سرپرست مرکز نظارت و ارزیابی وزارت علوم تحقیقات و فناوری از آغاز رتبه بندی موسسات آموزشی غیردولتی و غیرانتفاعی خبر داد.
کد خبر: ۵۲۶۲۵۵

 به گزارش  واحد مرکزی  خبر ،‌ رضا عامری در نشست خبری افزود: بیش از2700موسسه آموزش عالی در کشور فعالیت می کند که در مرحله نخست موسسات غیردولتی و  غیرانتفاعی رتبه بندی می شود.

وی گفت: این موسسات به لحاظ معیارهایی مانند معیارهای آموزشی و فرهنگی، فعالیت های پژوهشی،‌ اعضای هیئت علمی،‌ امکانات و تجهیزات، نیروی انسانی ارزیابی می شود.

عامری با بیان این که هم اکنون رتبه بندی180موسسه آموزشی عالی غیردولتی و غیرانتفاعی در دست اجراست افزود: این موسسات در رتبه های خیلی خوب،‌ خوب،‌ متوسط،‌ قابل قبول و پایین تر از حد انتظار رتبه بندی می شود.

وی با بیان این که هم اکنون340 موسسه فعال غیر دولتی و غیر انتفاعی داریم گفت: تعداد دانشجویان این موسسات از حدود200هزار نفر در سال 89 هم اکنون به حدود 400 هزار نفر افزایش پیدا کرده است.

‌عامری افزود: موسساتی که حداقل معیارهای لازم را داشته باشد، ‌مورد حمایت وزارت علوم است و بنا نداریم این گونه موسسات را منحل و از گردونه آموزش عالی حذف کنیم و سیاست وزارت علوم جلب مشارکت هرچه بیشتر بخش غیردولتی است.

سرپرست مرکز نظارت و ارزیابی وزارت علوم گفت: جذب 480 عضو هیئت علمی در سال 90 و جذب 635 عضو هیئت علمی در شش ماهه اول امسال در موسسات غیرانتفاعی نشان می دهد که این مراکز  تلاش دارند خود را به استانداردهای تعیین شده آموزش عالی نزدیک کنند.

عامری افزود: پیش بینی می شود تا پایان سال بیش از1200نفر جذب هیئت های علمی موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی شوند.

وی با بیان این که هم اکنون حدود45درصد از ظرفیت دانشگاه های کشور در رشته های علوم انسانی است گفت: این رشته ها در آینده براساس طرح آمایش آموزش عالی، ساماندهی خواهد شد.

وی گفت: بر اساس طرح آمــــــایش آموزش عالی، رشته های آموزش عالی بر اساس نیازهای واقعی کشور گسترش می یابد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها