گودبرداری غیر اصولی و ریزش یک ساختمان قدیمی چهار شهروند تهرانی را به کام مرگ فرستاد.
کد خبر: ۵۲۲۲۲۲

در این حادثه رعایت نکردن اصول و موازین ایمنی باعث تخریب صد در صد سه واحد مسکونی و گرفتار شدن 5 نفر از ساکنان ساختمان شده بود.

نیروهای عملیات و گروه امداد و نجات آتش نشانی ماموریت خود را آغاز کرده و به علت حساسیت حادثه دو ایستگاه 92 و 72 به همراه 20 نفر از آتش نشانان به گروه های امداد و نجات ملحق شدند و توانستند 2 شهروند زن و مرد میانسال را از زیر آوار بیرون کشیده و تحویل امدادگران اورژانس حاضر در محل دادند.

پس از ساعتها تلاش سه شهروند دیگر که یک بانوی 62 ساله و دو کودک خردسال بودند را نیز از میان خروارها خاک بیرون آورده شدند که متاسفانه هر سه نفر فوت کرده بودند.

در حادثه ای دیگر یک باب منزل مسکونی قدیمی در محله بریانک نیز به‌علت فرسودگی و قدیمی بودن فروریخت که متاسفانه یک کودک نیز در این حادثه فوت کرد.

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی با اشاره به بروز اینگونه حوادث تاکید می‌کند همواره برای گودبرداری و یا ساخت و ساز ساختمان‌ها از کارگران واجد شرایط و با تجربه استفاده شود و شهروندان گرامی چنانچه در ساخت و ساز یک ساختمان با شمع بندی و اسکلت سازه های نگهدار غیراصولی مواجه شدند سریعا با شهرداری تهران تماس گرفته و مسئولان را در جریان قرار دهند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی افزود: شهروندان همچنین در صورت مشاهده ترک دیوار و شکستگی شیشه های ساختمان و یا سخت باز و بسته شدن درب‌های منزل، بی درنگ منزل را تخلیه و با شماره 125 آتش نشانی و کارشناسان پیشگیری و یا شهرداری محل تماس بگیرند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها