فرمانده انتظامی تهران بزرگ خبر داد:

افزایش ضریب امنیت محلات پایتخت

سردار ساجدی نیا گفت: با اجرای طرح امنیت محله محور طی دو سال گذشته در محلات پایتخت ما شاهد افزایش ضریب امنیت در تهران هستیم.
کد خبر: ۵۱۲۷۰۹

به گزارش روز چهارشنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه پلیس، صبح امروز همایش ملی امنیت محله محور با حضور حجت الاسلام والمسلمین رییسی معاون اول قوه قضاییه سردار سرتیپ سلامی، جانشین سپاه پاسداران، مرتضی تمدن، استاندار تهران و سردار ساجدی نیا در سالن همایش های علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد.

بنا بر این گزارش، در ابتدای این مراسم رییس پلیس تهران بزرگ مطالبی را پیرامون امنیت محله محور و شاخصه های امنیت و همچنین اقدامات پلیس تهران بزرگ در خصوص ایجاد امنیت در محلات تهران بیان کرد.
 
وی با اشاره به شکل گیری هویت محله ای و خاصیت کارکرد اساسی آن ایجاد تعلق و دلبستگی اجتماعی، افزایش اعتماد، کنترل و نظارت اجتماعی و مسوولیت پذیری اجتماعی افراد را در ایجاد امنیت محله محور بسیار مهم برشمرد.

سردار ساجدی نیا محله ها را معرف کالبد شهرها دانست و عنوان داشت که با مشاهده آنها و تحقیق و پژوهش در این زمینه می توان برنامه ریزی های اجتماعی را به نحو احسن صورت داد.

رییس پلیس تهران بزرگ افزود: روابط اجتماعی در سطح محله باعث می شود که یک محله به عنوان یک واحد مستقل معرفی شود و موقعیت و مکان نقش تعیین کننده ای در انحرافات رفتاری و پیشگیری از این انحرافات دارد.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به پژوهش های صورت گرفته در این زمینه، اظهارداشت: توجه کردن به محله ها تبلور مفهوم پیشگیری اولیه است که با آموزش مناسب و بسترسازی جهت مشارکت قبل از بروز آسیب ها و مشکلات اجتماعی موضوعات شناسایی و اقدامات پیشگیرانه در خصوص آنها اعمال گردد.

وی همچنین با اشاره به ایجاد شبکه روابط اجتماعی در محله ها را علاوه بر ایجاد انسجام اجتماعی دارای نقش تعیین کننده ای در سلامت روانی هر محله برشمرد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به رویکردهای علمی و عملیاتی پلیس تهران بزرگ در بحث امنیت محله محور، تصریح کرد: این یگان برای کاهش جرائم و آسیب های اجتماعی اقدامات و فعالیت های خود را به سوی محله ها معطوف نموده است به همین منظور با اجرای نظرسنجی های میدانی 35 اولویت و دغدغه ذهنی از منظر پلیس و مردم در نظر گرفته شده و برنامه ای تحت عنوان امنیت محله محور برای ارتقای امنیت اجتماعی در سطح محله ها تدوین و در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه بر اساس این رویکرد محله‌محوری پلیس و دیگر سازمان‌ها شهروندان را در اداره برخی امور یاری می‌کنند، گفت: در رویکرد محله محوری پلیس شناسنامه جدیدی از محلات که دارای تمام شاخص‌های محله از حیث پارامترهای امنیتی و اجتماعی است را تهیه کرده بنابراین پلیس می‌تواند امنیت بیشتری در این محلات ایجاد کند.

ساجدی‌نیا با بیان اینکه محله بعد از خانواده کوچکترین واحد مدنی است گفت: هویت افراد با محلات عجین شده است و بر اساس ادله علمی مطالعات نشان می‌دهد که محلات معرف کالبد شهرها هستند.

وی تصریح کرد: فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با اتخاذ رویکردهای علمی و عملیاتی به بحث امنیت محله محور رسیده است و فعالیت‌های خود را در این راستا متمرکز کرده است و در دو سال گذشته پلیس 35 اولویت که از اساسی ترین دغدغه ها و مطالبات مردمی به شمار می رود را مشخص و برنامه‌ای تحت عنوان «امنیت محله محور» تدوین کرده است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: در دو سال گذشته و با اجرایی‌شدن طرح‌های امنیت محله‌ محور شاهد افزایش امنیت و احساس امنیت در محلات بوده‌ایم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها