حادثه در جهان

وحشت از حمله اژدها در اندونزی

یک اژدهای معروف به کومودو، بزرگ‌ترین سوسمار جهان به دو نفر از کارکنان زیستگاه تحت حفاظت این خزندگان در جزیره رینکا حمله کرد.
کد خبر: ۵۳۸۹۲۳

این حادثه نادر در جزیره رینکا در مجمع‌الجزایر کومودوی اندونزی رخ داد. این منطقه تنها زیستگاهی است که اژدهای کومودو در آن آزادانه زندگی می‌کند.

هرو رودیهادتو، یک مسئول پارک ملی کومودو گفت: سوسمار 2 متری وارد گیشه فروش بلیت به گردشگران که یک راهنمای پنجاه ساله در آن حضور داشت، شد. راهنما که بخوبی از خصوصیات این خزنده اطلاع داشت و یک بار نیز سال 2009 مورد حمله یکی از آنها قرار گرفته بود، با دیدن اژدها دچار وحشت شد و روی یک صندلی پرید.

هرو رودیهادتو افزود: اما اژدها توانست ساق پای او را گاز بگیرد. یک کارمند دیگر که صدای فریادهای همکارش را شنیده بود، به کمک وی شتافت که او نیز مورد حمله اژدهای کومودو قرار گرفت و خزنده با دندان‌های سمی خود پای وی را گزید.

وی تاکید کرد: دو مرد بستری شده و با تزریق پادزهر، جان آنها در خطر نیست. با این حال به دلیل امکان عفونت هر دو نفر در بخش ویژه‌ای تحت مراقبت قرار دارند.

اژدهای کومودو، بزرگ‌ترین سوسمار جهان به علت داشتن غده‌های سمی در دهانش، مشهور است. این خزنده اغلب شکار خود را گاز می‌گیرد و سم حاوی در آب دهان اژدها سبب عفونت شدید در محل گاز گرفتگی شده و اندک‌اندک قربانی را فلج می‌کند. در این هنگام اژدهای کومودو با خیال راحت به سراغ شکار خود ـ حتی اگر یک بوفالوی بزرگ باشد ـ رفته و در حالی که حیوان هنوز زنده است او را تکه‌تکه می‌کند.

اژدهای کومودو همه قسمت‌های شکار حتی شاخ‌ها، سم‌ها و پوست آن را می‌خورد و چیزی از جانور باقی نمی‌گذارد. طول اژدهای کومودو تا 3 متر هم می‌رسد. ضربه دم این سوسمار گوشتخوار به نوبه خود مرگبار است.

حمله اژدهای کومودو به انسان‌ها نادر است. با این حال، در سال 2007 یک کودک 9 ساله و در سال 2009 یک ماهیگیر توسط اژدهای کومودو کشته شدند.

حدود 3000 اژدهای کومودو در جزیره کومودو و دو سه جزیره اطراف آن که متعلق به اندونزی است، آزادانه زندگی می‌کنند. گردشگران تنها با محافظت نگهبانان حیات وحش قادر به مشاهده آنها هستند.

در عین حال، اژدهای کومودو همجنس‌خوار و لاشه‌خوار بوده و اغلب سوسماران کوچک‌تر از نزدیک شدن بیش از اندازه به بزرگ‌ترها خودداری می‌کنند./ جام‌جم آنلاین

مادر چاقوکش ژاپنی دستگیر شد

پلیس ژاپن از دستگیری مادری به اتهام وارد کردن ضربات چاقو به دخترش خبر داد. بنابر اعلام پلیس ژاپن، این زن روز گذشته دختر چهارده ساله‌اش را با چاقو مجروح کرد.پلیس ژاپن اعلام کرد: این زن پس از آن که دخترش را با ضربات چاقو مجروح کرد، در تماس با نیروهای امداد، موضوع را به آنها خبر داد.مقامات بیمارستانی ژاپن گفتند: این دختر که از ناحیه گردن مجروح شده بود، پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داد.

پلیس ژاپن بلافاصله پس از این حادثه متهم را دستگیر کرد اما خبری از انگیزه او منتشر نشده است. ‌/‌ ایسنا

مرده به خانه‌اش بازگشت

مرد جوان هندی ده روز پس از برگزاری مراسم خاکسپاری‌اش، در کمال تعجب خانواده‌ به خانه‌اش بازگشت.

این مرد بیست ساله حدود 12 روز پیش برای یافتن شغلی از شهر خود خارج شد و در مسافرخانه‌ای در شهر «چنای» اتاقی اجاره کرد. پلیس هند اعلام کرد: مدیر این مسافرخانه که به نبود «هریس» در اتاقش مشکوک شده بود، موضوع را با پلیس در میان گذاشت و شماره‌ای از بین وسایل او پیدا کرده و خانواده‌اش را از ناپدید شدن پسرشان مطلع کرد.

دو روز پس از ناپدید شدن این جوان، پلیس جسد مردی را از رودخانه‌ای کشف کرد که خانواده «هریس» پس از دیدن جسد، او را به اشتباه شناسایی و بلافاصله مراسم خاکسپاری‌اش را برگزار کردند.

«هریس» ده روز پس از برگزاری مراسم خاکسپاری‌اش، در کمال تعجب خانواده‌ به خانه بازگشت. ‌/‌ ایسنا

سونامی در جزایر سلیمان 5 قربانی گرفت

روز گذشته وقوع زمین لرزه و سونامی در جزایر سلیمان پنج قربانی گرفت. جزیره «هونیارا» پایتخت جزایر سلیمان بر اثر این زمین لرزه 8 ریشتری دچار تخریب‌های جدی نشد.وقوع این زمین لرزه باعث شد ساکنان بسیاری از جزایر جنوب اقیانوس آرام خانه‌های خود را تخلیه کنند.

در پی وقوع این زمین‌لرزه، به دیگر کشورهای حاشیه اقیانوس آرام از جمله استرالیا و نیوزیلند هم درباره وقوع سونامی هشدار داده شد.به دنبال وقوع سونامی در آب‌های اطراف جزایر اقیانوس آرام ارتفاع امواج در برخی مناطق به 9 متر رسید.وقوع زلزله و سونامی در جزایر سلیمان چند روستا را هم تخریب کرد. ‌/‌ واحد مرکزی خبر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها