قاضی دادگاه حسنی مبارک در حالی که قرار بود روز شنبه او را همراه حبیب العادلی، وزیر کشور سابق مصر دوباره محاکمه کند از مقام خود کناره‌گیری کرد.
کد خبر: ۵۵۳۹۷۳

فرید الدیب، وکیل مدافع حسنی مبارک، رئیس‌جمهور مخلوع مصر گفت قاضی دادگاه محاکمه مجدد مبارک، بنا به دلایل پزشکی از برگزاری جلسه دادگاه کناره‌گیری کرده است.

با این حال برخی منابع خبری گفتند دلیل استعفای قاضی مصطفی حسن عبدالله این بوده است که هرگونه رایی از سوی او می‌توانست مناقشه‌برانگیز باشد. این قاضی همان کسی است که پیشتر متهمان حادثه جمل (حادثه‌ای که در آن افرادی با شتر انقلابیون را سرکوب کردند) را تبرئه کرده بود.

دادگاه تجدیدنظر اکنون60 روز برای تعیین یک قاضی جایگزین فرصت دارد و در این مدت مبارک در بیمارستان المعادی خواهد بود. حسنی مبارک، علاء و جمال پسران وی، حبیب العادلی وزیر کشور و شش نفر از معاونان وی روز شنبه برای محاکمه مجدد به اتهام قتل انقلابیون در دادگاه حاضر شدند، اما قاضی دادگاه از برگزاری جلسه کناره‌گیری کرد و پس از آن بالگرد ارتش بار دیگر مبارک را به بیمارستان نظامی المعادی منتقل کرد.

در همین رابطه منابع مصری از وقوع درگیری بین هواداران حسنی مبارک، رئیس‌جمهور مخلوع مصر با خانواده‌های قربانیان انقلاب بیست و پنجم ژانویه در مقابل دادگاه خبر دادند. براساس این گزارش دو طرف به سمت یکدیگر سنگ پرتاب می‌کردند و نیروهای امنیتی نیز سعی داشتند با قرار دادن موانعی در وسط خیابان در مقابل آکادمی پلیس، طرف‌های درگیر را از یکدیگر جدا کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها