او باید شرایط را درک کند

جنگ شادمان با شادی!

به دنبال مصاحبه "محسن شادی" و گلایه وی از "عباس شادمان" رئیس هیات قاریقرانی استان، سرپرست سابق کمیته رویینگ فدراسیون قایقرانی و عضو فعلی هیات رئیسه این فدراسیون، در واکنش به صحبت های وی از لطمه دیدن این قایقران از حاشیه های به وجود امده برای وی گفت.
کد خبر: ۵۴۹۳۵۲
جنگ شادمان با شادی!

حضور نیافتن محسن شادی در اردوهای تیم ملی قایقرانی رویینگ کشورمان باعث شده تا حواشی مختلفی در این زمینه به وجود آید. شادی در گفت و گو با ایسنا، در رابطه با «عباس شادمان» رئیس هیات قایقرانی استان و عضو هیات رئیسه فدراسیون قایقرانی انتقاداتی را مطرح کرد که وی در قبال این انتقادات از غرق در حاشیه شدن این قایقران ملی پوش کشورمان می گوید و اعتقاد دارد در صورت روند کنونی، «محسن شادی» تا چند ماه دیگر از عرصه قهرمانی این رشته کنار گذاشته می شود. گفت و گوی صریح ایسنا با «عباس شادمان» را بخوانید:

محسن شادی همچنان حاضر به بازگشت به اردوی تیم های ملی نیست و خواستار حضور مربی خارجی است.

ببینید الان کشور شرایط اقتصادی خوبی ندارد و مقام معظم رهبری هم اقتصاد مقاومتی را مطرح کرده اند و باید در این سال نسبت به هزنیه ها توجه کرد. ما با مربیانی نه بهترین بلکه در سطح خوب جهان برای آمدن به ایران صحبت کردیم. یکی از این مربیان رومانیایی بود که سابقه خوبی داشت و حتی قهرمان المپیکی هم در میان شاگردانش بودند. وی فقط برای اینکه به ایران بیاید و با ما مذاکره کند خواستار واریز 10 هزار یورو به حسابش شد و در صورت توافق نیز باید همین مقدار به وی پرداخت می کردیم اما با توجه به شرایط مالی فدراسیون ما نپذیرفتیم چراکه وقتی در سایرفدراسیوون ها مثل بوکس یا کشتی برای اعزام ورزشکاران به مسابقات بین المللی قرعه کشی می کنند،ما هم باید شرایط را درک می کردیم. با این وجود از مربی ایرانی برای تمرین به تیم ملی رویینگ استفاده شد که مورد موافقت شادی نبود.

شادی مدعی است که با یک مربی چینی آن هم به مبلغ 40 میلیون تومان به توافق رسیده بود.

مگر می شود الان با 40 میلیون تومان به توافق رسید؟، این موضوع برمی گردد به حاشیه بازی های المپیک که آقای دنیا مالی همچنان در حال و هوای بازگشت به فدراسیون بود. به همین خاطر در لندن با لیو که آن موقع مربی شادی بود، صحبت کرده بود که این مربی با 40 هزار دلار نه 40 میلیون تومان سرمربی تیم ملی باشد اما وی گفته بود چون مربی کره جنوبی شده است، نمی تواند این پیشنهاد را قبول کند ولی با این قیمت حاضر است به دوستانش در چین بسپارد که با محسن تمرین کنند.

ولی او مدعی است برای کسب مقام نیاز به مربی خارجی دارد؟

ببینید ما همین الان «احمد احمدی» را در رشته بادبانی داریم که سال گذشته برای یک دوره مربیگری او را به اسپانیا فرستادیم که کل این دوره 13- 14 میلیون تومان شد و این بچه خودش این هزینه ها را تامین کرد. اما محسن شادی طی 4-5 سال گذشته تاکنون بیش از 340 سکه، 200 میلیون تومان پول به همراه 4 دستگاه خودرو به عنوان پاداش گرفته است. الان که وضع مالی کمیته ملی المپیک و فدراسیون خوب نیست چه اشکالی دارد که محسنهمین 40 میلیون تومانی را که مدعی است را خودش تامین کند و با حل شدن مشکات این پول را از فدراسیون بگیرد.

به نظر می رسد شادی از عدم پرداخت حقوقش از سوی فدراسیون دلخور است، حقوق وی پرداخت نشده است؟

همین الان بالاترین حقوق در سطح ورزشکاران و مربیان قایقرانی به شادی و احمدرضا طالبیان پرداخت می شود. حتی من می توانم بگویم که فیش حقوقی 6 ماه گذشته محسن را برای شما ارسال کنند تا شما ببینید که پرداخت شده است یا خیر؟، این ها همه بهانه است. یک چیز را باید بگویم و آن اینکه حقوق ها را فدراسیون پرداخت نمی کند بلکه کمیته ملی المپیک براساس مدت حضورورزشکاران در اردوهای تیم ملی به آنها حقوق می پردازد.

محسن از شما هم دلخور است و می گوید به قایقرانان استان دیگر توجهی ندارید و حتی در خط خوردن قایقرانان استان از تیم ملی کاری نکردید؟

این دلخور از آنجا نشات می گیرد که من پس از آنکه او را به عنوان رئیس هیات قایقرانی نقده انتخاب کردند، مخالفت کردم و دلیل هم داشتم چراکه شادی باید در تمرینات تیم ملی می بود و 21 روز زمان این تمرینات می شد. او در جریان نیست. رئیس کمیته رویینگ مجری دستورات هیات رئیسه است. ما به دلیل مشکلات مالی از کمیته ملی المپیک خواستیم به ما اعتبار بدهد که آنها هم فقط 50 میلیون تومان به ما دادند. به همین علت مجبور بودیم تعداد 18 نفرحاضر در اردو را براساس تستی که از آنها می گیریم کاهش دهیم و در این میان هم تنها 2 نفر و نه 5 نفر، که شامل «افشار حیدری» و «امین خیاطی افشار» بود از ارو خط خوردند اما این موفقتی بود و مقرر شده بود در آینده به تیم بازگردند. من تاکنون خودم حتی از جیب خودم برای بچه های قایقرانی استان هزینه کردم و برای محسن شادی هم همین طور اما شادی چون دیگر نمی تواند در سنگین وزن پارو بزند و مقامی کسب کند، این مسائل را مطرح می کند. اگر من توجهی هم نکردم به قایقرانان رده های پایه بوده است که به دلیل کمبود بودجه و عدم اجازه شرکت آب منطقه ای برای استفاده از سد شهرچای برای ترمین، نتوانستم کاری برای آنها انجام دهم.

شادی مدعی است که شما سراغی از او در طول غیبتش از اردوها نگرفتید، درست است؟

پدربزرگ محسن زمانی که او در لندن بود، فوت کرد، به همین خاطر من و چند نفر از دیگر بچه های قایقرانی مراسم خاکسپاری پدربزرگ او را انجام دادیم و خودم به محسن گفتم که پدربزرگش فوت کرده است. بعد از این اتفاقات او از من خواست که دو ماه در اردوهای تیم ملی نباشد و من موافقت کردم و حتی در این مدت حقوقش را پرداخت کردیم. اما بعد از این مدت وی پیش من آمد و گفت بازهم مرخصی می خواهم که من قبول نکردم و او از بعد از آن و البته بعد از المپیک یک روز هم در اردوهای تیم ملی حاضر نشده است. متاسفانه محسن از جاهای دیگری خط می گیرد و هنوز هم بعد از برکناری دنیامالی از ریاست فدراسیون در حاشیه است.

فکر نمی کنید این حواشی و سوءتفاهمات باید دیگر خاتمه یابد تا محسن هم به تمرینات بازگردد؟

تا زمانی که شادی از حاشیه بیرون نیاید و نپذیرد که با مقامات و قانون عناد نورزد این مشکل مرتفع نمی شود. آخر چرا باید یک ورزشکار به خاطر یک رئیس فدراسیون به حاشیه برود. مطمئن باشید اگر شادی نخواهد برگردد تا 3 ماه دیگر از ورزش قهرمانی ترد خواهد شد. من در پایه ها نفراتی را دارم که می توانم با کمی کار بیشتر محسن شادی های جدیدی را تحویل ورزش کشور کنم. شادی استخدام مربی را بهانه می کند وگرنه در قایقرانی چقدر تکنیک است که شادی با چند سال سابقه فعالیت با مربیان مختلف خارجی هنوز هم آنها را بلد نیست؟

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها