فرشته جیغ جیغوی من!

ساعت دوازده شب است که یکی زنگ می زند. شوهرت می رود در را باز می کند و با تعجب خیره می شود به زنی که با چشمهای پف کرده و مانتویی که دکمه هاش بالا پایین بسته شده اند، توی راهرو ایستاده.
کد خبر: ۵۲۹۹۱

زن با صدای گرفته و خوابالود می گوید:«خانه ما سر کوچه است. پنج تا در بعد شما».
تازه هردو یادتان می افتد که قبلا تو صف نان یا شیر، او را دیدید. زن سرکی می کشد تو:«ما الان چند شبه از صدای بچه تان ،خواب نداریم.
چی کارش می کنید طفلکی را» صدای گریه نوزادتان همان موقع دوباره بلند می شود. از بس دوتایی تان خسته اید و بچه را لای بازوها و رو شانه تان راه بردید و لالایی خواندید، فقط گیج ومنگ در اتاق بچه را نگاه می کنید. زن با لحن تندی به تو که داری می روی برای بار دهم به بچه شیر بدهی شاید دو دقیقه آرام بماند، می گوید:
«آخه چرا می زنی این معصوم بدبخت را؛ تو زن باباشی؛ از سرراه آوردین بچه را؛» زبان هردوتان بند آمده. بچه هنوز دارد جیغ می کشد.
بعضی نوزادها این جوریند. خداکند تو آن شبها که تا صبح از گریه بچه نخوابیدید، یکی بیاید در بزند این را بهتان بگوید.
بعضی نوزادها این جوریند. همین جمله چند کلمه ای ساده ، آدم را اندازه چند ساعت مشاوره روان شناسی سبک می کند.
آن هم وقتی که دیگر شما مطمئن شدید بی لیاقت ترین و بی کفایت ترین مادر روی زمین هستید که حتی بلد نیست چند دقیقه بچه اش را ساکت نگه دارد.
اگر یک مادربزرگ باحال یا یک زن با تجربه حسابی تو فامیلتان باشد، بهتان می گوید:«مشکل از تو نیست مادر! من قبلا دیدم از این بچه ها. دل دردی اند. هیچی هم بهشان اثر نمی کند. دوماه ، سه ماه بگذرد، خودشان خوب می شوند».


موضوع هفته: کنار آمدن با نوزاد پر سروصدا
1-بهتر است قبل تولد نوزاد،خودتان را برای این جور بچه ها هم آماده کرده باشید. مثلا تا می توانید غذا بپزید و فریزری کنید که توی آن دوسه ماه ، اگر بچه نگذاشت پا توی آشپزخانه بگذارید، دلشوره خورد و خوراک نداشته باشید.
نگران هم نباشید که ویتامینش کم می شود و این حرفها. نمی خواهد نصیحت های زنهایی که زیاد صفحات علمی روزنامه ها را می خوانند، جدی بگیرید. هیچ کی تا حالا از چند روز غذای فریزری خوردن ، نمرده.
2-اگر خیلی بهتان شب بیداری می دهد. اگر مجبورید وقتی همه هفت تا رئیس جمهور و هفت تا دولت را خواب می بینند، تنها بیدار باشید، روی دستها یا رو پاهایتان او را تاب بدهید یا پشت هم بهش شیر بدهید، حواس خودتان را بایک چیزی پرت کنید که اعصابتان زیاد داغون نشود.
تلویزیون را روشن کنید وهمین جور که تلویزیون می بینید او را راه ببرید. اگر ویدئو دارید، فیلمهای کمدی بگیرید. حالا اگر وسط آن گیر و دار و جیغ و فریاد بچه تو گوشتان ، از کارهای لورل وهاردی خنده تان نمی گیرد، عیبی ندارد.اقلا حواستان چند دقیقه ای از ونگ ونگ این فرشته شلوغتان پرت می شود.
3-خودتان را لوس کنید. گاهی بچه را بگذارید پیش یکی دیگر، برید بیرون ، کارهایی که دوست دارید بکنید. برای خودتان خرید کنید. چیزهای کوچکی که می تواند خوشحالتان کند. مجلات خانوادگی ، آینه ، شانه ، سنجاق ،...
4-آخرش هم اینکه گاهی از دست بچه گریه کنید. چیزی نمی شود که. دوتایی صداتان را بدهید تو هم. یک همخوانی مادر و بچه راه بندازید و باهم گریه کنید.
بهتر از این است که استرس ها را بریزید تو خودتان و پس فردا صد جور مرض عصبی بگیرید.
5-با مادرهایی که بچه های قد بچه شما دارند، دوست بشوید. گاهی بشینید با هم درددل کنید. حتما حرف همدیگر را خیلی خوب می فهمید.

پیشنهاد هفته
1-تازگی ها، فیلمهای کودک و نوجوان خوبی با مجوز وزارت ارشاد وارد شبکه ویدئویی شده. فیلمهایی که تا حالا از تلویزیون پخش نشده و برای بچه ها، تازه است.
یکی از این فیلمها که داستان هیجان انگیزی هم داردو حوصله بچه های کمی بزرگتر را هم سر نمی برد، «بکاسین و گنج وایکینگ ها» است.
این انیمیشن فرانسوی ، داستان دختری است که همراه با پرستار شاد و سرحالش ، درگیر یک ماجرای آدم ربایی و دزدی می شود.
اگر خیلی پدر مادر حساسی هستید و اجازه نمی دید بچه تان هرچیزی را ببیند، می توانم بگویم که این کارتون صحنه های خشن ندارد. زدو خوردهایش بیشتر شکل کمیک دارد.
2-بعضی چیزهایی که می خواهید بریزید دور، یک روز یا چند ساعت قبل بدهید دست بچه. شاید فکری به ذهنش رسید و آن چیز بی مصرف ، برایش یک معنایی داشت.
مثلا جعبه های خالی دستمال کاغذی ، اگر فقط درشان را جدا کنیم ، کمد عروسک یا تخت عروسک خوبی می شوند. قوطی های چوب کبریت خالی که برای بچه ها خیلی چیزها می شوند.

نفیسه مرشدزاده
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها