سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با ارسال نامه‌ای به نهادها‌، وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مرتبط‌، خواهان پیگیری موضوع لغو روادید ایران با دیگر کشورها شده است.
کد خبر: ۵۴۶۹۳۶

موضوع لغو روادید با 60 کشور در دوره رئیس پیشین سازمان میراث فرهنگی و گردشگری مطرح شد و یکی از برنامه‌های اصلی سیدحسن موسوی بود.

او پس از این‌که از تشکیل کارگروه میراث فرهنگی و گردشگری در هیات دولت با تائید رئیس‌جمهور خبر داد، گفت که قرار است در این کارگروه، موضوع لغو روادید را پیگیری کند؛ اما تا امروز این موضوع از مرحله‌ بررسی فراتر نرفته است. وزارت امور خارجه نیز تاکنون در این باره با‌صراحت اعلام موضع نکرده‌، اما بارها گفته است این موضوع را در دست بررسی دارد و لغو روادید را با در نظر گرفتن شرایط سیاسی دو کشور در صورت توافق و تمایل کشور مقابل‌، اجرا می‌کند.‌ این وزارتخانه تا زمان اجرای طرح لغو روادید ایران،‌ استفاده از ویزای فرودگاهی را پیشنهاد کرده که البته به گفته‌ تورگردانان‌، صدور این نوع رویداد با توجه به امکانات فرودگاه‌های کشور برای جمعیت محدودی قابل اجراست. از سوی دیگر، بتازگی مساله‌ انگشت‌نگاری که یک رفتار دیپلماتیک دو طرفه میان کشورها به‌شمار می‌آید‌، سبب تجدیدنظر برخی تورهای خارجی برای سفر به ایران شده و این یکی از مشکلات مربوط به روادید است که از سوی آژانس‌ها زیاد به آن اشاره می‌شود.

منوچهر جهانیان، معاون گردشگری کشور در این باره به خبرنگار ایسنا گفته بود هجدهم بهمن مکاتباتی را از طریق ریاست جمهوری با دستگاه‌های مربوط داشتیم تا پیگیر تفاهم‌های مربوط به لغو روادید ایران باشند که امیدوارم موضوع به نتایج مثبتی برسد. او در عین حال درباره‌ سختگیری‌ها و محدودیت‌هایی که در صدور روادید ایران اعمال می‌شود،‌ گفته بود ایران در این زمینه سختگیری ندارد و روادیدها براحتی و در کمتر از یک روز صادر می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها