ایران و مصر موافقتنامه اجرایی همکاری های گردشگری امضا کردند

موافقتنامه اجرایی همکاری ایران و مصر در زمینه گردشگری به امضای هشام زعزوع وزیر گردشگری مصر و محمد شریف ملک زاده رییس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری ایران رسید.
کد خبر: ۵۴۵۱۲۲
ایران و مصر موافقتنامه اجرایی همکاری های گردشگری امضا کردند

این آیین عصر چهارشنبه در جریان سفر وزیر گردشگری مصر به ایران برگزار شد و به این ترتیب دو طرف توافق کردند تا از طریق بخش خصوصی اعم از تور اپراتورها و دفاتر خدمات مسافرتی نسبت به اعزام مسافر به کشور مقابل اقدام کنند.

معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این مراسم این موافقتنامه را صورت جلسه توافقات اجرایی دو کشور در زمینه گردشگری دانست و اظهار امیدواری کرد که شاهد رشد گردشگری بین ایران و مصر باشیم.

ملک زاده از وزیر گردشگری مصر به عنوان نخستین مقام مصری نام برد که پس از 34 سال قطع روابط سیاسی دو کشور، موافقتنامه ای را با ایران به امضا می رساند.

وی با اشاره به مفادی از این قرار داد اظهار داشت: در این موافقتنامه مقرر شد طرفین همکاری های گردشگری خود را از طریق دفاتر خدمات مسافرتی و تور اپراتورها انجام دهند و دو کشور برای تسهیل در تردد مسافران تسهیلات لازم را فراهم کنند.

معاون رییس جمهور ادامه داد: ایران و مصر موافقت کردند تورهای آشناسازی با جاذبه های گردشگری دو کشور برای تورگردانان، دفاتر خدمات مسافرتی و خبرنگاران و حتی مسوولان دولتی و خصوصی راه اندازی کنند.

وی از توافق دو طرف برای راه اندازی کمیته مشترک گردشگری بین دو کشور خبر داد و گفت: این کمیته با هدف تقویت روابط به طور دوره ای در دو کشور برگزار می شود.

به گفته ملک زاده، قرار است ایران اطلاعات کامل گردشگری سلامت، توانمندی های گردشگری دو کشور و دفاتر فعال را برای گسترش همکاری در زمینه گردشگری سلامت در اختیار طرف مصری قرار دهد.

ملک زاده اظهار داشت: برگزاری رویدادهای مشترک فرهنگی، جشنواره ها و هفته های فرهنگی و نیز همکاری در زمینه آموزش و پذیرایی از دیگر توافقات ایران و مصر است و امیدواریم با این مذاکرات و موافقتانه راه برای شکوفایی گردشگری بین دو کشور باشیم.

وی تاکید کرد: ایران بازار خوبی برای گردشگری مصر است و مردم ایران علاقه مند به سفر به این کشور هستند.

وزیر گردشگری مصر نیز در این مراسم با اظهار خوشوقتی از سفر به ایران و امضای موافقتنامه اجرایی گردشگری بین دو کشور، ابراز امیدواری کرد که این موافقت نامه سر آغازی برای همکاری های بیشتر دو کشور باشد.

وی تاکید کرد: مصر از امکانات و جاذبه های گردشگری فراوانی برخوردار است زیرا تمدن دیرینه و ریشه دار مصر که سابقه آن به پنج هزار سال پیش باز می گردد.

زعزوع با استقبال از سفر گردشگران از اقصی نقاط جهان به مصر برای بازدید از اماکن تاریخی این کشور اظهار داشت: ایران و مصر هر دو از تمدن بالنده ای برخوردارند و تمدن ایران نیز به هزاران سال پیش باز می گردد که معرفی آن می تواند برای شهروندان مصری جالب باشد.

وی افزود: علاوه بر اماکن تاریخی، مصر از سواحل زیبای مدیترانه و دریای سرخ برخوردار است که می تواند برای گردشگران جذاب باشد.(ایرنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها