نوشاد، فاتح بزرگ

نوشاد عالمیان سال 91 با درخشش در المپیک لندن از حد و حدود یک پدیده خارج و به عنوان یک پینگ‌پنگ باز مطرح در سطح آسیا و دنیا معرفی شد. این پینگ‌پنگ باز بیست‌ویک ساله که دی 90 با قهرمانی در رقابت‌های انتخابی المپیک منطقه آسیای میانه سهمیه حضور در المپیک 2012 را گرفته بود، عملکردی بی‌سابقه در لندن داشت. در حالی که نماینده‌های پینگ‌پنگ ایران در دوره‌های گذشته حتی موفق به تصاحب یک پیروزی هم نشده بودند، عالمیان گام به مسیری گذاشت که در این مسیر حتی می‌توانست به مدال هم برسد.
کد خبر: ۵۴۸۸۷۶

او در نخستین دیدار خود مقابل پینگ‌پنگ‌باز هنگ‌کنگی به پیروزی رسید. در دومین مسابقه خود هم مقابل یک پینگ‌پنگ‌باز استرالیایی قرار گرفت و او را هم شکست داد. نوشاد برای صعود به مرحله یک هشتم نهایی باید در سومین مسابقه خود از سد تیمو بل، قهرمان آلمانی اروپا و دارنده‌ نشان نقره المپیک پکن می‌گذشت که موفق نشد و با شایستگی کامل از دور رقابت‌ها حذف شد. درخشش نابغه پینگ‌پنگ ایران در سال 91 به المپیک لندن خلاصه نشد. او آبان در تور جهانی آلمان و در رده امیدهای جهان به مقام قهرمانی رسید و در ادامه نیز در تور جهانی لهستان شرکت کرد و در جایگاه سوم امیدهای جهان قرار گرفت. افتخار آفرینی‌های عالمیان باز هم متوقف نشد، این پینگ‌پنگ باز آذر در تور جهانی چین و در رده سنی زیر 21 سال نایب قهرمان شد. پیروزی‌های بزرگی که نوشاد در این سال به‌دست آورد قابل مقایسه با آنچه در 40 سال گذشته به دست آمده، نیست.

رابطه یک شکست و یک داور

وقتی علی مظاهری در بازی‌های آسیایی 2010 گوانگجو شکست خورد، خودش اعتقاد داشت ناداوری این شکست را رقم زده است، اما فدراسیون ادعای این بوکسور ملی‌پوش را تکذیب کرد و عنوان کرد او به دلیل ضعف فنی خودش شکست‌خورده است، اما وقتی علی مظاهری در المپیک لندن شکست خورد این‌بار فدراسیون به حمایت از او برخاست. ناداوری بر ضد مظاهری محرز بود و این بوکسور ناجوانمردانه مقابل حریف کوبایی مغلوب شد.

مظاهری پیش از آغاز المپیک به عنوان بوکسوری معرفی می‌شد که می‌تواند برای نخستین بار در بوکس از المپیک مدال بگیرد، اما ناداوری او را از رسیدن به این هدف بزرگ بازداشت. حتی توبیخ داور آلمانی که شکست علی مظاهری را رقم زده بود نتوانست مرهمی برای پرچمدار کاروان المپیک ایران در لندن باشد و او با چشمانی اشکبار به ایران بازگشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها