اشتباهات داوری مدال المپیک را از من گرفت

روزبهانی:برای تصاحب اولین مدال جهانی آماده می شوم

روزبهانی: خوشحالم که اولین لژیونر بوکس هستم

مشت های محکم احسان

یک لحظه روی پاهایش آرام و قرار ندارد.بوکسور آمریکایی را به مبارزه دعوت می کند و با چند مشت محکم که بسوی او پرتاب می کند مطمئن می شود که آمریکایی دیگر توان مبارزه کردن با بوکسور ایرانی را ندارد.
کد خبر: ۵۳۸۶۱۲
مشت های محکم احسان

احسان روزبهانی بوکسور وزن 81- کیلوگرم تیم ملی ایران به عنوان اولین لژیونری است که در یک تیم خارجی عضویت دارد. روزبهانی طی ماه‌های گذشته با تیم آستانه آرلانز قزاقستان به توافق رسید و قرار شد در لیگ بوکس نیمه حرفه‌ای جهان برای تیم آنها وارد رینگ شود. بوکسور وزن 81- کیلوگرم تیم ملی روز جمعه گذشته به مصاف نماینده تیم آمریکا رفت و با نتیجه‌ 4 بر یک بوکسور تیم آمریکا را شکست داد. روزبهانی تا امروز در سه دیدار به مصاف حریفان خود رفته و این دومین پیروزی بود که به دست آورد.

مصاحبه احسان روزبهانی با خبرگزاری فارس را در ادامه می‌خوانیم:

این روزها خبرهای خوبی از احسان روزبهانی در رسانه‌ها منتشر شده، در مورد نتایج خوبی که در مسابقه اخیر کسب کر‌ده‌ای برایمان توضیح بده؟

 روز جمعه هفته گذشته مسابقات لیگ نیمه حرفه‌ای بوکس در آمریکا برگزار شد. طبق قراردادی که با تیم آستانه آرلانز قزاقستان دارم برای آنها وارد رینگ شدم که خوشبختانه مقابل نماینده آمریکا توانستم پیروز از رینگ خارج شوم. البته قرار بود در این مرحله از مسابقات مقابل بوکسور روسی وارد رینگ شوم و به همین دلیل فیلم تمام مبارزات وی را آنالیز کرده بودم، اما روز وزن‌کشی با خبر شدم که بوکسور روسی به دلیل مصدومیت نمی‌تواند مبارزه کند و یک بوکسور دیگر را جایگزین وی کرده‌اند.

حریف آمریکایی از لحاظ فنی چطور بود؟

از او شناخت خوب و کاملی نداشتم و تنها تمرکزم را گذاشته بودم تا وی را شکست دهم. خوشبختانه با توجه به تمریناتی که در کنار کادر فنی تیم انجام داده بودم توانستم حریفم را ناک‌اوت کنم.

زمانی که فیلم مبارزه را نگاه می‌کردیم شرایط  در ابتدای مبارزه برای روزبهانی سخت بود، اما چطور شد که به یکباره جریان مسابقه به سود شما به پایان رسید؟

بله، در ابتدا حریفم مبارزه خوبی را از خود به نمایش گذاشت، اما بعد از چند دقیقه جریان مسابقه تغییر کرد و با ضرباتی که به حریفم وارد کردم احساس کردم که دیگر توان ایستادن روی پایش را ندارد. البته هر چند پس از آن دوباره حملاتش را آغاز کرد، اما تلاش می‌کردم که ضربات محکمی را به او وارد نکنم چون مشخص بود که نمی‌تواند مبارزه را ادامه دهد. خوشبختانه زمانی که مسابقه تمام شد گزارشگر بازی بارها اعلام کرد که مسابقه به صورت جوانمردانه برگزار شد.

فکر می‌کنی مسئولان فدراسیون بوکس از عملکرد  روزبهانی در مسابقات لیگ جهانی رضایت دارند؟

پس از بازگشتم به ایران با مسئولان فدراسیون دیداری داشتم. آنها فیلم مبارزاتم را نگاه کردند و در مورد موفقیتم در مسابقات اخیر در لیگ جهانی تبریک گفتند. البته قرار است قبل از بازگشتم به قزاقستان روز دوشنبه هفته آینده برایم یک مراسم تقدیر در فدراسیون برگزار کنند.

در رده‌بندی اعلام شده از سوی فدراسیون بین‌المللی بوکس آماتور (آیبا) که اول فوریه 2013 اعلام شده، در وزن 81- کیلوگرم احسان روزبهانی با 900 امتیاز در مکان هفتم قرار گرفته است. نظر اولین لژیونر بوکس ایران در مسابقات لیگ جهانی در مورد این انتخاب چیست؟

 

 بسیار خوشحالم از اینکه به عنوان اولین بوکسوری هستم که از ایران به عنوان یک لژیونر در خارج از ایران مبارزه می‌کنم. البته دوستان دیگری هم هستند که توانایی لژیونر شدن را دارند. خوشبختانه طی یکی دو روز گذشته با خبر شدم که در رده‌بندی فدراسیون جهانی در وزن 81- کیلوگرم در رده هفتم قرار دارم که این افتخار بزرگی برای من است. به هر حال نفرات دیگری به غیر من در تیم ملی هستند که عناوین قهرمانی زیادی را دارند، اما این افتخار نصیب من شده است.

طی یکی دو روز گذشته رسانه‌هایی اعلام  کرده‌اند که محمد علی کلی اسطوره بوکس جهان در آستانه مرگ است آیا از این موضوع خبر داری یا خیر؟

متاسفم از اینکه این خبر را شنیدم. واقعا از صمیم قلب می‌گویم که محمد علی کلی اسطوره بوکس دنیاست و اینکه وی توانسته بوکسور قرن شود کار بسیار بزرگی است. بنده معتقدم که هنوز خدا بوکسوری را در حد و اندازه  کلی نیافریده. در دنیای بوکس خیلی‌ها هستند که وی را الگوی خود قرار داده‌اند، اما فکر نمی‌کنم کسی بتواند به افتخارات او دست پیدا کند.

فکر می‌کنی روزبهانی چقدر از لحاظ رفتاری و فنی کلی را الگوی خود قرار داده است؟

تمام بوکسور‌های دنیا الگویشان محمد علی کلی بوده و آرزویشان این است که یک روز مبارزاتی مثل او داشته باشند. کلی به شخصه الگویم است و حتی در رقص پا و زدن ضربات چپ او را الگوی خود قرار داده‌ام، اما هیچ وقت نمی‌توانم مثل او باشم. محمد علی به قدری در دنیا معروف و محبوب است که با آن شرایط جسمانی که دارد در المپیک لندن او را برای افتتاحیه مسابقات دعوت کرده‌ بودند. دقیقا به یاد دارم زمانی که تمام تیم‌ها با پرچم کشورهای خود در محل افتتاحیه از مقابل دیدگان او عبور می‌کردند اشک در چشمانم جمع شد. فکر می‌کنم تصویری که از آن روز در ذهنم دارم یکی از بهترین و زیباترین صحنه‌های زندگی من است. به هر حال هر کسی یک سرنوشتی دارد و با تمام این خبرهایی که منتشر شده برای محمد علی دعا می‌کنم.

چه زمانی به قزاقستان برای حضور در ادامه مسابقات لیگ جهانی بوکس بر‌می‌گردی؟

بنده با توجه به قراردادی که با این تیم دارم باید هفته آینده برای حضور در ترکیب تیم راهی قزاقستان شوم. مرحله بعدی مسابقه در انگلیس برگزار می‌شود و پس از آن به ترتیب کشور‌های ایتالیا و آلمان میزبان این رقابت‌ها هستند. در حال حاضر تیم آستانه آرلانز قزاقستان با کسب کسب 21 امتیاز در صدر جدول گروه Bمسابقات لیگ جهانی بوکس نیمه حرفه‌ای قرار دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها