بازتاب جهانی شکار پهپاد اسکن ایگل + فیلم

غلبه ایران بر آمریکا در جنگ الکترونیکی

خبر شکار پهپاد اسکن ایگل ساخت شرکت بویینگ با بازتاب گسترده در رسانه های جهان روبرو شد.در بیشتر اخبار مربوط به این پهپاد،شکار پهپاد فوق پیشرفته «آر کیو 170» یا جانور قندهار که چندی پیش توسط ایران سالم بر زمین نشانده شد نیز مورد اشاره قرار گرفته است.رسانه های جهانی از این رویداد به عنوان نشانه پیشرفت چشمگیر کشورمان در حوزه جنگ های الکترونیکی یاد کردند.همچنین شکاراین پهپاد به منزله غلبه ایران برآمریکا در جنگ الکترونیکی عنوان شد.
کد خبر: ۵۲۰۱۸۱

رسانه های خبری روسیه امروز در گزارش های جداگانه ای با بازتاب گسترده شکار یک فروند پهپاد متجاوز آمریکایی توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در منطقه خلیج فارس از این رویداد به عنوان نشانه پیشرفت چشمگیر کشورمان در حوزه جنگ های الکترونیکی یاد کردند.

 خبرگزاری ایتارتاس در گزارش خود نوشت: یک فروند پهپاد ( پرنده هدایت پذیر از دور ) متجاوز آمریکایی به حریم هوایی ایران تجاوز کرد و واحدهای مسلح این کشور آن را تحت کنترل خود گرفتند.

رادیو دولتی صدای روسیه هم در بخش اخبار ظهر خود گفت: یک فروند پهپاد آمریکایی به حریم هوایی ایران تجاوز کرد و توسط نیروهای این کشور شکار شد.

صدای روسیه در گزارش خود افزود: آخرین مورد نقض حریم هوایی ایران روز اول ماه نوامبر گذشته رخ داد که طی آن یک فروند پهپاد آمریکایی از نوع «ام.کیو-یک» بر فراز جزیره خارک پرواز تجسسی انجام داد و مورد حمله دو جنگنده ایرانی قرار گرفت.

کانال تلویزیونی سراسری «ان.تی.وی» روسیه هم در بخش های خبری امروز خود با پخش چندباره تصاویری از پهپاد قبلی فرو نشانده شده توسط متخصصان ایرانی اعلام کرد: ایران یک فروند دیگر پهپاد آمریکایی را که وارد حریم هوایی این کشور در خلیج فارس شده بود شکار کرد.

همچنین خبرگزاری روس بالت در گزارشی  به عملیات غرورآفرین شکار پهپاد آمریکایی پیشرفته از نوع «آر-کیو-170» در ماه دسامبر سال گذشته اشاره کرد و نوشت: ایران اعلام کرد دانشمندان این کشور فناوریهای این پهپاد پیشرفته را کپی برداری می کنند.

روزنامه آمریکایی "یو اس ای تودی" با وجودیکه در شوک شکار پهپاد تلاش کرد در این خبر خلل وارد کند، اذعان کرد: در صورتی که این خبر درست باشد این سومین گزارش در مورد شکار پهپاد های آمریکائی توسط ایران در طول دو سال گذشته بوده است.

این روزنامه آمریکایی افزود: ایران اعلام کرده است که در زمینه فناوری ساخت پهپاد به پیشرفت های چشمگیری دست پیدا کرده است. 

نشریه فرانسوی « لوفیگارو» نوشت: ایران یک فروند هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی را که در حریم هوایی این کشور درحال پرواز بوده ، شکار کرده است.

 این نشریه افزود: براساس گزارش رسمی اعلام شده در ایران، هواپیمای بدون سرنشین «اسکن ایگل» هنگام جمع آوری اطلاعات از آب های جنوب ایران وارد حریم فضایی این کشور شد که توسط یک واحد از نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گرفتار شد.

خبر شکار دومین پهپاد( پرنده هدایت پذیر از دور ) آمریکایی در منطقه خلیج فارس توسط ایران ، امروز در صدر اخبار رسانه های ترکیه قرار گرفت .

خبرگزاری دوغان در گزارش فوری خود تحت عنوان « ضربه ایران به آمریکا» نوشت که این پهپاد در حال جمع آوری اطلاعات از خلیج فارس بوده است.

پایگاههای خبری «راست خبر» و« دوغرو خبر» نیر در گزارشهایی تحت عنوان  ایران هواپیمای آمریکایی را به تصرف خود در آورد نوشتند که جزئیات این حادثه مشخص نشده است و مقامهای آمریکایی در مورد شکار این پهپاد که بر فراز آب های خلیج فارس شکار شده است هنوز واکنشی نشان نداده اند.

همچنین خبر مربوط به شکار هواپیمای هدایت شونده آمریکایی- پهپاد- در آب های منطقه خلیج فارس توسط نیروهای ایرانی، در رسانه های خبری صربستان بازتاب گسترده ای داشت.

این خبر در خبرگزاری های تانیوگ (دولتی)، بتا (خصوصی) و روزنامه های بلیتس، داناس، وچرنی نووستی و پایگاه اینترنتی رادیو تلویزیون خصوصی ب 92صربستان بازتاب داشت.

روزنامه آلمانی زبان مینوتین(Minuten) نیز به نقل ازدریادار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران نوشت: این هواپیما از نوع «SCAN EAGLE» است که معمولا از طریق ناوهای جنگی برای جاسوسی بکار گرفته شده و هدایت می گردد.

ارتش ایران هم در دسامبر 2011 موفق شده بود تا یک فروند هواپیمای بزرگ بدون سرنشین آمریکا از نوع «RQ-170» در که در حال ماموریت جاسوسی بر فراز آسمان شرق ایران بود را فرود آورد.

"امین حطیط" سرتیپ بازنشسته ستاد مشترک ارتش لبنان نیز در گفت‌وگو با فارس گفت: آمریکا فکر می‌کرد زمین‌گیر شدن پهپاد قبلی‌اش در ایران کاملا اتفاقی بود و امروز سعی کرد از این مساله اطمینان حاصل کند اما آمریکا باز هم در جنگ الکترونیکی با ایران سرافکنده شد.

مقام نظامی سابق لبنان درباره هدف آمریکا از تکرار این چنین اقداماتی گفت: آمریکا قصد داشت تکنولوژی ایران را محک بزند و آمریکا می خواست مطمئن شود که آیا زمین گیر شدن پهپاد خود در ایران مساله ای اتفاقی بود یا نه. اما آمریکا بازهم با شکست مواجه شد.

خبرگزاری های فرانسه، رویترز، آسوشیتدپرس، بنگاه خبرپراکنی انگلیس، اسکای نیوز، راشا تودی، روماندی نیوز سوییس و پایگاه اطلاع رسانی نشریات لوموند، تلگراف و ون مینوت آن را به عنوان خبر فوری و مهم بازتاب دادند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها