فصل عادی بازی‌های بسکتبال ایالات متحده آمریکا NBA رو به پایان است و تیم‌های مدعی خود را برای بازی‌های چهار برتری از هفت مسابقه در مرحله حذفی آماده می‌کنند. NBA از منظم‌ترین و در عین حال قوی‌ترین و تجاری‌ترین لیگ‌های ورزشی دنیاست.
کد خبر: ۵۵۱۰۰۸

این لیگ با 30 تیم در دو کنفرانس شرق و غرب برگزار می‌شود و در پایان فصل عادی، 16 تیم بعد از 82 مسابقه به دور پلی‌آف راه می‌یابند. همزمان با رقابت‌های لیگ NBA ابتکارات بسیاری از سوی گردانندگان این لیگ انجام می‌شود که معمولا توجه بسکتبال دنیا را به دنبال دارد. یکی از این برنامه‌ها بازی ستارگان بسکتبال آمریکاست. در این روز ستاره‌های NBA دور هم جمع می‌شوند تا علاوه بر کارهای خیرخواهانه که اهداف بازی‌های ALL STAR است، نمایشی از تکنیک‌های برتر را در قالب دو تیم منتخب شرق و غرب برگزار کنند.

دیوید استرن، مدیر اتحادیه ملی بسکتبال در این سال‌های مدیریت خود کارهای بزرگی انجام داد. ذهن او فقط در توسعه و گسترش بسکتبال کار می‌کند و از قدرت مدیریتی او همین یک نکته بس که فدراسیون جهانی بسکتبال اعتراف می‌کند در برنامه‌ریزی بازی‌هایش باید از NBA الگوبرداری کند. استرن به ALL STARجنبه‌های ویژه و تازه‌ای با روح انسانی بخشید. کمک به نیازمندان و مستمندان در روز مهمانی ستاره‌های شرق و غرب، آغاز بسیاری از کارهای خیرخواهانه میلیاردرهای NBA بود.

ALL STAR قدمتی شصت و دو ساله پیدا کرد و می‌توانست هر سال ملال‌آورتر باشد چون تماشاگران چند دوره باید بازی تکراری و بازیکنان مورد علاقه خود را تحمل کنند، اما ویژگی‌هایی که استرن برای این روزها در دل NBA ایجاد کرد نه‌تنها باعث کمرنگ شدن بازی بزرگان بین تماشاگران نشد بلکه هر ساله بر تعداد کاربران اینترنتی و هواداران این بازی‌ها افزود. در این بازی‌ها پنج بازیکن شروع‌کننده توسط مردم انتخاب می‌شوند. همزمان با بازی ستارگان، هنرهای نمایشی بازیکنان بیرونی بسکتبال، بینندگان سراسر دنیا را به سوی خود جذب می‌کند و در واقع با این نمایش، الگوهای فنی مناسبی برای بازیکنان بویژه میان نوجوانان و جوانان به وجود می‌آید.

بسکتبال NBA با این‌گونه برنامه‌ریزی سایه‌اش را روی سر فدراسیون جهانی بسکتبال(فیبا) انداخته است؛ به طوری که این روزها می‌شنویم فیبا برای اجرای برخی برنامه‌های خود در رقابت‌های جهانی یا المپیک قصد دارد از نوع برنامه‌ریزی NBA استفاده کند؛ برنامه‌هایی که ورزش دنیا در بیشتر سطوح برای جذابیت بیشتر به آن نیاز دارد.

محمد رضاپور / گروه ورزش

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها