لیونل مسی، ستاره آرژانتینی بارسلونا در آستانه بردن چهارمین توپ طلای فوتبال است

«توپ طلا» را امشب چه کسی می‌برد؟

مراسم بهترین‌های فوتبال جهان امشب درحالی در مقر همیشگی فدراسیون جهانی فوتبال «فیفا» برگزار می‌شود که همه نگاه‌ها متوجه لیونل مسی، ستاره آرژانتینی بارسلوناست. آیا او رکورددار جایزه توپ طلا می‌شود؟
کد خبر: ۵۲۸۸۳۲

اتفاقی غیر از این تعجب میلیون‌ها فوتبالدوست را برخواهد انگیخت. رقبای مسی در مراسم توپ طلای امشب، کریستیانو رونالدو و آندرس اینیستا هستند که در بزرگی آنها شکی نیست، اما مهاجم بیست و پنج ساله بارسا در سالی که گذشت با 91 گل زده بیش از سایرین در کانون توجه قرار گرفت. مسی هرچند همراه با بارسا فقط جام حـــذفی فوتبال اسپانیا را برد، اما پس از 40 سال رکورد گرد مولر آلمانی را شکست تا از شانس بیشتری برای بردن جایزه توپ طلا برخوردار باشد.

بردن چهارمین توپ طلای فیفا، مسی را از زیدان و رونالدو وبالاتر از همه بازیکنان هم‌نسل خود قرار می‌دهد. البته برای مسی این رکوردها ظاهرا اهمیت چندانی ندارد. او می گوید :«رکوردشکنی خوب است اما پیروزی تیم مهم‎تر است. گل‎های من باعث قهرمانی تیم بارسلونا در لالیگا، جام حذفی و لیگ قهرمانان اروپا خواهد شد و این از هر رکورد شخصی ای مهم‎تر است.»

هر چند آندرس اینیستا در سال 2012 بیشترین پاس گل را به مسی داد، اما خیلی‌ها رونالدو را جدی‌ترین تعقیب‌کننده مسی در مراسم امشب می‌دانند. مهاجم پرتغالی رئال مادرید که سال 2008 از سوی مجله فرانس فوتبال برترین بازیکن سال جهان برگزیده شد، امیدوار است نسبت به سال گذشته که در رقابت با لیونل مسی دوم شد، مقام بهتری کسب کند. رونالدو در پاسخ به این پرسش که چقدر برای بردن دومین توپ طلای خود اشتیاق دارد، گفت: من به این پرسش صادقانه پاسخ می‌دهم. شما مرا نمی‌شناسید اما بعضی از مردم خیلی خوب مرا می‌شناسند و می‌دانند که چقدر صادقم. بله، من دوست دارم توپ طلا را ببرم و دروغ نمی‌گویم.

با این حال با توجه به درخشش خیره‌کننده مسی در سال 2012، به نظر نمی‌رسد رونالدو این بار هم شانسی برای بردن این جایزه داشته باشد.

بعد از رقابت اصلی، آنچه در درجه دوم اهمیت قرار دارد انتخاب بهترین مربی سال 2012 است. در این بخش ویسنته دل‌بوسکه سرمربی تیم ملی فوتبال اسپانیا، خوزه مورینیو سرمربی رئال مادرید و پپ گواردیولا سرمربی سابق بارسلونا نامزد هستند که با توجه به قهرمانی اسپانیا در رقابت‌های یورو، شانس دل‌بوسکه از سایرین بیشتر است.

در بخش زنان هم مارتای برزیلی که پنج بار این جایزه را برده، با ابی وامباچ و آلکس مورگان رقابت می‎کند. پیا سوندهاگ، مربی پیشین تیم فوتبال زنان آمریکا، نوریو ساساکی مربی تیم ژاپن و برونو بینی از فرانسه هم نامزدهای مربی سال فوتبال زنان جهان هستند.

نیمار برزیلی عضو تیم فوتبال سانتوس، نامزد جایزه پوشکاش است. وی در ماه مارس هفت بازیکن را دریبل کرد و گل زد. رادامل فالکائو، مهاجم کلمبیایی آتلتیکو مادرید هم در دیدار دوستانه با «آمه‎ریکا د کالی» که درماه می برگزار شد یک گل آکروباتیک زیبا به ثمر رساند. میروسلاو استوچ، بازیکن فنرباغچه نیز در دیدار با گنجلربیرلیغی در لیگ ترکیه گل زیبایی را به ثمر رساند و برای جایزه زیباترین گل سال با آنها رقابت می‌کند.

برترین‎های سال جهان از سوی مربیان تیم‎های ملی، کاپیتان‎ها و برخی از روزنامه‎نگاران انتخاب می‎شوند.

دایی: گواردیولا به اندازه مسی شانس ندارد

سرمربی تیم فوتبال راه‌آهن بامداد دوشنبه تهران را به مقصد سوئیس ترک کرد تا در مراسم انتخاب بهترین‌های سال فوتبال جهان شرکت کند. علی دایی که به عنوان عضو کمیته فنی فیفا مهمان ویژه این مراسم است درباره انتخاب‌های امسال گفت: همان‌طور که قبلا هم گفته بودم فکر می‌کنم شانس مسی در میان بازیکنان بیشتر از همه باشد، اما گواردیولا به اندازه مسی شانس ندارد.

دایی در مراسم 2012 به لیونل مسی و پپ گواردیولا به عنوان بهترین بازیکن و بهترین مربی سال رای داده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها