پیروزی شاگردان قلعه‌نویی بر الهلال عربستان، 3 ناکامی سال نوی فوتبال ایران را جبران کرد

شاهکار استقلال در ریاض

استقلال با کسب پیروزی شیرین مقابل الهلال عربستان کام فوتبالدوستان کشورمان را شیرین کرد تا قدری از تلخی توقف تیم ملی مقابل کویت و شکست سپاهان و تراکتورسازی در لیگ قهرمانان آسیا بکاهد.
کد خبر: ۵۵۱۷۰۲

شاگردان امیر قلعه‌نویی در حالی گام به عربستان و مصاف با الهلال، یکی از پرافتخارترین تیم‌های قاره گذاشتند که پیش از آن به دلیل تساوی یک بر یک تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل کویت در چارچوب انتخابی جام ملت‌های آسیا و همچنین شکست سپاهان مقابل الاهلی عربستان و باخت تراکتورسازی مقابل دیگر نماینده عربستان یعنی الشباب، تردید زیادی برای موفقیت آنها هم وجود داشت. با وجود این استقلال که در مصاف 120 دقیقه‌ای جام حذفی به سپاهان باخته بود در مصاف با الهلال با ارائه یک بازی حساب شده و فرصت‌طلبی پژمان منتظری و آرش برهانی بازی یک بر صفر باخته را به پیروزی 2 بر یک تبدیل کرد تا ضمن صدرنشینی و گرفتن انتقام فوتبال ایران از نمایندگان عربستان، خیلی زود باخت مقابل سپاهان را به بوته فراموشی بسپارد. حالا تیم امیر قلعه‌نویی ـ که برابر الهلال با تعویض‌های طلایی خود نقش محوری در موفقیت تیمش ایفا کرد ـ صدرنشین گروه بوده و با روحیه‌ای دو چندان به استقبال بازی‌های دور برگشت می‌رود. جایی که در تهران پذیرای الهلال و الریان خواهد بود و تنها یک بازی خارج از خانه خواهد داشت.

قلعه‌نویی: فینال زودرس را بردیم

امیر قلعه‌نویی، سرمربی استقلال پس از کسب این موفقیت ارزشمند در جمع خبرنگاران گفت: الهلال تیمی تاکتیکی و با برنامه بود، اما ما بخوبی روی این تیم شناخت داشتیم و می‌دانستیم که نقطه قوت آنها خط هافبک‌شان است. الهلالی‌ها در 15 دقیقه ابتدایی هر دو نیمه فشار آوردند که ما تغییراتی دادیم و می‌دانستیم که آنها از دقیقه 70 به بعد تحلیل رفته و بدن‌هایشان کم می‌آورد.

قلعه‌نویی تاکید کرد: الهلال هم می‌توانست برنده بازی باشد؛ چرا که در دقایقی از بازی موقعیت‌هایی داشت، اما در این بازی لطف خدا شامل حال ما شد. اعتقاد دارم این بازی فینال زودرس آسیا بود که آن را بردیم.

قلعه‌نویی در واکنش به خبرنگار عربستانی که سرمربی استقلال را به ایجاد جنگ روانی علیه داور متهم کرد، گفت: فکر می‌کنم از باخت الهلال خیلی ناراحت هستید که این‌گونه سوال می‌پرسید، اگر بازی را بدقت دیده باشید، دو تیم فوتبالی کاملا تاکتیکی ارائه کردند و اعتقاد دارم داور پنالتی صددرصد ما را روی ایمان موسوی نگرفت.

سرمربی استقلال تاکید کرد: معتقدم هر تیمی از این گروه بالا بیاید، می‌تواند شانس رسیدن به فینال را داشته باشد. من به بازیکنانم خسته نباشید می‌گویم که ثابت کردند مرد روزهای سخت هستند.

سپاهان خسته، تراکتور بی‌تجربه

پیروزی مقابل استقلال در جام حذفی به همان میزان که زردپوشان اصفهانی را شادمان کرد، به فاصله دو روز برای آنها گران هم تمام شد؛ زیرا سپاهان که برخلاف لیگ برتر در عرصه آسیایی امسال صلابت لازم را نداشته است، در مصاف با مهمان خود الاهلی عربستان به شکست سنگین 4 بر 2 تن داد تا راه صعودش به مرحله حذفی دشوار شود. پس از این شکست بود که زلاتکو کرانچار، سرمربی سپاهان و دیگر اعضای این تیم دلیل باختشان را برنامه‌ریزی سازمان لیگ ایران و خستگی ناشی از دیدار مقابل استقلال دانستند. به هر ترتیب، سپاهان در دور برگشت دو بازی خارج از خانه مقابل الاهلی عربستان و النصر امارات دارد و در آخرین دیدار خود پذیرای الغرافه قطر خواهد بود.سپاهان در شرایطی باخت که تراکتورسازی هم در مصاف با میزبان خود؛ الشباب عربستان یک بر صفر شکست خورد. با وجود این تراکتورسازان که نخستین حضور بین‌المللی خود را تجربه می‌کنند، می‌توانند در دور برگشت بهتر از اینها ظاهر شوند؛ چراکه برگزاری دو بازی مقابل الشباب عربستان و الجیش قطر در تبریز امتیاز روحی فوق‌العاده ارزشمندی برای اولیویرا، سرمربی پرتغالی تراکتورسازان است که با تکیه بر حمایت پرشور هواداران تبریزی، تیمش را به مرحله حذفی رهنمون کند. شاید به همین دلیل است که این مربی پرتغالی پس از ناکامی در عربستان وعده داد تیمش باخت مقابل الشباب را جبران خواهد کرد. تراکتورسازی که در دور رفت چهار امتیاز اندوخت، در دور برگشت تنها یک بازی خارج از خانه آن هم مقابل الجزیره امارات، تیم قعرنشین گروه اول خواهد داشت.

نتایج دور سوم:

گروه اول: الشباب عربستان یک ـ تراکتورسازی ایران صفر، الجیش قطر 3ـ الجزیره امارات یک

گروه سوم: سپاهان ایران 2ـ الاهلی عربستان 4، النصر امارات 2ـ الغرافه قطر4

گروه چهارم: العین امارات 2ـ الریان قطر یک، الهلال عربستان یک ـ استقلال ایران 2

برنامه دور چهارم:

سه‌شنبه ـ بیستم فروردین: استقلال-الهلال(ساعت 21 ـ‌ ورزشگاه آزادی)، الریان ـ‌ العین (ساعت‌20و 10 دقیقه )

چهارشنبه ـ‌ بیست و یکم فروردین: الغرافه ـ‌ النصر(20)، الاهلی‌ـ سپاهان(ساعت‌22و 15 دقیقه)، تراکتورسازی ـ الشباب (ساعت20 ـ ورزشگاه یادگار امام(ره) تبریز، الجزیره ـ الجیش(ساعت ‌20و 10 دقیقه)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها