باوجود آن که پادشاه بحرین از ادامه مسیر اصلاحات سخن می‌گوید و خواستار ادامه مذاکره با گروه‌های مخالف است، رهبران گروه‌های مخالف می‌گویند حرف زدن از اصلاحات کافی نیست و گـفت‌وگوها به دلیل جدی گرفته نشدن از سوی حاکمیت به بن بست رسیده است.
کد خبر: ۵۴۹۵۲۰

به گزارش فارس، حمد بن عیسی آل‌خلیفه، شاه بحرین در جریان دیدار الیستر بیرت، وزیر امور خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت خارجه انگلیس گفت: بحرین به حرکت در مسیر سیاست اصلاحاتی خود و به روز کردن نهادهای مختلف سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در جهت پیشرفت بحرین و ملت آن ادامه می‌دهد.

وی در این دیدار آخرین تحولات سیاسی در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد بررسی قرار داد. بحرین از دو سال پیش شاهد تظاهرات مردمی و انقلاب علیه رژیم آل‌خلیفه است.

نیروهای امنیتی بحرین با همدستی نیروهای اشغالگر سعودی به سرکوب مردم پرداخته‌اند که تاکنون در جریان این سرکوبگری صد‌ها نفر شهید، زخمی یا بازداشت شده‌اند.

همزمان با اظهارات پادشاه بحرین مبنی بر ادامه روند اصلاحات، شیخ علی سلمان دبیرکل جمعیت الوفاق (بزرگ‌ترین تشکل مخالفان شیعه در بحرین) درگفت‌وگو با رویترز اعلام کرد: پادشاه بحرین باید به وعده هایش عمل و راه‌حلی برای خارج شدن از بحران کشور پیدا کند.

وی افزود: مردم بحرین اکنون آنچه را در این کشور رخ می‌دهد، مشاهده و سخنان را مثبت ارزیابی می‌کنند، اما تا زمانی که گفته‌ها به عمل تبدیل نشود، ارزش واقعی نخواهند داشت.

روز دوشنبه سلمان آل‌خلیفه، ولیعهد بحرین به عنوان معاون اول نخست‌وزیر برای گفت‌وگو میان دولت و مخالفان بحرینی و برقراری آشتی ملی تعیین شد. شیخ علی سلمان در این ارتباط ابراز امیدواری کرد انتخاب افرادی که خواهان اصلاح امور هستند، در جایگاه‌های تصمیم‌گیری به اصلاحاتی که دستیابی به راه سیاسی پایدار را در پی داشته باشد، منجر شود.

وی با بیان این مطلب افزود: مذاکرات با دشواری طی می‌شود و دولت تمام پیشنهادهای مخالفان برای ایجاد سازوکاری که گفت‌وگوهای مثبت را در پی داشته باشد، رد کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها