معمولا بچه‌های کم سن و سال خیلی بازیگوش هستند و نمی‌توانند چند دقیقه‌ای در یک مکان، ثابت بنشینند. البته برای بعضی از بچه‌‌ها این خصوصیت ممکن است تا دوران نوجوانی هم ادامه داشته باشد و پدر و مادر باید بدانند در این شرایط چطور می‌توان با آنها برخورد کرد.
کد خبر: ۵۳۹۸۸۳

شاید این موضوع در ابتدا چندان مشکل‌ساز نشود و پدر و مادر را به دردسر نیندازد، اما با گذشت مدت زمانی به نسبت کوتاه، این عادت و ویژگی جذاب و کودکانه می‌تواند به دردسری بزرگ تبدیل شود و والدین را خسته کند.

درست همزمان با شروع دوران تحصیل و آغاز مدرسه رفتن و درس و مشق بچه‌ها، پدر و مادر به این فکر خواهند افتاد که در مقابل این بازیگوشی و شیطنت چه کار باید کرد؟ حالا آنها براحتی نمی‌توانند فرزندشان را متقاعد کنند تکالیفش را درست و به موقع انجام دهد و به جای بازی‌کردن، درس بخواند!

شاید تعجب کنید، اما همین مساله ساده گاهی می‌تواند محیط خانه را به هم بریزد و والدین را حسابی کلافه و عصبانی کند برای همین خوب است به فکر این موضوع باشید.

متخصصان توصیه می‌کنند برای حل این مشکل، به کودک یادآوری کنید ​ انجام تکالیف مدرسه چه اهمیتی دارد. این کار می‌تواند از مدت‌ها قبل هم شروع شود؛ یعنی حتی زمانی که فرزندتان به مدرسه نرفته است، می‌توانید این موضوع را به او نشان دهید و با عمل به او ثابت کنید که انجام دادن تکلیف‌های مدرسه کاری بسیار مهم است.

بنابراین باید به شیوه‌ای متناسب با سن و سال کودک برایش توضیح دهید ​ تکالیف مدرسه یکی از مهم‌ترین عناصر یادگیری است که به هیچ‌وجه نباید نادیده گرفته شود. اگر او اهمیت انجام مشق‌هایش را درک نکند، چنین تصور خواهد کرد ​ این وظایف فقط مانعی است برای بازی‌کردن و سرگرم‌شدن او! در چنین شرایطی نتیجه هم مشخص است؛ بی‌انگیزه‌شدن نسبت به انجام تکالیف مدرسه و به تعویق انداختن آن.

البته اینجا والدین باید با ذوق و خلاقیت خود این مشکل را حل کنند و به شیوه‌ای مناسب به کودک یادآوری کنند​ مشق شب، غولی بی‌شاخ و دم نیست. این تکالیف برای این در نظر گرفته شده که به او کمک کند تا هر چه بهتر و موفق‌تر دوران مدرسه را نیز پشت سر بگذارد.

همچنین یادتان باشد:

‌ـ‌ به کودک کمک کنید با برنامه‌ریزی کارهایش را انجام دهد تا هم برای بازی وقت داشته باشد و هم برای انجام تکالیف مدرسه.

‌ـ‌ سعی کنید موارد و موضوعات جدید کتاب‌های درسی کودک را بخوانید و با آنها آشنا شوید تا بتوانید در آموزش آنها بیشتر و بهتر به فرزندتان کمک کنید.

‌ـ‌ برای توضیح دادن مطالب، از ابزارهای آموزشی و مثال‌های ملموس کمک بگیرید تا کودک شما با موضوع ارتباط درست و مناسبی برقرار کند.

‌ـ در میان درس و مشق، برای کودک خود میان وعده‌های مغذی و خوش طعم آماده کنید تا خیلی زود خسته و بی‌حوصله نشود.

‌ـ‌ با معلم‌های کودک در ارتباط باشید تا نقاط قوت و ضعف فرزندتان را بهتر بشناسید و به موقع بتوانید به او کمک کنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها