شغل جدید مهاجرانی

با افتتاح پروژه موسوم به گفت وگوی ادیان مرکز عبدالله بن عبدالعزیر پادشاه عربستان سعودی در وین پایتخت اتریش عطاء الله مهاجرانی وزیر ارشاد دولت اصلاحات به عنوان نماینده شیعیان در هیات 9 نفره این پروژه تعیین شده است!
کد خبر: ۵۱۹۵۹۰

به گزارش ایرنا، دوشنبه هفته گذشته در کاخ «هافبورگ» وین مراسم تاسیس پروژه موسوم به گفت و گوی ادیان مرکز عبدالله بن عبدالعزیر پادشاه عربستان سعودی برگزار شد.

طبق خبرهای منتشره، در پروژه ملک عبدالله قرار است یک هیات 9 نفره تصمیم گیری ها را بعهده بگیرند و مهاجرانی یکی از این 9 نفر است.

نکته جالب اینکه «فیصل عبدالرحمان معمر» وزیر سابق آموزش دولت عربستان سعودی بعنوان دبیرکل این مرکز، عطاء الله مهاجرانی را به عنوان نماینده شیعیان در این هیات 9 نفره تعیین کرده است!.

در پی فاش شدن این مطلب، مرکز اسلامی امام علی (ع) وین به عنوان کانون اصلی همگرایی شیعیان در اتریش که امامت و ریاست آن را حجت الاسلام والمسلمین محمود منتظری برعهده دارد، به این اقدام مرکز ملک عبدالله اعتراض کرد.

ایرانیان را می‌کشیم

در حالی که دامنه فعالیت و اقدامات گروه‌های مسلح مخالف دولت در سوریه افزایش یافته و به طور خاص‌ ایرانیان حاضر در این کشور را هدف قرار گرفته است. یکی از چهره‌های مطرح ائتلاف مخالفین، آشکارا انجام اقدامات ترویستی علیه شهروندان ایرانی در سوریه را تأیید کرده است.

به گزارش «تابناک»، با وجود تبلیغات گسترده کشورهای غربی و عربی برای ائتلاف جدید مخالفین سوری و تلاش برای معرفی آن به عنوان یک گروه دمکراتیک، موضع‌گیری‌های مقامات این گروه، نشان می‌دهد ائتلاف جدید نیز از نظر خط مشی و برنامه عملی، تفاوت چندانی با دیگر گروه‌های مخالفین نداشته و حذف فیزیکی، اولویت اصلی برنامه‌های آن را تشکیل می‌دهد.

در همین راستا، «هیثم المالح»، از اعضای ارشد این ائتلاف، به تازگی در مصاحبه با روزنامه عراقی «الزمان» ضمن طرح ادعاهای علیه ایران، گفته که مخالفین حق دارند هر ایرانی را که در سوریه ببینند، به قتل برسانند.

این سخنان در حالی از سوی مالح گفته می‌شود که در عمل نیز در هفته‌های گذشته، حملات گروه‌های مسلح مخالف دولت اسد به شهروندان ایران، به ویژه خبرنگاران ایرانی حاضر در سوریه افزایش یافته است. در این راستا، پس از آن که چند هفته پیش، این گروه‌ها خبرنگار «پرس تی وی» را در این کشور به قتل رساندند،روز جمعه نیز حمله‌ای به دفتر شبکه خبری «العالم» به دست این گروه‌ها انجام گرفت.ا

ادعای حمله آمریکا به ایران

سفیر سابق آمریکا در رژیم صهیونیستی مدعی شده است که اگر مذاکرات هسته ای با ایران به نتیجه نرسد آمریکا تابستان آینده به این کشور حمله خواهد کرد.

تاکنون منابع صهیونیستی از حمله احتمالی اسراییل به ایران سخن می گفتند و این برای نخستین بار است که از حمله آمریکا به ایران صحبت به میان می آید.

به گزارش القدس العربی مارتین ایندایک در مصاحبه با روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحرونوت» گفت: باراک اوباما برای جلوگیری از گسترش سلاح های اتمی به سمت حمله به ایران خواهد رفت.

وی دراین باره به سخنان «رابرت وود» نماینده آمریکا در آژانس انرژی اتمی  اشاره کرد که گفته بود «آمریکا برآن است تا اگر تا ماه مارس آینده پیشرفتی در مذاکرات با ایران حاصل نشود این مساله را یک بار دیگر به شورای امنیت بکشاند.»

 مشایی رای نمی آورد

 سید مسعود میرکاظمی وزیر دولت نهم و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با آریا تاکید کرد : افرادی که روز گذشته در نهاد ریاست جمهوری تغییر کرده اند تفاوتی با یک دیگر ندارند همه آنها از نظر سیاسی فکری و کارایی در یک رده قرار دارند.

وی افزود : اما بنده تغییر آقای تقی پور در وزارت ارتباطات را کار صحیحی نمیدانم و من معتقدم حتی ادغام دستگاه های قبلی هم کار نادرستی بود زیرا از یک طرف طرح هدمندی یارانه ها در حال اجراست و از سوی دیگر ما با مشکلاتی چون تورم بیکاری و مفاسد اقتصادی که موجب انقباضی کار کردند بانک ها شده است مواجه هستیم بنا بر این در این شرایط وارد کردن یک شوک دیگر با تغییرات جدید کار صحیحی نیست .

میرکاظمی درباره شائبه انتخاباتی بودن تغییرات جدید در دولت و بحث کاندیداتوری رحیم مشایی نیز گفت : اگر کسی باشد که امید به رای آوری داشته باشد این موضوع درست است البته بنده اطلاعی از کاندیداتوری رحیم مشایی ندارم اما معتقدم ایشان نباید به رای آوری امیدی داشته باشد .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها