برای اولین بار در تاریخ پینگ پنگ ایران

پدیده بین 40 نفر دنیا

برای اولین بار در تاریخ پینگ‌پنگ ایران یک پینگ‌پنگ باز ایرانی بین 40 نفر اول دنیا قرار گرفت.
کد خبر: ۵۳۴۴۱۳
پدیده بین 40 نفر دنیافدراسیون جهانی تنیس روی میز رنکینگ ماه دسامبر را منتشر کرد که نوشاد عالمیان با صعود 27 پله‌ای در جایگاه 40 جهان قرار گرفت.
پینگ‌پنگ باز المپیکی ایران در ماه نوامبر در رتبه 67 قرار داشت. در این جدول رده‌بندی همچنان پینگ‌پنگ بازان چین در رتبه اول تا چهارم قرار دارند و رتبه پنجم به تیمو بول رقیب آلمانی نوشاد عالمیان در المپیک رسیده است.
همچنین محمدرضا اخلاق پسند در رنکینگ این ماه رتبه 262 را به خود اختصاص داده این در شرایطی است که در نوامبر این ورزشکار در رتبه 264 قرار داشت.
افشین نوروزی دیگر پینگ‌پنگ باز ایران هم با صعود سه پله‌ای نسبت به ماه گذشته در رتبه 276 قرار گرفته است.
نیما عالمیان هم که در ماه نوامبر در رتبه 340 جهان بود با یک پله سقوط در رتبه 341 است.
در این جدول رده‌بندی بانوان ایران در بخش بزرگسالان رتبه‌هایشان رو به نزول بوده است. به طوری که ندا شهسواری، پینگ‌پنگ باز المپیکی ایران که در ماه نوامبر در رتبه 500 جهان قرار داشت به رتبه 509 رسیده است.
محجوب عمرانی، دیگر نماینده ایران هم در رتبه 562 را به خود اختصاص داده است در حالی که این بازیکن در ماه نوامبر در رده 557 قرار داشت.
همچنین پریسا صمدی دیگر ملی‌پوش ایران هم به رتبه 676 رسیده است. وی در ماه نوامبر جایگاه 661 را در رنکینگ جهانی داشت.
مریم صامت دیگر ملی‌پوش ایران که در رتبه 742 رنکینگ دسامبر امسال قرار دارد در ماه گذشته در جایگاه 723 جهان قرار داشت.
به گزارش ایسنا، در بخش رنکینگ جهانی پینگ‌پنگ زیر 21 سال جهان نوشاد عالمیان با پنج پله صعود به رتبه چهارم رسید که چنین جایگاهی برای پینگ‌پنگ ایران بی سابقه بوده است.
هر چند پدیده پینگ‌پنگ ایران در این بخش صعود چند پله‌ای داشته، اما دیگر نمایندگان ایران با روند نزولی در این جدول روبرو بودند. به طوری که نیما عالمیان که در ماه نوامبر در جایگاه 67 جهان قرار داشت به رتبه 69 رسید و پوریا عمرانی که ماه گذشته رتبه 232 را به خود اختصاص داده بود با 6 پله سقوط به جایگاه 238 جهان بسنده کرد.
همچنین در بخش بانوان پینگ‌پنگ زیر 21 سال جهان هم بانوان ایران بین 700 نفر اول جایگاهی ندارند و بهترین رتبه بانوان برای سولماز رحمان محمودپور با 762 است. این در شرایطی است که نوشین میرعلایی هم جایگاه 852 را به خود اختصاص داده، زهرا علوی در رتبه 860 قرار دارد و سحر رهنما در رتبه 898 قرار گرفته است.
آدام شرارا رئیس فدراسیون جهانی طی نامه ای موفقیت نوشاد عالمیان در رنکینگ جهانی را به محمد زارع پور رئیس فدراسیون تنیس روی میز ایران و خانواده تنیس روی میز کشور مان تبریک گفت.
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها