دزدهای مسلح نقابدار به سرقت از 9 بانک در استان فارس و بندرعباس و قتل یک عابر اعتراف کردند

دستگیری دزدهای ‌‌180 میلیونی بانک‌ها

پنج متهم سابقه دار که با تشکیل دو باند جداگانه مسلحانه از هفت بانک استان فارس، یک بانک در جهرم و بانکی دیگر در بندرعباس یک میلیارد و 800 میلیون ریال سرقت کرده بودند در چند عملیات از سوی پلیس آگاهی استان فارس دستگیر شدند.
کد خبر: ۵۳۰۴۷۹

در تحقیق از دو نفر از این سارقان معلوم شد، آنها در جریان دزدی‌های مسلحانه برای ایجاد رعب و وحشت در میان مردم به رهگذران شلیک کرده و یک نفر را نیز به قتل رسانده بودند.

به گزارش جام‌جم، سردار سیروس سجادیان، فرمانده انتظامی استان فارس از دستگیری پنج متهم که در قالب دو باند جداگانه از بانک‌های استان فارس، جهرم و بندرعباس مسلحانه سرقت کرده بودند، خبر داد و به جام‌جم گفت: رسیدگی به این پرونده آبان امسال هنگامی در دستور کار پلیس آگاهی استان فارس قرار گرفت که مدیر یکی از بانک‌های این شهر در تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 از دزدی مسلحانه در بانک خبر داد.

وی افزود: ماموران انتظامی با حضور در محل و تحقیق از شاهدان متوجه شدند، متهمان سه مرد نقابدار بوده‌اند که با سلاح کلاشینکف و کلت وارد بانک شده پس از تهدید کارکنان و مشتریان بانک و سرقت پول‌ها، با خودرو متواری شده‌اند.

وی یاد آور شد: در پی این حادثه، تحقیقات گسترده پلیس برای دستگیری دزدهای مسلح آغاز شد. در حالی که تحقیقات در این زمینه ادامه داشت، چندی بعد گزارش سرقت از بانک دیگری در اختیار پلیس قرار گرفت. ماموران با حضور در این مکان و بررسی موضوع متوجه شدند دو مرد نقابدار مسلح پس از سرقت پول‌های بانک برای ایجاد رعب و وحشت میان مردم و فرار از محل بی‌هدف تیراندازی کرده‌اند که در جریان این تیراندازی یک مرد رهگذر بشدت زخمی و به مرکز درمانی منتقل شده اما بر اثر شدت خونریزی فوت کرده است.

رئیس پلیس استان فارس افزود: در حالی که ماموران در جستجوی سارقان مسلح بانک بودند، چهار فقره دزدی مسلحانه دیگر از بانک‌های تجارت، صادرات، رفاه و موسسه قرض‌الحسنه‌ای در استان فارس به وقوع پیوست.

کارآگاهان در بررسی این سرقت‌های مسلحانه متوجه شدند برخی از این سرقت‌ها توسط دو مرد نقابدار و برخی دیگر از سوی سه مرد مسلح انجام شده و دزدها مبالغی از پنج میلیون تومان تا 59 میلیون تومان سرقت کرده‌اند.

فرمانده انتظامی استان فارس یادآور شد: ماموران با تحقیق درباره این سرقت‌های مسلحانه، متوجه شدند با توجه به زمان دزدی‌ها که تعدادی در اوایل کار بانک‌ها و برخی از ساعت 10 تا 12 رخ داده است، دو گروه جداگانه این سرقت‌ها را مرتکب شده‌اند. بنابراین تحقیقات گسترده‌ای را در این زمینه ادامه دادند و 50 متهم سابقه‌دار را به‌طور نامحسوس زیرنظر گرفتند و علاوه بر آن محل‌هایی را که احتمال می‌‌رفت ممکن است دوباره مورد سرقت قرار گیرد، کنترل کردند تا این که آذر امسال، بانک دیگری در شیراز مورد دستبرد قرار گرفت.

وی افزود: در پی این دزدی جدید، ماموران با بررسی محل متوجه شدند، این سرقت نیز مانند دیگر سرقت‌های سریالی انجام شده و سارقان نقابدار به سرعت محل را ترک کرده‌اند. با جمع‌بندی این اطلاعات، ماموران تحقیقات خود را روی 50 متهمی که به طور نامحسوس تحت نظر گرفته بودند، متمرکز کردند تا این‌که روز بیست و سوم دی امسال اطلاع یافتند یک دزد سابقه‌دار که در میان مظنونان قرار داشت، در این دزدی‌ها نقش داشته است.

سجادیان با اشاره به دستگیری این متهم و دو همدستش گفت: ماموران با شناسایی مخفیگاه این متهم در شیراز با هماهنگی قضایی وارد خانه‌اش شدند و او را دستگیر کردند.

متهم با انتقال به پلیس آگاهی در بازجویی اعتراف کرد به اتهام دزدی مسلحانه خودرو مدتی زندانی بوده و پس از آزادی، با یک متهم سابقه‌دار که اهل بشاگرد بندرعباس بوده و یک نفر دیگر از اهالی شیراز آشنا شده و نقشه دزدی مسلحانه از بانک‌های استان فارس را عملی کردند.

در تحقیق از این متهم معلوم شد، آنها پس از شناسایی بانک‌هایی که فاقد نگهبان بودند، در حالی که نقاب به چهره داشتند با سلاح کلت و کلاشینکف وارد بانک‌ها شده و با تهدید کارکنان و مشتریان، در مدت چهار دقیقه سرقت کرده‌اند.

فرمانده انتظامی استان فارس یادآور شد: در شاخه دیگری از تحقیقات، ماموران موفق شدند دو متهم دیگر را هم که یکی از آنها اهل شیراز و دیگری اهل جهرم بود، دستگیر کنند. این دو متهم نیز با انتقال به پلیس آگاهی در بازجویی اعتراف کردند از یک بانک در جهرم و بانک دیگری در بندرعباس سرقت کرده‌اند و علاوه بر آن به سه بانک هم در استان فارس به طور مسلحانه دستبرد زده‌اند و هیچ‌گونه ارتباطی با سه دزد مسلح دیگر ندارند.

وی با اشاره به این‌که این متهمان نیز سابقه‌دار بودند، گفت: این متهمان نیز پس از آزادی از زندان نقشه دزدی‌های مسلحانه را طراحی و اجرا کرده و از ساعت 10 تا 12 ظهر مرتکب سرقت شده و در جریان یکی از دزدی‌ها مرد رهگذری را به قتل رسانده بودند.

این مقام پلیس افزود: در بررسی از مخفیگاه‌های متهمان، بخشی از پول‌های سرقتی، لباس‌ها و ماسک‌، سه قبضه سلاح کلاش، چهار قبضه کلت کمری، یک قبضه تپانچه، 120 تیر فشنگ جنگی و آلات ارتکاب جرم و همچنین یک دستگاه خودرو کشف و ضبط شد. این متهمان از بانک‌های فوق یک میلیارد و 800 میلیون ریال سرقت کرده بودند.

سردار سیروس سجادیان، فرمانده انتظامی استان فارس افزود: متهمان با قرار قانونی در بازداشت به سر می‌برند. تحقیقات تکمیلی از آنها برای مشخص شدن دیگر جرایمشان ادامه دارد.

سجادیان ضمن هشدار به مسئولان بانک‌ها، از آنها خواست با گماردن نگهبان در مقابل بانک‌ها از وقوع چنین جرایمی جلوگیری کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها