مشروح سخنان مهم رهبر انقلاب در دیدار مردم آذربایجان‎؛

رفتارهای نامناسب در جلسه اخیر استیضاح متناسب با شأن ملت ایران نبود

حجت تمام است

بی‌تردید سخنان روز گذشته رهبر معظم ا‌نقلاب در زمره مهم‌ترین و سرنوشت‌سازترین بیانات ایشان قرار دارد و نوعی اتمام حجت در مسائل داخلی و خارجی است.
کد خبر: ۵۴۱۴۸۵
حجت تمام است

1ـ‌ بخش عمده این سخنرانی تاریخی به کالبدشکافی روابط ایران و آمریکا و افشای نیرنگ سیاست‌بازان آمریکایی در موضوع «مذاکره» اختصاص یافت.

بی‌فایده بودن مذاکره، گریز آمریکایی‌ها از مذاکره عادلانه، تناقض رفتاری و غیرمنطقی بودن درخواست‌ های آنان و تلاش آنها برای تسلیم ملت ایران از محورهای مهم این فراز بود. هر چند رهبر معظم ا‌نقلاب بار دیگر بر اصلاح رویکرد دولتمردان آمریکایی تاکید کردند؛ اما بصراحت اعلام کردند ملت ما در مقابل فشارها و دشمنی‌ها عبور سرافرازانه و قدرتمند از منطقه خطر را برگزیده‌اند.

2ـ موضوع هسته‌ای که اخیرا نیز با اولتیماتوم‌های زورگویان جهانی همراه شد، مورد اشاره رهبر معظم انقلاب قرار گرفت، بی‌هیچ عقب‌نشینی و با منطقی همراه با صلابت. فتوای رهبر معظم انقلاب درخصوص حرمت دستیابی به سلاح هسته‌ای باردیگر در قالب جملاتی صریح و رسا مطرح گردید: «ایران قصد ساخت سلاح هسته‌ای را ندارد و این تصمیم به دلیل ناراحتی آمریکا نیست بلکه برمبنای یک عقیده و اعتقاد است». و صراحتی که در جمله بعدی بیان می‌شود «اگر چنین قصدی هم بود آمریکا به هیچ‌وجه نمی‌توانست جلوی ملت ایران را بگیرد».

ای‌کاش رسانه‌های بیگانه جوانمردی به خرج می‌دادند و فقط همین عبارت را بدون هیچ تحریفی به گوش ملت‌های جهان می‌رساندند؛ کاری که البته برای آنان بسیار سخت و دشوار است.

3ـ سومین اتمام حجت رهبر معظم انقلاب ناظر به مسائل اخیر کشور بود. نگاه دقیق و منصفانه در نقد عملکرد مسوولان بویژه دو قوه و ابرازتاثر از این رفتارها و هشدار نسبت به تکرار این وقایع بار دیگر مسوولان را با این پرسش افکار عمومی مواجه می‌سازد که آیا شما به عنوان نخبگان، خواص، مسئولان و سوگندخوردگان به کلام خدا و قانون اساسی این همه دشمنی‌های بیرونی را نمی‌‌بینید که همسنگران و برادران خود را به جای دشمن اصلی نشانه رفته‌اید؟

لبیک‌گویی سران قوای سه‌گانه در قالب انتشار نامه خطاب به رهبر معظم انقلاب حتما اقدامی درست و شایسته است، اما آیا کافی است؟ انتظار مردم از لبیک‌گویان، عمل به وظایف و مسوولیت‌هایی است که رهبر انقلاب نسبت به آن هشدار داده‌اند و مسوولان قوا بدانند با شفاف شدن دیدگاه‌های رهبر انقلاب بیش از پیش در زیر ذره‌بین مردم قرار خواهند گرفت.

بیژن مقدم - مدیر مسوول

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها