استاندار چهارمحال و بختیاری از واگذاری عرصه‌های جنگلی به مردم منطقه پشت‌کوه فلارد از توابع شهرستان لردگان خبر داد و گفت: در برنامه‌ریزی‌های زمان‌بندی شده، عرصه‌های جنگلی این منطقه به مردم واگذار می‌شود تا علاوه بر انجام امورات کشاورزی نسبت به حفاظت از درختان اقدام شود.
کد خبر: ۵۱۴۸۴۸

علی‌اصغر عنابستانی افزود: با این اقدام می‌توان علاوه بر جلوگیری از قطع درختان، نابودی جنگل و از بین بردن زمین‌های ملی، زمینه توسعه سایت‌های جنگلی را فراهم کرد. وی با تاکید بر توسعه باغات این منطقه تصریح کرد: برای حفظ عرصه‌های ملی و منابع طبیعی باید باغات را به صورت دیم توسعه داد و به این منظور امتیازاتی مانند تسهیلات بانکی کم بهره، نهال‌های اصلاح شده و امکانات مورد نیاز به کشاورزان اعطا می‌شود.‌/‌ فارس

آغاز مرمت و بازسازی بازار بزرگ کرمان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: ادامه مرمت، بازسازی و استحکام‌بخشی طرح بازار بزرگ کرمان آغاز شد.

حسین شمس‌الدینی افزود: در این طرح، کار برچیدن و بازسازی سقف‌های خشتی و آسیب‌دیده بازار کفاش‌ها و کلاه‌مالی در دستور کار قرار گرفته است. به گفته وی در محور بازار اصلی کرمان منتهی به بازار مظفری سال‌هاست بخشی از بازار به دلیل نداشتن سقف با ایرانیت مسقف شده، بنابراین با برچیدن آنها و بازسازی سقف‌ها منظر بنا زیباتر می‌شود.

شمس‌الدینی اذعان کرد: در این طرح تمام سقف‌های محور بازار اصلی که طی سال‌های متمادی بر اثر نشست زمین و زلزله آسیب‌دیده، اما مصالح آن قابل تعویض است، مرمت شده و سقف‌هایی که قابل مرمت نیستند برچیده و دوباره مطابق با اصل بازسازی می‌شود. شمس‌الدینی خاطرنشان کرد: مرمت بخشی از طرح بازار بزرگ کرمان تا بهمن امسال به اتمام می‌رسد.‌/‌ فارس

حضور افغان‌ها در قلب گلستان

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استان گلستان گفت: گلستان پس از سیستان و بلوچستان رتبه دوم را از نظر ازدواج با اتباع خارجی در کشور دارد.

مهدی دهرویه افزود: یکی از مشکلات موجود در گلستان، ازدواج با اتباع خارجی است که این ازدواج‎ها کاملا غیرقانونی است.وی با ابراز تاسف از این‌که با وجود اطلاع‎رسانی‎های متعدد، آمار ازدواج گلستانی‎ها با افاغنه بسیار بالاست، خاطرنشان کرد: به ما اجازه داده شده فقط برای ازدواج‎هایی که قبل از سال 1385 صورت گرفته شده، پروانه ازدواج صادر کنیم و تبعات ناشی از این ازدواج‎ها به عهده خود افراد خواهد بود.دهرویه یادآور شد: قانون جمهوری اسلامی ایران، ازدواج زن ایرانی با مرد افاغنه را غیرقانونی می‎داند و آنها را مجرم می‎شناسد که از شش ماه تا سه سال زندانی و تا یک میلیون تومان جریمه نقدی دارد.‌/ فارس

آغاز مرمت پل تاریخی «گاران» مریوان

معاون میراث فرهنگی استان کردستان از مرمت و استحکام‌بخشی پل تاریخی گاران شهرستان مریوان خبر داد.

علیرضا آذرشب افزود: پل تاریخی گاران در شهرستان مریوان واقع است که بخشی از پوسته اول طاق وسطی آن بر اثر رطوبت باران‌های فصلی ریزش کرده و عملا سبب نشست خاک در بخشی از کانال پل و در نهایت به نشست دیوار منجر شده است. وی گفت: هم‌اکنون یک‌چهارم از پل میانی، بزرگ‌ترین طاق پل تخریب شده است و اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان برای جلوگیری از تخریب جدی این پل تاریخی کارهای استحکام‌بخشی و حفاظت را انجام داده است.

معاون میراث فرهنگی استان کردستان خاطرنشان کرد: با توجه به نبود اعتبار کافی تاکنون فقط استحکام‌بخشی و کارهای حفاظتی روی آن انجام شده و در صورت تامین اعتبار کار مرمت این اثر آغاز می‌شود.‌/‌ ایسنا

دیوار آجری به جای درهای تاریخی

درهای قلعه تاریخی فرخشهر مدتی است سر جایشان قرار ندارد و به جای آن دیواری از آجر درست شده است.

فرخشهر یکی از شهرهای تاریخی استان چهارمحال و بختیاری و کشور است و تنها قلعه باقیمانده در این شهر در نزدیکی خیابان هفتم تیر واقع شده است.

مدتی است که در اصلی ورودی قلعه تاریخی فرخشهر سر جای اصلی خود نیست و به جای آن دیواری از آجر ساخته شده که ورودی قلعه را بسته است.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهار محال و بختیاری در این باره گفت: دلیل اصلی نبود درهای قلعه تاریخی فرخشهر مرمت درهای این قلعه تاریخی است.

شاهین ایل بیگی‌پور با بیان این که در اصلی این قلعه بر اثر درست کردن آتش آسیب‌دیده بود، افزود: درهای این بنا جهت مرمت و بازسازی به این اداره کل منتقل شده است. /‌ مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها