دستگیری قاتلان زنجیره‌ای

دو برادر که به دلیل چهار فقره قتل در پی درگیری میان دو طایفه در یکی از روستاهای حومه شیراز از سال 78 تحت تعقیب پلیس آگاهی استان فارس بودند، دستگیر شدند.
کد خبر: ۵۰۸۷۰۷

به گزارش جام‌جم، سردار سیروس سجادیان، فرمانده انتظامی استان فارس با اشاره به جزئیات دستگیری دو برادر به خبرنگار ما گفت: رسیدگی به این پرونده سال 1378 هنگامی در دستور کار ماموران اداره آگاهی استان فارس قرار گرفت که مردی با مرکز پلیس تماس گرفت و از کشته شدن پسر همسایه‌شان در یکی از روستاهای حومه شیراز خبر داد.

در پی این تماس، ماموران انتظامی با حضور در روستا متوجه شدند، مردی جوان بر اثر شلیک گلوله زخمی شده و به دلیل شدت خونریزی فوت کرده است.

ردپای مرد روستایی در جنایت

در این مرحله، کارآگاهان جنایی به تحقیق از خانواده مقتول پرداختند و معلوم شد، آنها با خانواده یکی دیگر از روستاییان اختلاف داشته‌اند و روز حادثه یکی از اعضای این خانواده مقابل منزل آنها آمده و پس از درگیری، با سلاح کلاشینکف به مرد جوان شلیک کرده است.

وقوع پنج جنایت مشابه در روستا

رییس پلیس استان فارس افزود: با اطلاعات به‌دست آمده از هویت عامل جنایت وی تحت تعقیب قرار گرفت و جستجو برای دستگیری متهم ادامه داشت، اما ماموران موفق به دستگیری وی نشدند.

در حالی که جستجوی ویژه پلیس برای دستگیری عامل جنایت ادامه داشت، طی سال‌های 83، 85 و87 پنج مرد دیگر هم که از خانواده و اقوام مرد روستایی کشته شده بودند، در پی انتقام‌گیری میان دو خانواده با سلاح گرم به قتل رسیدند.

سردار سجادیان یادآور شد: با کشف اجساد این پنج قربانی و تشکیل پرونده قضایی در این باره، ماموران به هفت مرد که دو نفر از آنها با هم برادر بودند، ظنین شدند.

رعب و وحشت در روستا

با توجه به حساسیت موضوع، کارآگاهان جنایی در قالب چند گروه عملیاتی تحقیقات گسترده‌ای را برای دستگیری متهمان فراری که به طرز مرموزی ناپدید شده بودند، آغاز کردند. تحقیقات پلیس نشان می‌داد متهمان فراری افزون بر این جنایت ها، برای ایجاد رعب و وحشت میان روستاییان به ترانس‌های برق نیز تیراندازی کرده بودند.

رقم خوردن هفتمین جنایت در روستا

در حالی که جستجو برای دستگیری این متهمان ادامه داشت، اوایل سال 91 گزارش قتل دیگری در دستور کار پلیس قرار گرفت که در آن مردی با شلیک گلوله در همان روستا کشته شده بود.

کارآگاهان جنایی با عزیمت به روستا و بررسی موضوع متوجه شدند این مقتول نیز با یکی از خانواده‌های همان دو روستایی که با هم اختلاف داشته‌اند، نسبت داشته و او نیز با شلیک گلوله به قتل رسیده است.

در پی این قتل‌های طایفه‌ای، کارآگاهان جنایی همچنان در جستجوی عاملان این جنایت‌ها بودند تا این که ردپای متهمان فراری را در استان‌های چهار محال و بختیاری، مازندران و اصفهان به دست آوردند و با نیابت قضایی به محل‌های فوق عزیمت کردند تا این که روزهای پایانی هفته گذشته، نشانی مخفیگاه دو برادر از پنج متهم فراری این قتل‌های طایفه‌ای در استان اصفهان را به دست آوردند.

دستگیری دو عامل جنایت‌ها

در این مرحله کارآگاهان جنایی پلیس آگاهی استان فارس، با هماهنگی ماموران اداره آگاهی اصفهان به خانه‌ای که مخفیگاه متهمان بود، اعزام شدند و پس از محاصره محل و ورود به آنجا، پس از خلع سلاح هر دو متهم، آنها را دستگیر کردند.

سردار سجادیان، فرمانده انتظامی استان فارس یادآور شد: با انتقال این دو متهم به پلیس آگاهی استان فارس، بازجویی از آنها آغاز شده است.

گزارش خبرنگار ما حاکی است، در ادامه تحقیقات مرد دیگری نیز که در این جنایت‌ها مشارکت داشته است، در استان فارس دستگیر و برای وی قرار قانونی صادر شده است. در حال حاضر، دو نفر از متهمان دیگر این قتل‌های طایفه‌ای همچنان متواری هستند و جستجوی گسترده پلیس در این ارتباط ادامه دارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها