ادامه کاهش بهای نفت در بازار آسیا

در بحبوحه انتشار شایعاتی درباره افزایش تولید نفت عربستان سعودی در ماه‌های آینده، روند کاهش بهای نفت روز پنجشنبه در بازار آسیا ادامه یافت.
کد خبر: ۵۴۳۰۰۴
ادامه کاهش بهای نفت در بازار آسیا

در معاملات الکترونیک صبحگاهی، هر بشکه نفت خام سبک شیرین آمریکا (وست تگزاس اینترمدیت) برای تحویل در ماه آوریل که امروز نخستین روز معامله آن بود، با پنجاه و هفت سنت کاهش، نود و چهار دلار و شصت و پنج سنت خرید و فروش شد.

بهای هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال برای تحویل در ماه آوریل نیز شصت و یک سنت کاهش یافت و به صد و چهارده دلار و نود و نه سنت رسید.

سانجیو گوپتا مسئول شاخه گاز و نفت آسیا اقیانوس آرام در مؤسسه ارنست اند یانگ اعلام کرد: «روند کاهش بهای نفت به علت چشم‌اندازهای افزایش تولید نفت عربستان سعودی در ماه‌های آینده ادامه یافت».

به گزارش خبرگزاری فرانسه از سنگاپور، شایعاتی در بازار منتشر شده است مبنی بر اینکه عربستان سعودی، نخستین تولید کننده سازمان کشورهای صادر کننده نفت «اوپک»، تولید خود را برای پاسخگویی به تقاضای فزاینده کشورهایی مثل چین افزایش خواهد داد.

تحلیلگران فیلیپ فیوچرز نیز در یادداشتی اعلام کردند عامل دیگر که بر کاهش بهای نفت تأثیر گذار است، افزایش ارزش دلار است.

افزایش ارزش دلار، از جذابیت طلای سیاه برای خریدارانی که ارزهای دیگر در اختیار دارند می کاهد.

دیروز، بهای نفت خام در بازار نیویورک به علت انتشار شایعاتی درباره فروش گسترده از سوی صندوق های سرمایه گذاری به شدت کاهش یافت.

هر بشکه نفت خام سبک شیرین آمریکا در پایان معاملات روز چهارشنبه بازار نیویورک (نایمکس) با دو دلار و بیست سنت کاهش نسبت به روز سه‌شنبه نود و چهار دلار و چهل و شش سنت خرید و فروش شد.

در لندن نیز هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال برای تحویل در ماه آوریل با یک دلار و نود و دو سنت کاهش، صد و پانزده دلار و شصت سنت معامله شد. (واحد مرکزی خبر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها