استاندار بوشهر با اعلام اینکه زلزله بوشهر تا کنون 32 کشته و 850 زخمی بر جای گذاشته است گفت:تمامی نیروهای امدادی اعم از امداد و نجات هلال احمر ،نیروهای انتظامی ،شهرداری ها ، فرمانداریها ،نیروهای بسیجی و سپاهی در حال امدادرسانی به مجروحان و مصدومان زلزله هستند.
کد خبر: ۵۵۲۹۲۴
تلفات زلزله بوشهر در حال افزایش است

به گزارش واحد مرکزی خبر، حسنوند افزود: هم اکنون در آخرین مرحله آوار برداری در مناطق زلزله زده هستیم و نیروهای امداد و نجات مشغول خدمات رسانی و اسکان زلزله زدگان هستند.

موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران نیز اعلام کرد: این زمین لرزه  ساعت 16 و 22 دقیقه و 49 ثانیه در عمق 12 کیلومتری زمین روی داد.

همچنین زمین لرزه هایی 4 و 8  ، 5 و 3 ، 4  و4 ، 4 و1 ، 4 و 5 ، 5 ، 4 و 1 ، 4 و 4 ، 4 و 7 و 4 ،  4 و 7 ، 4 درجه درامواج درونی زمین (ریشتر) ساعات 16 و 34  ، 16 و 35 ، 16 و 45  ، 17 و 1 ،‌ 17 و 11 ، 17  و17 ، 17 و 22 ، 17 و 33 و 18 ، 18 و6 ،  19 و 14،  19 و 35دقیقه حوالی کاکی در استان بوشهر را تکان داد.

کانون زلزله شش و یک دهم ریشتری کاکی در استان بوشهر سه بخش شنبه ، تسوج  و باغان بوده است.

به گفته مسئولان محلی این زلزله باعث تخریب دیوارهای برخی منازل و قطع برق و تلفن در این منطقه شده است.

امداد رسانان و مسئولان محلی با حضور در مناطق زلزله زده مشغول کمک به زلزله زدگان هستند.

خبر دیگر اینکه زمین لرزه ای به بزرگی 4 و2 دهم درجه در امواج درونی زمین (ریشتر)  ساعت 16 و 48 دقیقه و 11  ثانیه حوالی خورموج در استان بوشهر را تکان داد.

بخش کاکی با مساحت 1600 کیلومتر مربع در جنوب غربی شهرستان دشتی قرار دارد که از شمال و مشرق به بخش مرکزی و از مغرب به خلیج فارس و از جنوب به شهرستان دیر محدود می شود.

زمین لرزه های استان بوشهر در شیراز و فراشبند هم احساس شد.

بر اثر زلزله کاکی بوشهر ، بخش‌هایی از کوه بیرمی و  مند ریزش کرد.


سه روز عزای عمومی در استان بوشهر


در پی وقوع زلزله در شهرستان دشتی نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه بوشهر سه روز عزای عمومی در استان بوشهر اعلام کرد.

آیت اله صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه بوشهر در پیامی ضمن تسلیت درگذشت تعدادی از هم استانی ها در حادثه زلزله شهرستان دشتی اعلام کرد از فردا سه روز در استان بوشهر عزای عمومی خواهد بود.

در این پیام آمده حادثه تاسف برانگیز وقوع زلزله در منطقه دشتی و خبر کشته و مجروح شدن جمعی از اهالی عزیز آن خطه مایه تاسف و تالم شدید همگان واینجانب شد.

این ضایعه جانگداز را به حضرت بقیة الله الأعظم (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، مقام معظم رهبری (دامت برکاته العالیه) و مردم گرانقدر استان بوشهر به ویژه خانواده‌های داغدار تسلیت عرض می‌نمایم و سلامت تمامی مجروحان را از خداوند متعال خواستارم.

newsQrCode
برچسب ها: بوشهر
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۵
م
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
۰
۰
هموطن بوشهری ناراحت نباش واحساس ناراحتی نكن چون ما هم زلزله مرداد اذربایجان رو دیدیم
شهرام عبادالهی
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۰
۰
۰
خبر زلزله بوشهر واقعا ناراحت كننده بود و من از قلب آذربایجان( تبریز ) با تمامی زلزله زدگان اظهار همدردی نموده و به بازماندگان این حادثه تسلیت عرض می كنم .
هادی شكوهی
Iran (Islamic Republic of)
۰۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
۰
۰
مشیت الهی بـر ایـن تعلق گرفـته كـه بهار فرحناك زندگی را خـزانـی ماتمزده بـه انتظار بنشیند و این ، بارزترین تفسیر فلسفـه آفـرینش درفـراخـنای بـی كران هـستی و یـگانه راز جـاودانگی اوسـت
امشب بی نهایت غمگینم و خود را شریك غم همشهریانم میدانم
سید عبدالواحد امامی
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
۰
۰
واقعا داستان غم انگیزیست.بی خبر از همه جا برگردی ببینی همه زندگیت نابود شده.اول تسلیت میگم.دوم هم از خدا میخوام بهشون صبر بده.
سید یوسف
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۱
۰
۰
خبر زلزله تاسف وار است من كه از تبریز می فرستم باشما همدرد هستم ومیدانم شما چه روزهای سختی دارید
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها