مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی خبر داد:

تعطیلی مدارس روستایی شهرستانهای شیروان و فاروج

در حالی که دو هفته به آمدن عید نوروز باقی مانده بارش برف زمستانی از روز پنجشنبه در شهرهای مختلف خراسان رضوی همه را غافلگیر کرد و روند عبور و مرور در اغلب نقاط مواصلاتی شهر با مشکل روبرو شد به طوری که بیش از 5 هزار 900 نفر از هموطنان حادثه دیده گرفتار در برف و کولاک شدید در این استان نجات یافتند.
کد خبر: ۵۴۷۹۱۲
بارش برف سنگین  مشهدی‌ها را غافلگیر کرد

به گزارش خبرگزاری‌ها،مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی امروزگفت:بیش از 5 هزار و 900نفر از هموطنان حادثه دیده و گرفتار در برف و کولاک شدید در محورهای خراسان رضوی نجات یافتند. 

وی  افزود: 3 هزار و 432 نفر از این افراد با تلاش ماموران دستگاههای مختلف استان همچون  راهداری ، انتظامی  و  هلال احمر نجات در اماکنی  چون مساجد ، امامزاده ها  و مجتمع های بین راهی در محورهای خراسان رضوی اسکان داده شدند  و اقلام ضروری رفاهی در اختیار آنها قرار گرفت و بقیه  پس از نجات فقط اقلام ضروری  را دریافت و خود برای اسکان اقدام کردند.

حجت علی شایان فر افزود: محورهای خراسان رضوی از 2 شب گذشته شاهد بارش شدید برف و کولاک بود که موجب  گرفتار شدن جمعی از مردم دربرف و سرما و  مسدود شدن محورها شده بود.

عملیات نجات گرفتار شدگان و حادثه دیدگان در محورهای استان تا صبح امروز ادامه داشت.

یک فوتی و 81 مصدوم

وی در خصوص سانحه های گزارش شده نیز می گوید: روز پنچشنبه 18 مورد سانحه گزارش شده که شاخص ترین آنها واژگون تعدادی اتوبوس در محورهای قوچان و نیشابور و مصدوم شدن 81 نفر و فوت یکی از هم استانی ها بوده است.

اجتناب از انجام سفر های غیر ضروری

وی بیان کرد: تلاش برای برقراری مجدد جریان  برق  در برخی روستاها که دچار اشکال شده و همچنین  بازگشایی برخی راه‌های مواصلاتی در روستاها که از شب گذشته مسدود شده بود، از جمله موارد در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه برای کاهش مشکلات احتمالی لازم است شهروندان از  انجام سفر های غیر ضروری اجتناب کنند، تاکید می کند: کسانی که قصد تردد در محورهای استان را دارند باید زنجیر چرخ، لباس گرم و مواد خوراکی را به همراه داشته باشند.

وی تاکید می کند: با توجه به اقدامات صورت گرفته، درحال حاضر در سطح شهرمشکل حاد و خاصی در ارتباط با انسداد مسیر عبور و مرور و تردد شهروندان و جود ندارد.

محور بردسکن- سبزوار بازگشایی شد

فرماندهی انتظامی شهرستان بردسکن گفت: بر اثر بارش شدید برف که از روز گذشته آغاز و از ساعت 11 صبح روز پنج‌شنبه این محور مسدود شد و پس از یک تلاش 20 ساعته با همت پرسنل نیروی انتظامی، پلیس راه، راهداری و هلال احمر بازگشایی شد.

سرهنگ حیدر مرزبان افزود: در این رابطه هفت تیم نیروی انتظامی و پلیس‌راه در این محور استقرار و به علت بارش شدید برف و لغزندگی سطح جاده از تردد وسایل نقلیه سبک و سنگین جلوگیری کردند.

وی ادامه داد:هم‌چنین بیش از 500 دستگاه وسیله‌ی نقلیه در پلیس راه، امامزاده سید میرزا طاهر حسینی شهر بردسکن و راهدارخانه البلاغ متوقف و به 15 دستگاه سواری در راه مانده کمک‌رسانی و سه دستگاه اتوبوس مسافربری نیز به راهدارخانه‌ی البلاغ هدایت شدند.

مرزبان یادآور شد: از ساعت 8 صبح امروز این محور بازگشایی شد و وسایل نقلیه می‌توانند با رعایت نکات ایمنی و بستن زنجیر چرخ با سرعت مطمئن تردد کنند.

بارش برف مشهدی‌ها را خانه نشین کرد

به گزارش مهر، بارش پراکنده برف که از روز پنجشنبه در شهرهای مختلف خراسان رضوی به ویژه مشهد آغاز شد همه را غافلگیر کرد و موجب شد تا مردم و اتومبیل ها برای تردد درخیابان ها با مشکلات فراوانی مواجه شوند.

همچنین روز گذشته تمامی پروازها به مقصد مشهد و مشهد به سایر نقاط ایران به دلیل بارش شدید برف لغو شد و اکنون با تمهیدات اندیشیده شده پروازهای فرودگاه هاشمی نژاد در حال انجام است و مسافران با مشکلی در این زمینه مواجه نیستند.

در حالی که تنها دو هفته به آمدن عید نورز باقی مانده برف زمستانی سراسر این استان پهناور را سفید پوش کرده و روند عبور و مرور در اغلب نقاط مواصلاتی شهر با مشکل روبرو شد.

بارش برف در ساعات ابتدایی صبح پنچشنبه سبب سفید پوش کردن مناطق وسیعی از شهرستان های استان و کندی تردد در بیشتر محورها و گردنه های سخت شد اما در ساعاتی بعد گشت های راهداری همزمان با بارش برف، اقدام به نمک پاشی و برف روبی در محورهای مواصلاتی کردند.

 برپایه این گزارش بسیاری از درختانی که به تازگی شکوفه زده بودند در زیر بارش برف یخ زدند و همه این مشکلات در حالی مطرح می شود که بسیاری از مسئولان استانی و شهری خبر از اعلام آمادگی و استقرار تیم های راهداری و عملیات برف روبی، نمک و شن پاشی در محورهای استان با اولویت راه‌های اصلی می دهند.

معابر اصلی و فرعی سطح شهر باز و تردد در حال انجام است

خلیل الله کاظمی معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد نیز گفت: تحت تاثیر اقدامات صورت گرفته توسط نیروهای خدمات شهری در حال حاضر کلیه معابر اصلی و فرعی سطح شهر باز و تردد در حال انجام است.

وی بیان می کند: از روز گذشته عملیات مایع پاشی و برف روبی با 5500 نفر نیرو در سطح شهر آغاز شده و اولویت پاکسازی با بزرگراهها و معابر اصلی است.

وی ادامه می دهد: بعد از پاکسازی معابر اصلی، معابر درجه 2 و 3 و مکان هایی مانند جلوی مدارس، ایستگاههای اتوبوس و پل های عابر پیاده برف روبی می شوند.

وی از استقرار 125 دستگاه برف روب در سطح شهر خبر داده و می گوید: علاوه بر نیروهای حوزه خدمات شهری 100 نفر از سربازان نیروی انتظامی برای کمک به درخت تکانی ها در اختیار خدمات شهری قرار داده شده است.

معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد در خصوص سقوط درختان در معابر هم اظهار می کند: نیروهای خدمات شهری علاوه بر جمع آوری شاخه ها از سطح معابر برف های نشسته بر روی درختان را تکان می دهند.

بارش برف به باغ‌های رشتخوار خسارت زد

مدیرجهاد کشاورزی رشتخوار گفت: بارش برف و کاهش دما در آستانه‌ی بهار به باغ‌های بادام رشتخوار خسارت زد.

محمد رستمی خاطرنشان کرد: بیش از 40 هزار هکتار زیر کشت محصولات باغی و زراعی در رشتخوار وجود دارد که باوجود خوشحالی کشاورزان و دامداران از بارش برف اما متاسفانه با وجود بیش از 2000 هکتار از اراضی باغ‌های پسته و بادام در این شهرستان، این بارش به بیش از 500 هکتار باغ‌های بادام خسارت زد.

همچنین غلامحسین وفایی‌نژاد، بخشدار مرکزی رشتخوار گفت: به دنبال کاهش دمای هوا و بارش برف، اکثر درختان باغی این شهرستان آسیب دیدند.

وی ادامه داد: نیروهای راهداری طی ساعت‌های جاری با همه‌ی امکانات و ماشین‌آلات در راه‌های مواصلاتی آماده برف‌روبی و بازگشایی مسیرهای اصلی و فرعی به ویژه راه‌های روستایی هستند تا مسیری ایمن و روان برای همشهریان را فراهم کنند.

به گفته‌ وی، هم‌اکنون در حوزه‌ راهداری رشتخوار عبور و مرور انجام می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
ج
Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۲ - ۱۳۹۱/۱۲/۱۹
۰
۰
سازمان هواشناسی مشهد كه خواب بوده و تازگی از خواب بیدار شده از پشت پنجره اطاق شان برف را سانت زده و در رادیو اعلام كرد فقط 15 سانت برف باریده !!!

نیازمندی ها