این انتقال زیبایی های فوتبال را کم می کند؛

رونالدو به این دلایل نباید به منچستر برود

منبع: دیلی استار دوران کریستیانو رونالدو در رئال مادرید رو به اتمام است. در حالی که این پرتغالی 28 ساله در برنابئو روز به روز اوج می گیرد و به پختگی بیشتری می رسد زمزمه های جدایی او از جمع تیم سلطنتی بیشتر به گوش می رسد که این زمزمه ها در روزهای اخیر بیشتر به اوج رسید و رنگ و بوی واقعی تری به خود گرفت.
کد خبر: ۵۵۱۵۴۰
رونالدو  به این دلایل نباید به منچستر برود


رونالدو بدون هیچ شک و تردیدی یکی از سه بازیکن برتر تاریخ قوهای سپید مادرید است ، بازیکنی که در طول دوران 4 ساله خود در این باشگاه عملکردی فراتر از یک بازیکن بیست و چند ساله بی تجربه  داشت و رکوردهای مختلفی به خصوص از حیث گلزنی از خود بر جای گذاشت. او در رئال به یک افسانه زنده تبدیل شده است اما این افسانه زنده اکنون واضح تر از هر زمانی از بازگشت خود به منچستر یونایتد می گوید، تیمی که قرار است در تابستان 2013 برای بازگرداند رونالدو به اولدترافورد 55 میلیون پوند بپردازد اما آیا بازگشت این فوق ستاره پرتغالی به منچستر یونایتد تصمیم عاقلانه ای است؟ دلایلی وجود دارد که ثابت می کند رونالدو نباید رئال را ترک کند.
1 - لیگ اسپانیا نسبت به لیگ برتر انگلستان تا حدودی سطح بالاتری دارد اما به این معنا نیست که منچستر یونایتد بر طبق این ارزیابی کارشناسانه از رئال مادرید پایین تر است. منچستر سبک خاص خود را دارد و رئال مادرید نیز به همین شکل. هر دو باشگاه بهترین مکان برای درخشش فوق ستاره های بی نظیر فوتبال دنیال هستند اما این دو در قبال ستاره ای همانند رونالدو وضعیت متفاوتی دارند. نظمی که در منچستر و در کل فوتبال انگلیس وجود دارد به مراتب بالاتر از نظم فوتبال اسپانیاست که این نظم می تواند برای کریس رونالدوی مغرور و جاه طلب دردسر ساز شود.   زندگی شخصی رونالدو در طی 4 سال گذشته با حاشیه هایی همراه بود که برخی از آنها جنبه هایی از عدم تعهد او به برخی معیارهای اخلاقی را نشان می داد. منچستر خود در سال های  اخیر رسوایی  های متعددی را توسط بازیکنانش شاهد بوده اما پس از جنجال رایان گیگز که یار باوفای این تیم در 20 سال اخیر بوده یک رسوایی دیگر قابل پذیرش نیست. تجربه نشان داده است که رونالدو بیشتر از 6 ماه نمی تواند بدون یک حاشیه به کار خود ادامه بدهد و این حاشیه ها جزئی جدایی ناپذیر از زندگی اوست. رئال مادرید که پر افتخارترین باشگاه اروپا نیز هست بستر گسترده تری برای بازیکنی همچون رونالدو به شمار می آید و ظرفیت بیشتری برای همه دردسرهای او خواهد داشت اما علاوه بر این مشکلات حاشیه ای مانع دیگری هم وجود دارد که می تواند آینده رونالدو را در منچستر یونایتد تحت تاثیر قرار بدهد و آن هم چیزی نیست جز فوتبال فیزیکی انگلستان.
2 - رونالدو در لالیگا که عرصه ای برای جولان بازیکنان تکنیکی است راه های بیشتری برای گلزنی پیدا می کرد. او در رئال مادرید چنان فرصت های بیشماری برای گلزنی پیدا کرد که در  119 بازی خود برای این تیم 128 گل به ثمر رساند و در فصل 2011-2010 با به ثمر رساندن 53 گل رکورد پیشین پوشکاش را که سال ها با 49 گل در صدر قرار داشت شکست. او در دوران 6 سال حضور خود در لالیگا در تمامی ورزشگاه های این کشور- به استثنای ریاروز- موفق به گلزن شد اما رونالدو در فوتبال مبتنی بر فیزیکی و سراسر دفاعی انگلستان چه کار خواهد کرد؟ او می تواند در لیگی که تفاوت های زیادی با لالیگا دارد به یکه تازی خود ادامه بدهد و همه رکوردها را به نام خود ثبت کند؟ به نظر نمی آید پاسخ این سوال مثبت باشد. بولت فوتبال جهان با آن سرعت شگفت انگیزش در فوتبال انگلستان به دفعات به بن بست خواهد خورد.
3 - با وجود اینکه مدت زمان زیادی تا زمان نقل و انتقالات تابستاننی باقی مانده است اما از هم اکنون یک چالش جدی برای این انتقال بزرگ وجود خواهد داشت، و آن هم این است که منچستر به اندازه رئال توانایی بستن قراردادی نجومی با رونالدو ندارد.  رونالدو پس از دیوید  بکام دومین فوتبالیست ثروتمند دنیاست. او در فصل 2010-2009 با یک قرار داد 80 میلیون پوندی از منچستر یونایتد به رئال مادرید پیوست تا رکورد همه نقل و انتقالات را بشکند. رکورد او هنوز هم دست نخورده است و همچنان یکی از بالاترین دستمزدهای دنیا بین بازیکنان فوتبال را دریافت می کند.   بازیکنی که در اسپانیا یکی از بالاترین میزان قرار دادها را دریافت می کند چطور می تواند در منچستر  دستمزدی که مسلما از آن چیزی که در رئال می گرفت کمتر است را تحمل کند؟خوب البته این موضوع خیلی نگران کننده نیست چون اگر قرار است رونالدو اعتراضی نسبت به این مساله داشته باشد اصلا به منچستر نمی رود!
4 - پس از اینکه مسی برای چهارمین بار پیاپی به عنوان بهترین بازیکن جهان انتخاب شد بسیاری بابت این موضوع افسوس خوردند که چرا رونالدو با همه نبوغش چنین مدت طولانی باید زیر سایه ستاره آرژانتینی بارسلونا قرار بگیرد؟ حتی بسیاری بر این باور بودند که اگر رونالدو رقیب مسی در لالیگا نبود و برای یک تیم غیر اسپانیایی بازی می کرد شاید می توانست در 4 سال اخیر حداقل یک بار توپ طلای جهان را از دست مسی در می آورد اما این تفکر کاملا اشتباه است. رقابتی که بین این دو نابغه فوتبال دنیا شکل گرفت یکی از دلایلی بود که پیشرفت روز افزون آنها را رقم زد . اگر رونالدو بخواهد به منچستر برگردد چه کسی در فوتبال جزیره رقیب او خواهد بود؟ وین رونی و یا اشلی کول؟! هیچ کدام! فقط این زوج مسی و رونالدو هستند که در فوتبال دنیا می توانند زیباترین رقابت ممکن را رقم بزنند.
رئال سقف بلندی برای همه جنبه های مختلف رونالدو دارد. رونالدو در سانتیاگو برنابئو به رشد خود می تواند همچنان ادامه بدهد و جایگاهی بالاتر از یک سوپر استار پیدا کند. این پرتغالی می تواند همچنان به رکوردزنی های خود ادامه بدهد و دروازه های بیشتری را فتح کند. رقابت او و مسی حتی می تواند  از این چیزی که مشاهده شود تنگاتنگ تر شود اما اگر بر فرض او رویای بازگشت به تیم سابقش را عملی کند چه چیزی در فوتبال جزیره در انتظار او خواهد بود؟ اگر رونالدو از رئال به منچستر و یا هر تیم دیگری برود چیزی از زیبایی های فوتبال کم می شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
امیر
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۶
۰
۰
خیلی زیبا بود متشكرم اگه ممكن است مطالب بیشتری از رونالدو در سایت بگذارید
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها