنوز تا 160 هزار تومان حباب دارد

آغاز کاهش حباب قیمتی سکه طلا

در حالی که تعطیلی آخر هفته بازارهای جهانی، قیمت هر اونس طلا را روی عدد 1405 دلار ثابت نگه داشته، روز گذشته قیمت سکه تمام بهار آزادی کاهشی 15 هزار تومانی پیدا کرد تا قدری از حباب قیمتی سنگین روزهای اخیر کاسته شود.
کد خبر: ۵۵۵۷۷۴

محمد کشتی‌آرای، رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر در تحلیل این کاهش به خبرنگار جام‌جم گفت: همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد بتدریج مقاومت طبیعی که در برابر کاهش قیمت سکه و طلا به وجود آمده بود در حال کم شدن بوده و کاهش تدریجی حباب سکه در بازار در حال مشاهده است.

وی در باره وضع فعلی قیمت طلا در بازار ایران گفت: خوشبختانه بازار طلای کشور وضع حبابی ندارد و طلا به قیمت واقعی خود عرضه می‌شود، ولی در مورد سکه‌های یک گرمی و ربع بهار آزادی، حباب سنگینی دیده می‌شود که با توجه به نزدیک شدن به مناسبت‌هایی چون روز مادر و افزایش تقاضای سکه‌های کوچک‌تر در چنین مناسبت‌هایی، ممکن است در آینده این حباب افزایش بیشتری بیابد. بنابراین بانک مرکزی به عنوان ناظر و تنظیم‌کننده عرضه طلا و سکه در کشور باید وارد این بازار شده و سکه‌های کوچک به بازار تزریق کند تا حباب سنگین قیمتی این سکه‌ها کاهش پیدا کند.

این گزارش می‌افزاید: روز گذشته بر خلاف آن که قیمت جهانی اونس طلا تقریبا ثابت مانده بود، بهای هر گرم طلای 18 عیار با قدری افزایش از 123 هزار و یکصد تومان به 125 هزار و 350 تومان رسیدکه علت آن را می‌توان در رشد قیمت دلار در بازار غیررسمی جستجو کرد.

چرا که قیمت دلار از 3540 به 3550 تومان افزایش پیدا کرد. با وجود این بهای سکه تمام بهار آزادی (طرح امامی) با 15 هزار تومان کاهش از یک میلیون و 310هزار تومان به یک میلیون و 290 هزار تومان کاهش پیدا کرد. قیمت سکه نیم‌بهار هم از 670 هزار تومان به 665 هزار تومان کاهش یافت. قیمت سکه ربع بهار آزادی هم از 415 هزار تومان به 410هزار تومان رسید ولی سکه یک گرمی هنوز در رقم فروش 295 هزار تومان یعنی حدود 160 هزار تومان بالاتر از قیمت واقعی باقی ماند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها