زی‌زی و زو‌زو دو تا دوست هستند. یک روز تولد زی‌زی بود. زو‌زو صبح زود از خواب بلند شد و به دنبال یک هدیه برای تولد بهترین دوستش رفت. اول فکر کرد برای زی‌زی یک سبد تمشک آبدار و خوشمزه به عنوان هدیه تولد ببرد، اما در جنگل تمشک وجود نداشت.
کد خبر: ۵۴۶۵۴۵

زو‌زو که خیلی فکر کرد یادش افتاد که فصل تمشک هنوز نیامده است. دوباره فکر کرد و خواست یک نارگیل بزرگ برایش ببرد و رفت پیش میمون‌ها، اما فقط یک میمون کوچولو روی درخت بود. زو‌زو داد زد: سلام میمون​. میمون کوچولو گفت: سلام. زوزو گفت: میمون کوچولو می‌شه یک نارگیل بزرگ برای من از درخت جدا کنی.

میمون کوچولو رفت بالای شاخه و یک نارگیل کند و به سمت زو‌زو انداخت. نارگیل با زمین برخورد کرد و ترکید.

زو‌زو گفت: نه این‌جوری... می‌خواهم سالم باشد. برای هدیه تولد زی‌زی لازمش دارم؛ اگر زحمت بکشی بیاوری پایین ممنون می‌شوم، اما میمون کوچولو گفت: پدر و مادرم گفتند به هیچ عنوان از درخت پایین نرو و من نمی‌توانم.

میمون نمی‌توانست نارگیل‌ها را آرام بیندازد و چون ارتفاع زیاد بود هر نارگیلی می‌انداخت، آن می‌شکافت. بنابراین زو‌زو از این هدیه هم منصرف شد و دوباره فکر کرد و به یاد هدیه دیگری افتاد. بله، کندوی عسل و با خودش گفت: یک کندوی عسل برایش می‌برم. زی‌زی عسل خیلی دوست داره و به سمت دشت حرکت کرد و در آنجا به جستجو پرداخت تا بالاخره یک کندو پیدا کرد که از یک درختی آویزان بود. زو‌زو یک چوب بلند برداشت و به سمت کندوی عسل رفت. چوب را بالا برد و به کندو یک ضربه زد، اما ناگهان زنبورها از کندو بیرون ریختند و دنبال زو‌زو کردند. زو‌زو می‌دوید و زنبورها هم به دنبالش تا بالاخره زنبورها از پرواز خسته شدند و به کندو برگشتند و زو‌زو درسی گرفت که دیگر سمت هیچ کندوی عسلی نرود. زو‌زو خسته شده بود و روی چمن‌ها نشست. در همین موقع چشمش به گل‌های زیبا افتاد و با خودش گفت: بهترین هدیه گل است. آره یک سبد گل برای زی‌زی می‌برم و چند ساعتی مشغول چیدن گل بود تا بالاخره تعداد زیادی گل‌های رنگارنگ چید و برای زی‌زی برد. زی‌زی هم به مناسبت تولدش یک کیک خوشمزه درست کرده بود و منتظر دوستانش نشسته بود.

زی‌زی با دیدن گل‌ها خیلی خوشحال شد و رو کرد به زو‌زو و گفت: چرا زو‌زو این همه گل چیدی یک شاخه گل برای من کافی بود. این بهترین هدیه برای من است. زو‌زو هم خوشحال بود که توانسته بود زی‌زی را شاد کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها