شاید ورزش کردن برای بسیاری از زنان، کاری وقت‌گیر به نظر برسد که با توجه به گرفتاری‌های زندگی یعنی اداره مسئولیت‌های خانه و امور همسر و فرزند در کنار امور کاری (اگر شاغل باشد) نمی‌توان براحتی برای آن برنامه‌ریزی کرد. اما واقعیت آن است که اهمیت ورزش کردن به اندازه اصلی‌ترین مسئولیت‌های یک همسر یا مادر دارای اهمیت است.
کد خبر: ۵۱۴۹۳۱

این روزها سطح آگاهی‌های عمومی بسیاری از دختران و زنان ایرانی در ارتباط با راهکارهای حفظ سلامت جسمی و روانی و پیشگیری از بسیاری بیماری‌های متابولیکی و اکتسابی همگام با سایر زنان دنیا، حتی در کشورهای پیشرفته افزایش یافته است.

شاید به جرات می‌توان گفت بیش از نیمی از زنان دریافته‌اند که داشتن فعالیت‌های ورزشی منظم به همراه تغذیه مناسب می‌تواند در جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی، فشارخون و دیابت موثر باشد.

بر این اساس برای هر ذهن آگاهی ثابت شده است نه تنها فعالیت‌های فیزیکی منظم به همراه رژیم غذایی مناسب یکی از موثرترین روش‌های کنترل چاقی و حفظ تناسب اندام است، بلکه تحرک جسمی روزانه عامل بسیار مهمی در پیشگیری از بیماری‌ها نیز تلقی می‌شود.

مثلا درصد بسیار بالایی از زنان ما بعد از یائسگی با درجاتی از پوکی استخوان دست و پنجه نرم می‌کنند. در حالی که فعالیت‌های بدنی مانند پیاده‌روی و آهسته دویدن به رشد طبیعی استخوان‌ها و اسکلت بدن کمک می‌کند و در کاهش ضایعات استخوانی، بالا بردن استحکام، توازن و کاهش خطر افتادگی ماهیچه‌ها نیز موثر است.

جالب است بدانید تازه‌ترین تحقیقات نشان داده است زنانی که روزانه 30 دقیقه پیاده‌روی سریع می‌کنند تا 35 درصد کمتر از دیگر زنان، در معرض خطر سرطان پستان که از سرطان‌های شایع در میان خانم‌هاست، قرار می‌گیرند.

از سوی دیگر ورزش کردن در کاهش استرس، اضطراب و افسردگی بسیار تاثیر دارد و به تقویت حس اعتماد به نفس نیز بسیار کمک می‌کند.

زنانی که حداقل یک روز در میان ورزش‌هایی چون ایروبیک را انجام می‌دهند، بخوبی می‌دانند که تمرینات منظم ورزشی نه تنها سبب بهبود تنفس، سیستم هاضمه و تخلیه سموم بدن از طریق تعرق بالای حین ورزش می‌شود، بلکه به آنها این فرصت را می‌دهد تا فعالیت‌های روزانه خود را با انرژی جسمی و شادابی بیشتری انجام دهند.

همچنین ورزش بخصوص به صورت دسته جمعی در تقویت غریزه اجتماعی و سازگاری با دیگران و کاهش آسیب پذیری نسبت به فشارها و ناراحتی‌ها بسیار موثر است.

با این حال جای تعجب است اگر هر خانمی دست‌کم 30 دقیقه از روزش را فقط برای حفظ سلامت، به ساده‌ترین و مفیدترین فعالیت تحرکی یعنی پیاده‌روی اختصاص ندهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها