از ساعاتی پیش گرد و غباری معادل 6 برابر حدمجاز بر آسمان آبادان، خرمشهر و شمال خلیج فارس پدیدار شده است که این وضعیت تا 24 ساعت آینده تداوم خواهد داشت.
کد خبر: ۵۴۴۴۰۲
گرد و غبار 6 برابر حدمجاز بر آسمان آبادان

در شرایطی که تا روز گذشته آب و هوایی کاملاً مطبوع و بهاری بر آسمان آبادان و خرمشهر حاکم بود و هوای بهاری پیش از فرارسیدن بهار به این منطقه سلام کرده بود از ساعاتی پیش گرد و غبار بر آسمان پدیدار شده است.

هرچند گردوغبار امروز شش برابر حد مجاز بوده و در مقایسه با گردوغبارهای بالای 20 برابر حد مجاز چندان خودنمایی نکرده است اما همین میزان نیز مشکلاتی را برای افراد مسن و بیماران قلبی ایجاد می‌کند.

اداره محیط زیست آبادان نیز با اعلام اینکه ذرات معلق موجود در هوا 950 میکروگرم بر متر مربع معادل 6/33 برابر حد مجاز است از شهروندان به ویژه سالمندان و بیماران قلبی و ریوی خاص از تردد در سطح خیابان‌های شهر خودداری کنند.

رئیس اداره هواشناسی آبادان نیز در خصوص علت وقوع پدیده گرد و غبار گفت: به علت وزش بادها و غبار محلی شاهد ایجاد گرد و خاک بر آسمان آبادان، خرمشهر و شمال خلیج فارس هستیم.

سعید ابراهیمیان ادامه داد: براساس پیش‌بینی‌ها آسمان منطقه در 24 ساعت آینده صاف و همراه با غبار محلی خواهد بود.

وی افزود: از ظهر فردا غبار محلی از منطقه خارج و مجدداً آب و هوایی صاف بر آسمان حکم‌فرما خواهد شد.

رئیس اداره هواشناسی آبادان ادامه داد: بیشترین مقدار دمای هوا در 24 ساعت گذشته در آبادان و شمال خلیج فارس 25 درجه سانتی‌گراد، کم‌ترین میزان 14 درجه و دمای کنونی 23 درجه است.

ابراهیمیان تصریح کرد: همچنین رطوبت هوا نیز در بیشترین مقدار خود به 76 درصد و در کمترین میزان به 31 درصد رسیده و رطوبت کنونی نیز 37 درصد است. (فارس)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها