حوض نقاشی، رسوایی، قاعده تصادف، رژیم طلایی و تهران 1500 از نیمه اسفند به نمایش درمی‌آید

اکران زودهنگام فیلم‌های نوروزی

سرانجام فهرست نهایی فیلم‌های اکران نوروزی با ارائه جدول اولویت‌بندی اکران مشخص شد و قرعه فال به نام انیمیشن سینمایی «تهران 1500» (بهرام عظیمی) در گروه سینمایی قدس، «رسوایی» (مسعود ده‌نمکی) در گروه سینمایی آفریقا، «قاعده تصادف» (بهنام بهزادی) در گروه سینمایی استقلال، «رژیم طلایی» (حسین فرحبخش) در گروه سینمایی عصرجدید و «حوض نقاشی» (مازیار میری) در گروه سینمایی آزادی زده شد تا سینمای ایران با این فیلم‌ها از شانزدهم اسفند به استقبال بهار برود.
کد خبر: ۵۴۳۳۱۸

به گزارش جام‌جم، در حالی که پیش از این از ده گزینه احتمالی اکران نوروزی سخن به میان می‌آمد، اما شورای صنفی نمایش در نهایت جدول اولویت‌های اکران نوروزی را با 15فیلم متقاضی ارائه کرد، اگرچه تمام فیلم‌های اولویت اول برای حضور در بهترین اکران سال اعلام آمادگی کامل کرده‌اند.

نخستین شگفتی این جدول قرار گرفتن فیلم انیمیشن «تهران 1500» در ترکیب اکران نوروزی است که جزو تولیدات سال گذشته است و این برخلاف اظهارنظرهای رسمی هفته گذشته است که گفته می‌شد حتما باید فیلم‌های نوروز از تولیدات امسال باشند. تعجب وقتی بیشتر می‌شود که فیلم‌های «پل چوبی» و «برف روی کاج‌ها» به همین دلیل با وجود داشتن قرارداد اکران کنار گذاشته شده‌اند.

حضور فیلم دیگری از مسعود ده‌نمکی، کارگردان میلیاردی سینمای ایران در فیلم‌های نوروز 92 هم احتمال فروش بالای «رسوایی» را به سنت سال‌های گذشته و سری «اخراجی‌ها» بسیار بالا می‌برد.

قرار گرفتن فیلم کمدی «رژیم طلایی» در اولویت اول اکران نوروز هم از دیگر نکات جالب این جدول است، این فیلم تازه‌ترین ساخته حسین فرحبخش کارگردان فیلم جنجالی «خصوصی» است که اکران نوروزی 91 را جنجال‌برانگیز کرد و از پرده سینماها پایین آورده شد.

در این ترکیب فیلم «حوض نقاشی» محصول حوزه هنری هم دیده می‌شود و به نظر می‌رسد شورای صنفی به تعداد بالای سینماهای حوزه در کشور هم توجه ویژه کرده و خواسته است حوزه هنری هم در سینماهایش فیلم خودش را داشته باشد.

در جدول اولویت‌بندی اکران نوروزی 92، فیلم‌هایی چون «هیس! دخترها فریاد نمی‌زنند»، «دربند» و «چه خوبه برگشتی»، «بیتابی بیتا»، «تنهای تنهای تنها» و «سر به مهر» در اولویت‌های بعدی قرار دارند.

حبیب کاوش، سخنگوی شورای صنفی نمایش روزگذشته در گفت‌وگو با جام‌جم درباره شیوه انتخاب فیلم‌های اکران نوروزی گفت: چون سال گذشته عده‌ای از سینماگران از ماجرای اکران نوروزی لطمه‌های زیادی خوردند، امسال برای این‌که کمتر شاهد چنین اتفاق‌هایی باشیم، شعاع تصمیم‌گیری‌ها را در انتخاب فیلم‌ها بیشتر کردیم و از دیگر دوستان هم کمک گرفتیم.

او ادامه داد: شورای صنفی نمایش با دقت نظر بالا، گزینه‌های اکران نوروز را بررسی کرد و به یک جدول رسید که آن را به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه دادیم.

کاوش افزود: طرح اولیه این جدول در شورای صنفی نمایش بسته شد، ولی طی جلسه‌ای با حضور معاون فعالیت‌های سازمان سینمایی، مدیرکل اداره نظارت و ارزشیابی و عضوی از کمیسیون فرهنگی مجلس و سخنگوی شورای صنفی نمایش، به ترکیب نهایی 15 فیلم نامزد اکران عید نوروز در گروه‌های مختلف رسیدیم.

به گفته سخنگوی شورای صنفی نمایش، اولویت‌های اعلام شده فقط محدوده اکران نوروزی را مشخص می‌کنند و ارتباطی به اکران‌های بعدی سال 92 ندارند.

کاوش همچنین از آغاز زودهنگام فیلم‌های نوروزی خبر داد و گفت: اکران نوروزی به دلیل بهره‌گیری بهتر از زمان و سوخت نشدن فرصت پایان سال، از شانزدهم اسفند آغاز می‌شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها