فردی که به شیوه تقلید صدا از حساب یکی از بیمارستان های شهرستان یزد کلاهبرداری کرده بود با ردیابی ماموران پلیس آگاهی استان البرز در کرج شناسایی و دستگیر شد.
کد خبر: ۵۴۷۱۰۶
کلاهبرداری با شگرد تقلید صدا

به گزارش روز سه شنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه پلیس، رییس پلیس آگاهی استان البرز گفت : در پی دریافت نیابتی از سوی دادیار کرج مبنی بر کلاهبرداری از کارمند یک از بانکهای دولتی در استان یزد بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی استان البرز قرار گرفت.

وی افزود: جزئیات شکایت حاکی از آن بود که شخص ناشناسی طی تماس تلفنی با «مهران» کارمند بانک مورد نظر و تقلید صدای رییس یکی از بیمارستان های یزد از او خواسته است تا مبلغ 496 میلیون ریال را از حساب بیمارستان به حساب فردی به نام «هادی» واریز کند که پس از گذشت چند روز و با مراجعه رییس بیمارستان به محل کارش معلوم می شود که فرد تماس گیرنده با زیرکی خاصی و با شیوه تقلید صدا اقدام به کلاهبرداری میلیونی از رییس بیمارستان کرده است.

سرهنگ حمیدرضا گل صباحی اظهارداشت: بلافاصله تیمی ویژه از کارآگاهان اداره مبارزه باجرایم جعل و کلاهبرداری این پلیس با انجام تحقیقات فنی آدرس صاحب حساب (هادی) را در کرج شناسایی و پس از دعوت از نامبرده به این پلیس در تحقیقات از او مشخص شد که این حساب مربوط به وی می باشد و کارت عابربانکش را به برادرش داده و وی نیز شماره حساب کارت را به شخصی به نام «حامد» داده است.

با راهنمایی های دارنده حساب و تحقیقات نامحسوس پلیسی محل سکونت این فرد «حامد» شناسایی و طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و در بازرسی بدنی از نامبرده یک جلد شناسنامه جعلی فاقد نام و نشان مشخص و تعدادی کپی کارت ملی کشف شد.

رییس پلیس آگاهی استان البرز اظهارداشت: متهم پس از انتقال به پلیس آگاهی به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری تلفنی، برداشت وجه از حساب بیمارستان و خرید سکه با همکاری یکی از آشنایانش در زندان با شگرد تقلید صدا اقرار کرد.

گفتنی است؛ متهمان پس از تکمیل پرونده با صدور قرار وثیقه قانونی راهی شهرستان یزد شدند تا در آنجا به جرم آنها رسیدگی شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها