رونق معادن زغال‌سنگ کشور از سال 92

معاون وزیر و رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: سال 92 آغاز دوره رونق تولید و فرآوری معادن بخش زغالسنگ کشور است.
کد خبر: ۵۴۹۸۹۰
رونق معادن زغال‌سنگ کشور از سال 92

به گزارش روز جمعه جام‌جم آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، امیر امینی با بیان این مطلب افزود : در اردیبهشت امسال، کارخانه 900 هزار تنی کک‌سازی ذوب آهن اصفهان و در مرداد، فاز نخست کارخانه کک سازی بخش خصوصی در کرمان با ظرفیت 400 هزار تن وارد مدار تولید می شود که سالانه بیش از 8/1 میلیون تن کنسانتره زغال‌سنگ نیاز دارند.

وی ادامه داد: با بهره برداری سایر کارخانه‌های کک سازی به ویژه کک سازی طبس و فاز دوم طرح کک سازی بخش خصوصی در کرمان در سال های آتی، نیاز به زغال سنگ کنسانتره افزایش خواهد یافت.

رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به اینکه تامین مالی 2 معدن خمرود کرمان ( با 400 هزار تن ظرفیت ) و پرورده 4 طبس ( با 450 هزارتن ظرفیت) انجام شده است، اظهار داشت: برنامه عملیاتی تجهیز این معادن از سال 92 آغاز می شود که با بهره برداری از آنها ، بخشی از نیاز کشور تامین خواهد شد.

وی ادامه داد: معادن حوزه طبس ذخایر قابل توجه و با کیفیت مطلوبی دارد، تجهیز معادن پرورده 1 به روش مکانیزه انجام خواهد شد و تجهیز معادن پرورده 4 و پرورده شرقی طبق برنامه جامع کک و زغال سنگ کشور انجام خواهد شد که تولید زغال سنگ کنسانتره، منطقه طبس را به بیش از 5/2 میلیون تن افزایش خواهد داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها