مردی که به بهانه خرید انواع مواد غذایی و لوازم خانه برای خانواده‌های زلزله‌زده، مغازه‌داران و بنکداران مواد غذایی را فریب داده و میلیون‌ها تومان از آنها در تهران کلاهبرداری کرده بود، همراه همدست خود در کرج دستگیر شد.
کد خبر: ۵۴۴۸۶۱

به گزارش پلیس آگاهی تهران، نوزدهم دی‌ماه امسال مردی با حضور در شعبه هشتم بازپرسی دادسرای ناحیه 14 تهران علیه مردی به اتهام کلاهبرداری میلیونی شکایت کرد.

شاکی گفت: چندی پیش مردی با معرفی خود به عنوان مسئول خرید یکی از ارگان‌های دولتی، چند بار برای خرید برنج به مغازه‌ام آمد. او پس از جلب اعتمادم، ادعا کرد قصد خرید برنج برای خانواده‌های زلزله‌زده در شمال غرب کشور را دارد و با ارائه چک 160 میلیون تومانی، چند تن برنج خرید و قرار شد یک ماه دیگر چک را نقد کنم.شاکی اضافه کرد: هنگام نقد کردن چک در بانک، متوجه بلامحل بودن آن شدم. سپس به سازمانی که ادعا می‌کرد کارمند آنجاست، رفتم، اما متوجه شدم چنین کارمندی در آنجا کار نمی‌کند و او با جعل عنوان، کلاهبرداری کرده است.در پی این شکایت، پرونده در اختیار ماموران پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت و جستجو برای دستگیری متهم آغاز شد.در حالی که تحقیقات در این ارتباط ادامه داشت، افراد دیگری هم با حضور در مرکز پلیس، عنوان کردند مردی در قبال خرید ده‌ها میلیون تومان کالا از جمله لوازم خانگی و مواد غذ ایی به آنها چک‌های بلامحل ارائه کرده است.

در ادامه با چهره‌نگاری رایانه‌ای معلوم شد، مرد شیاد همان متهمی است که پلیس در تعقیبش بوده و در همه این کلاهبرداری‌ها نقش دارد.پس از آن مشخص شد، متهم فراری با مدارک جعلی حساب باز کرده و دسته‌چک‌ گرفته و از مغازه‌داران کلاهبرداری کرده است.

در حالی که جستجو‌ها برای دستگیری متهم ادامه داشت، چند مرد دیگر نیز با حضور در مرکز پلیس علیه همین متهم فراری و مرد دیگری که با او همدست بود، شکایت کردند. با شروع تحقیقات معلوم شد هر دوی آنها با خرید انواع مواد غذایی و ارائه چک‌های مدت‌دار، محل کارشان را تغییر داده و متواری شده‌اند.

ماموران که احتمال می‌دادند این دو متهم از افراد سابقه‌دار باشند، با بررسی آلبوم مجرمان حرفه‌ای متوجه شدند تصاویر دو مرد شیاد فراری با دو متهم سابقه‌دار شباهت دارد.

با مشخص شدن این موضوع روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله تازه‌ای شد و پاتوق هر دو متهم به‌طور نامحسوس زیر نظر گرفته شد تا سرانجام دو روز پیش هر دو متهم از سوی ماموران پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران در مارلیک کرج دستگیر شدند و به کلاهبرداری ها اعتراف کردند . بنا بر این گزارش، در پی اعتراف متهمان به کلاهبرداری‌های سریالی، تصاویر آنها با دستور قضایی دادیار شعبه هشتم دادسرای ناحیه 14 تهران، بدون پوشش چهره در روزنامه به چاپ می‌رسد تا چنانچه افرادی در دام آنها گرفتار شده‌اند، با حضور در پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران یا دادسرای ناحیه 14 از دو متهم کلاهبردار شکایت کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها