هلند ـ آلمان امشب ساعت 23

چهلمین دوئل تاریخی

در کنار چهار بازی مقدماتی جام جهانی در آسیا که یکی از آنها جدال حساس ایران و ازبکستان است، امشب 47 بازی دوستانه هم در نقاط مختلف دنیا برگزار می‌شود تا با بازی بیش از صد تیم ملی شاهد شبی پرهیاهو در فوتبال باشیم.
کد خبر: ۵۱۵۶۶۵

در یکی از خاطره‌انگیزترین بازی‌های دوستانه امشب هلند در آمستردام میزبان آلمان است. از بازی آلمان و هلند به چهار دهه دوئل فوتبالی تعبیر می‌کنند؛ دوئل‌هایی که از فینال جام جهانی 1974 آغاز شد و تا مرحله گروهی یورو 2004 ادامه پیدا کرد.

پیروزی دو بر یک در فینال جام جهانی 74، تساوی 2 بر 2 در جام جهانی 78، پیروزی 2 بر یک هلند در نیمه نهایی یورو 88، پیروزی 2 بر یک آلمان در یک هشتم نهایی جام جهانی 90 و تساوی یک بر یک دو تیم در مرحله گروهی یورو 2004، همه بازی‌های خاطره‌انگیز دو تیم در این سال‌ها بوده‌ است.

در کنار همه اینها استفاده رونالد کومان از پیراهن یادگاری تیم ملی آلمان به عنوان دستمال یا تف انداختن فرانک رایکارد به موهای رودی فولر از صحنه‌هایی است که به انزجار متقابل هواداران دو تیم از یکدیگر کمک کرده است.

آلمان و هلند امشب برای چهلمین بار مقابل هم صف‌آرایی می‌کنند. در 39 بازی قبلی 15 پیروزی سهم آلمان و 10 پیروزی سهم هلند بوده است.

آخرین بازی دو تیم هم به یورو 2012 برمی‌گردد؛ جایی که آلمان در مرحله گروهی با نتیجه 2 بر یک هلند را شکست داد.

دیگر بازی بزرگ امشب را دو تیم ایتالیا و فرانسه در پارما برگزار می‌کنند. نزدیک‌ترین خاطره‌های فوتبالی از این دو تیم به دو فینال به‌یادماندنی یورو 2000 و جام جهانی 2006 برمی‌گردد؛ فینال‌هایی که اولی را فرانسوی‌ها با گل وقت‌های اضافه بردند و دومی با برتری ایتالیا در شب اخراج زیدان همراه بود.

این سی و پنجمین رویارویی دو تیم ایتالیا و فرانسه است. در 34 بازی گذشته سهم ایتالیا 17 پیروزی و سهم فرانسه تنها هفت پیروزی بوده است.

تیم ملی آرژانتین هم در ازای دریافت دلارهای نفتی عرب‌ها، سختی هزاران کیلومتر پرواز هوایی را به جان خرید و با تمام ستارگانش به ریاض آمده است تا امشب با عربستان بازی کند. تقابل انگلیس با سوئد، برزیل با کلمبیا و اسپانیا با پاناما هم می‌تواند در نوع خود قابل توجه باشد.

بازی هلند و آلمان از ساعت 23 از شبکه سه و بازی ایتالیا و فرانسه از ساعت 23 و 20 دقیقه از شبکه ورزش به صورت مستقیم پخش خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها