فناوری دیجیتال

کد خبر: ۵۳۱۷۵۶

عرضه تبلت مخصوص گیمرها

دستگاه‌های قابل حمل بازی روز به روز بیشتر می‌شوند و حالا Archos تبلتی را با نام GamePad معرفی کرده است که تنها 170دلار قیمت دارد. این تبلت که سیستم عامل اندروید 4.1 را دارد، دو پنل دکمه در دو طرف تبلت دارد که کار دسته را انجام می‌دهد. پردازنده دو هسته‌ای، یک گیگابایت رم و هشت گیگابایت حافظه داخلی (قابل ارتقا به GB64) از دیگر قابلیت‌های این تبلت است.

 

 

نمایشگر سه بعدی فردی

نخستین نمایشگر سه بعدی فردی (عینک) از سوی شرکت سونی عرضه شد.

این عینک عجیب و غریب که کاملا سر را فرا می‌گیرد، حدود 900 دلار قیمت‌گذاری شده و می‌تواند نمایشگری 150 اینچی در جلوی چشم مخاطب ایجاد کند.

 

 

 

تبلت یا اولترابوک؟

اینتل در میان تولیدکنندگان سخت‌افزاری اولترابوک‌ها، همواره تلاش کرده است تا باریک‌ترین، سبک‌ترین و سریع‌ترین اولترابوک بازار را عرضه کند. در نمایشگاه 2013CES ، اینتل لپ‌تاپی با عنوان North Cape عرضه کرده که ترکیبی از تبلت و نوت‌بوک است. قرار است این محصول طی یک سال آینده روانه بازار شود.

 

 

پزشکی از راه دور

ربات RP-VITA که در حقیقت یک دستیار مستقل مجازی از راه دور است، به‌وسیله شرکت رباتیک InTouch تولید شده است. این دستگاه می‌تواند با دریافت اطلاعات حیاتی بیمار، به دکتر کمک کند و فاصله زمانی معاینه تا مریضی را کوتاه کند.

 

 

فریب دادن ذهن با Oculus Rift

واقعیت مجازی چند سال است که قرار است به امری روزمره تبدیل شود اما هنوز این اتفاق نیفتاده است، اما بالاخره Oculus Riftمی‌خواهد این طلسم چندساله را بشکند و واقعیت مجازی درست و حسابی ایجاد کند. هر چند نسخه اولیه آن، رزولوشنی معادل با 720 دارد و تا کامل شدن راه زیادی را باید سپری کند.

 

 

 

بزرگ‌ترین نمایشگرها با کوچک‌ترین عناصر

نمایشگرهای LED، به مصرف پایین و کیفیت تصویر فوق‌العاده معروف هستند، اما تولید نمایشگرهای بسیار بزرگ با این نمایشگرها به صرفه نیست.

اما Lumiode موفق شده است به کمک چند ترانزیستور و ایجاد یک ارائه بزرگ از قطعه‌های کوچک‌تر LED، نمایشگرهایی در اندازه بیلبورد با کیفیت فوق‌العاده و نور عظیم تولید کند.

 

 

عینکی از آینده

Innovega در نمایشگاه CES عینکی را معرفی کرده است که از عینک گوگل پیشرفته‌تر بوده و می‌تواند در فاصله کم میان چشم و نمایشگر تعبیه شده روی عینک تصویری را به نمایش بگذارد که بدون سردرد می‌توان به آن نگاه کرد.

 

 

 

دنیا در دست تصاویر مافوقHD

در نمایشگاه CES2013 واژه 4K یا همان مافوق HD محبوب ترین واژه بود.

هر تلویزیون ساز بزرگی، آخرین فناوری خود را که قطعا به رزولوشن 4K مجهز بود، به نمایش در آورد.

اما تبلت 20 اینچی پاناسونیک، با صفحه لمسی، پردازنده 5 Core i، چهار گیگابایت رم و ویندوز8، قطعا تنها تبلتی بود که رزولوشن K4 داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها