توفان شدید و وقوع سیل در استانهای فارس، بوشهر و خوزستان، متاسفانه جان 9 تن از هموطنانمان را گرفت.
کد خبر: ۵۱۸۴۵۷

به گزارش واحد مرکزی خبر، براثر توفان شدید در قیر و کارزین، دیوار یک انبار علوفه دیشب تخریب شد و بر روی چادر یک خانواده عشایری ریزش کرد. بر اثر این حادثه پدر، مادر و دو فرزند خانواده کشته و دو عضو دیگر خانواده به شدت مجروح شدند. مجروحان این حادثه به بیمارستان های شیراز انتقال داده شدند.

تعطیلی مدارس در سه مقطع تحصیلی شهرستان کازرون

الیاس محمدی، فرماندار کازرون گفت: همه مدارس ابتدایی، راهنمایی و متوسطه شهرستان کازرون به علت بارش شدید باران و آب گرفتگی شهر در نوبت صبح تعطیل شد.

بارش باران در شهرستان کازرون بیش از 194 میلی متر است که موجب طغیان رودها و آب گرفتگی بسیار زیاد معابر شهر شده است.

سیل در دشتستان 4 قربانی گرفت

در اثر بارندگی و سیلاب در استان بوشهر هم متاسفانه 4 نفر در برازجان مرکز دشتستان جان خود را از دست دادند.

به گفته مدیریت بحران استانداری بوشهر؛ شدت بارش‌ها در دشتستان و وقوع سیلاب باعث شد یکی از شهروندان برازجانی در اثر برق گرفتگی و سه نفر هم در اثر خفگی در سیل دیشب جان خود را از دست بدهند.

مقصودی افزود: شدت بارش‌ها باعث تخریب قطع آب، برق و خطوط مخابراتی در برخی مناطق دشتستان شده و به برخی خطوط مواصلاتی روستایی هم آسیب زده است. همچنین مدارس برازجان امروز در همه مقاطع تعطیل شد.

شدت بارش‌ها در برازجان از ساعت 18 دیشب به مدت سه تا چهار ساعت ادامه داشته است.

مقصودی گفت: بارش باران باعث ریزش کوه و بسته شدن تونل در برازجان شده و مسیر بوشهر برازجان در ورودی برازجان هم بسته شد که اکنون با مشارکت دستگاه های اجرایی باز شده است.

وی افزود: جاری شدن سیل و روان آبها باعث آبگرفتگی معابر و منازل روستایی و در برخی شهرهای استان شده است و ضمن آسیب به زیر ساخت‌ها روستایی و شهری باعث تخریب بخشی از خط انتقال آب کازرون بوشهر و قطع آب در برخی مناطق استان شده و همچنین باعث تخریب زیرساخت های برق و قطع دکل های مخابراتی شده است.

این در حالی است که مناطق کاکی،انگالی، چارروستایی و کره بند و بخش هایی از شهر برازجان با مشکل قطع برق و آب مواجه هستند.

مقصودی گفت: مدارس دیر کنگان و جم و خارک در نوبت صبح امروز تعطیل شد.

به گفته کارشناس اداره کل هواشناسی استان در 24 ساعت گذشته در برازجان 125 و در برخی مناطق اطراف آن تا 150 میلیمتر باران آمده است.

همچنین در این مدت در خارک 129 ، گناوه 80 ، بندر ریگ 71 و دیلم 56 میلیمتر باران باریده است بارش در بقیه مناطق استان بین 8 تا 21 میلیمتر بوده است.

سیل در آبادان یک قربانی گرفت

بهبهانی پور مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی آبادان گفت: سقف یک باب منزل مسکونی دیشب بر اثر بارندگی و وزش شدید باد فرو ریخت که در این حادثه یک نفر جان خود را از دست داد و یک نفر به شدت مجروح شد.

ابراهیمیان رییس اداره هواشناسی میزان بارندگی روزگذشته را 42.3 میلیمتر اعلام کرد و گفت: نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، نشان دهنده شکل‌گیری و تقویت خط نـاپایدار لایه میانی جو است که ارمغان آن ادامه بارش در نقاط مختلف استان بویژه در شهرهای ساحلی از جمله آبادان و خرمشهر خواهد بود.

بارش باران آبگرفتگی معابر و خیابان های مختلف آبادان و خرمشهر را در پی داشت.

 نجات 1200 مسافرگرفتار در برف درمحورشهرکرد به خوزستان

1200 مسافر گرفتار شده در برف در محور شهرکرد به خوزستان با کمک امدادگران جمعیت هلال احمر نجات یافتند. این مسافران از دیشب به علت مسدود شدن محور شهرکرد به خوزستان در برف گرفتار شده بودند.

 مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گفت: امدادگران این جمعیت متشکل از 10 گروه از شب گذشته با عزیمت به منظقه گوشنگلی در محور شهرکرد به خوزستان امداد رسانی را آغاز کردند و تا ساعت 6 صبح مسافران گرفتار در برف را اسکان اضطراری دادند.

فروغی افزود: 1500 تخته پتو و اقلام دیگر از جمله آب معدنی و کنسرو بین حادثه دیدگان توزیع شد.

برف مدارس کهگیلویه و بویراحمد را تعطیل کرد

همچنین بارش سنگین برف در کهگیلویه و بویراحمد موجب تعطیلی مدارس شد.

این بارش که از عصر دیروز در ارتفاعات وسطح شهرهای استان آغاز شد، موجب تعطیلی مدارس در مقاطع تحصیلی پیش دبستانی، ابتدایی، راهنمایی، دبیرستان و پیش دانشگاهی در شهرستان دنا ومناطق مارگون ولوداب شد.

 همچنین نوبت صبح مدارس مناطق گرمسیری شهرستانهای بهمئی، باشت، کهگیلویه و گچساران در مقطع ابتدایی تعطیل ودر شهرستان بویراحمد مدارس با یک ساعت تاخیر کار خود را آغاز کردند.

بارش برف درگردنه های بابا حسن کاکان در مسیر یاسوج- اقلید، ‌مورگاه، مله شوره در مسیر یاسوج- شیراز وسرگچینه در محور یاسوج- بابامیدان به گونه ای است که تردد تنها با زنجیر چرخ ممکن است.

بارش برف هم اکنون مناطق سردسیر استان را به طور کامل پوشش داده ومه غلیظ موجب کندی تردد درسطح شهرهای یاسوج،سی سخت،گچساران،باشت ومحورهای ارتباطی کهگیلویه وبویراحمد شده است.

همچنین همه مدارس شهرستانهای لردگان و بروجن در استان چهارمحال و بختیاری امروز تعطیل شد.

مدیر روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری امروز گفت: بارش برف و لغزندگی معابر موجب تعطیلی مدارس شده است.

بارش برف و تعطیلی برخی از مدارس استان اصفهان

همچنین بارش شدید برف برخی مدارس استان اصفهان را تعطیل کرد.

رئیس اداره روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گـفت: امـروز همه مقاطع تحصیلی روستاهای اسفرجان، هونجان، کهرویه درشهرستان شهرضا تعطیل است.

سیاحیان افزود: همچنین مدارس مقطع ابتدایی شهر سمیرم و نمایندگی آموزش و پرورش پادنا امروز تعطیل است و مدارس راهنمایی و متـوسطه هم با یک سـاعت تاخیر شروع شد.

در شهرستان شهرضا ازصبح دیروز تا دیشب30 سانتی متر و درشهر سمیرم هم 16 سانتی متر برف برزمین نشسته است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها