روزنامه الاتحاد چاپ امارات متحده عربی با انتشار مقاله ای با عنوان«جنگ اشتباه اسرائیل ... درنظامی متفاوت!» به تبیین علل شکست رژیم صهیونیستی در تجاوز به غزه پرداخت.
کد خبر: ۵۱۸۴۴۰

این روزنامه نوشت: جنگ در یک موقعیت زمانی اشتباه و در شرایط اشتباه به معنی واقعی کلمه رخ داد .« حماس » از آمادگی و جرأت بیشتری برخوردار است و برای ایجاد یک نظام بازدارنده و یا توازن مرگ – کاری که « حزب ا... » در سال 2006 میلادی کرد - تلاش می‌کند.

در این مقاله آمده است: اصابت موشک های « حماس » به نواحی تل آویو، قلب تجاری و مالی اسرائیل برای نخستین بار، و همین طور قدس اشغالی، مهم ترین نماد در ذهنیت عربی و یهودی، نشانگر آن است که جنگ جدید اسرائیل متفاوت با جنگ های سابق این رژیم است، به ویژه آن که موشک های فجر 6 با برد 75 کیلومتر که وارد خط مقابله شد تل آویو را در موضع دفاعی قرار داده، و بدان معنی است که امروز نیمی از اسرائیلی ها مورد تهدید موشک های « حماس » قرار گرفته اند . و این تحول بزرگی در بازی گزیدن انگشتان است که تا مدتی ادامه می یابد .

الاتحاد با اشاره به اینکه در سه روز اول جنگ جاری « حماس » و گروه های مقاومت بیش از 700 موشک شلیک کردند می نویسد: نظام ضد موشکی که اسرائیل با حمایت آمریکا از آن برخوردار شده و برای سرنگونی موشک ها پس از جنگ « حزب ا... » در سال 2006 میلادی میلیاردها هزینه برداشته در جنگ کنونی غزه کاری از پیش نبرده است . و همین امر، قدرت بازدارندگی اسرائیل را ضعیف می کند ، به ویژه آن که برخی موشک های « حماس » فقط 500 دلار هزینه برداشته است، در حالی که هر ضدموشک که برای سرنگونی موشکش شلیک می شود حدود 4000 هزار دلار هزینه برداشته است، و این مسأله صورت حساب جنگ علیه اسرائیل را که با یک بحران مالی خفقان بار دست به گریبان است افزایش می دهد .

مرزبندی با جریان فتنه‌

مستند "زخم" که شب گذشته از بخش های مختلف خبری صدا و سیما پخش شد، نگاهی دوباره بود بر جسارت دردآور جریان فتنه به عاشورای حسینی در سال 88 و حمایت سران فتنه از جسارت کنندگان به عزای اباعبدالله.

به گزارش جهان، در این مستند به خوبی نشان داده شد که حرکت فتنه گران همانند هلهله و شادی یزیدیان در عاشورای سال 61 و بی بصیرتی خواص هم تکرار مسیر نخبگان سست عنصر کوفه بوده است.

پخش بخش هایی مرتبط از فیلم مختارنامه که به پشیمانی توابین اشاره داشت، با این اخطار همراه شد که کسانی که در فتنه نقش داشتند، فرصت چندانی برای اعلام مرزبندی با جریان فتنه از جمله موسوی و کروبی ندارد.

رهبران فراموشکار حماس

مشکل فراموشی مقامات حماس روز به روز حادتر می شود. چند روز بیشتر از برقراری آتش بس میان رژیم صهیونیستی و نیروهای مقاومت فلسطینی در غزه نگذشته که تمجید و تحسین های رهبران این جنبش از ایران، بار دیگر جای خود را به موضع گیری های جنجالی و به چالش کشیدن رویکردهای ایران داده است.

به گزارش «تابناک»، «موسی ابومرزوق»، معاون دفتر سیاسی جنبش حماس، روز گذشته اعلام کرد اگر ایران نمی خواهد افکار عمومی جهان عرب را علیه خود تحریک کند، باید در حمایت خود از دولت سوریه بازنگری کند.

این سخنان ابومرزوق در حالی بیان می شود که بلافاصله پس از اعلام آتش بس میان رژیم صهیونیستی و نیروهای مقاومت فلسطینی، خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی حماس و اسماعیل هنیه، نخست وزیر دولت فلسطین در غزه، طی سخنانی به طور جداگانه، ضمن تقدیر از اقدامات ایران در حمایت از فلسطین، بر نقش برجسته ایران در پیروزی جبهه مقاومت تأکید کردند.

محمود الزهار، از دیگر رهبران بلندپایه این جنبش نیز در سخنانی مشابه، نه تنها به تمجید از نقش ایران پرداخت، بلکه از کشورهای عرب منطقه نیز خواست با ارسال کمک های مالی و تسلیحاتی، رویه ای مشابه ایران را در قبال این جنبش در پیش بگیرند.

شگفتی از حماقت اسرائیل

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت تاکید کرد: با توجه به رزمایشهای چندسال اخیر و گزارش منابع امنیتی رژیم صهیونیستی مشخص بود که این آنها برای آغاز جنگ و درگیری نظامی آماده نیستند.

به گزارش النشره، "غضنفر رکن آبادی" سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت در اظهاراتی تاکید کرد: از ارتکاب حماقت از سوی رژیم صهیونیستی در آغاز جنگ علیه غزه شگفت زده شدیم. آنها فکر می کردند به یک جنگ واقعی برای سنجش توانایی اسرائیل در جبهه های مختلف نیاز دارند، بر همین مبنا مرتکب حماقت شدند.

وی با تاکید براینکه غده سرطانی رژیم صهیونیستی باید از بین برود، افزود: با توجه به رزمایشهای چندسال اخیر و گزارش منابع امنیتی اسرائیلی مشخص بود که آنها برای آغاز جنگ و درگیری نظامی آماده نیستند. بنا براین ما مطمئن بودیم که اسرائیل توان حمله به کشوری در خاورمیانه را ندارد.

رکن آبادی افزود: هر طرفی که از اسرائیل حمایت کند، در تیررس موشکهای ما قرار دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها