مقامات تل‌آویو از فرانسه و دیگر کشور‌های غربی برای جلوگیری از حملات شدید سایبری کمک خواسته‌اند

حملات گسترده سایبری به رژیم صهیونیستی

طی 48 ساعت گذشته سایت‌های وابسته به رژیم صهیونیستی مورد حمله سایبری قرار گرفت. این حملات به‌حدی شدید بود که مقام‌های تل‌آویو از دیگر کشورها برای حل این مشکل درخواست کمک کردند.
کد خبر: ۵۵۲۲۴۴

به گزارش مهر، در نتیجه حملات گروه‌های هکری به پایگاه‌های اینترنتی رژیم صهیونیستی، بسیاری از این پایگاه‌ها هک شد و از کار افتاد. تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز دیروز در گزارشی از هک شدن ده‌ها پایگاه وابسته به این رژیم پس از حملات شدید سایبری خبر داد.

ماهیت و هدف حملات

گزارش رسانه‌های خبری حاکی از آن است که گروه هکری موسوم به «آپ اسرائیل» عامل اصلی این حملات بوده است. این گروه که مخالف تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان است، در بیانیه‌ای اعلام کرد: هدف این حملات سایبری بین‌المللی، حذف پایگاه‌های اسرائیلی از شبکه اینترنت است. در بیانیه این گروه که روی وب‌سایت آنها قرار گرفته است، خطاب به اسرائیل آمده است: «شما از نقض گسترده حقوق بشر دست برنداشته‌اید. شهرک‌سازی‌های غیرقانونی را متوقف نکرده‌اید، به پیمان آتش‌بس بی‌توجه بوده‌اید و نشان داده‌اید که احترامی برای قوانین بین‌المللی قائل نیستید.»

بنابراین گزارش، طی دو روز گذشته بسیاری از پایگاه‌های اینترنتی رژیم صهیونیستی از جمله سازمان مهاجرت، دستگاه‌های قضایی و دیگر سازمان‌های وابسته به این رژیم هک شده و تصاویری از سامر العیساوی اسیر فلسطینی روی آنها قرار داده شد.

العیساوی از اسیران فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی است که از لحاظ جسمانی در وضع بسیار وخیمی قرار دارد. میسره ابوحمیده که در زندان اسرائیل به شهادت رسید و عماد مغنیه، از فرماندهان حزب‌الله از دیگر افرادی بودند که تصاویر آنها روی وب‌سایت‌های هک شده قرار گرفت.

کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی با پخش گزارشی اعلام کرد: هکرها علاوه بر قرار دادن تصاویر سامر العیساوی و دیگر اسیران فلسطینی در صفحات هک شده، شعارهایی درباره آزادسازی فلسطین و آغاز دوباره مقاومت علیه اسرائیل در آنها قرار داده‌اند.همچنین روزنامه صهیونیستی هاآرتص گزارش داد سایت دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، سایت بازار بورس تل‌آویو و سایت وزارت جنگ این رژیم هدف این حمله گسترده سایبری قرار گرفته‌ است. شبکه خبری المیادین نیز گزارش داد سایت موساد نیز در این حمله از کار افتاده است. علاوه بر این، اسامی و آدرس ایمیل 1500 نفر که گفته می‌شود از جاسوسان موساد هستند، روی سایت Google Doc قرار گرفت. شبکه المنار نیز در گزارشی با اشاره به ضعف شدید رژیم صهیونیستی در برابر حملات سایبری اعلام کرد: منبع حملات سایبری علیه رژیم صهیونیستی از کشورهای عربی و اسلامی نظیر فلسطین، اردن، سوریه، مصر، ایران، اندونزی و آفریقای جنوبی بوده است. پایگاه لبنانی العهد نیز در گزارشی اعلام کرد: طی این حملات سایت هیات وزیران رژیم صهیونیستی، وزارت جنگ، وزارت آموزش، بانک‌های صهیونیستی و حزب کادیما نیز هک شده است.

واکنش صهیونیست‌ها

رونی بکار، مدیر موسسه سایبری و داده‌های اینترنتی رژیم صهیونیستی در اظهاراتی در واکنش به این حمله اعلام کرد: ما نمی‌توانیم کاری انجام دهیم و فقط ناظر این جنگ سایبری هستیم. این مقام صهیونیستی از آغاز حملات متقابل هکرهای اسرائیلی خبر داد و گروه‌های سایبری فلسطینی و لبنانی را از جمله اصلی‌ترین مهاجمان به پایگاه‌های این رژیم دانست. این در حالی است که حملات متقابل هکرهای اسرائیلی تاکنون تاثیری در جلوگیری از حملات سنگین هکرهای ضدصهیونیستی نداشته است.

مقامات تل‌آویو نیز در نتیجه شکست این اقدامات، از فرانسه برای جلوگیری از حملات شدید سایبری استمداد کرده‌اند. حتی گفته می‌شود آنها در این زمینه از اتحادیه اروپا و آمریکا نیز درخواست کمک کرده‌اند. منابع صهیونیستی همچنین اعلام کرده‌اند: هکرهایی که طی ساعات اخیر به سایت‌های اسرائیلی حمله کرده‌اند، از کشورهای کوزوو، آلبانی، مغرب، ترکیه، اندونزی، عربستان و فلسطین بوده‌اند. این هکرها که تعداد آنها به 5000 نفر می‌رسد، تاکنون بیش از 40 هزار سایت وابسته به این رژیم و صفحات شبکه‌های اجتماعی صهیونیست‌ها را هک کرده‌اند.

از سوی دیگر، گروهی دیگر از هکرها موسوم به «آنانیموس» نیز صبح دیروز با صدور بیانیه‌ای از نابودی سایت‌های رژیم صهیونیستی در شبکه جهانی اینترنت سخن به میان آورده و تاکید کردند: هدف ما افشای جنایات ضدبشری و دروغ‌های مقام‌های صهیونیستی همچون فریب هولوکاست است. گروه‌های هکری ضدصهیونیستی همچنین تهدید کرده‌اند شهادت حتی یک اسیر فلسطینی که دست به اعتصاب غذا زده است، منطقه را به سوی انفجار پیش می‌برد و پس از این اتفاق دیگر آتش‌بس با اسرائیل معنا ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها