در جلسه سران اصلاحات تاکید شد: "باید هاشمی رفسنجانی را به نفع خود مصادره کرده و از وی به عنوان پدر معنوی جبهه دوم خرداد نام ببریم".
کد خبر: ۵۰۸۳۶۳

به گزارش سایت مشرق، اصلاح طلبان حاضر در جلسه معتقد بودند در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری مهمترین رقیب آنان قالیباف خواهد بود چرا که ظرفیت جمع آوری رای از سبد آنان را داراست.

همچنین چند تن از اعضای مجمع روحانیون از محمد خاتمی خواسته اند با محمدرضا عارف صحبت کرده و وی را نسبت به نیامدن در انتخابات ریاست جمهوری متقاعد کند. خاتمی این در خواست را در حالی نپذیرفته که اعضای مجمع روحانیون به عارف لقب "بازی خراب کن" داده اند.

اعطای جایزه به حماقت

اعطای جایزه صلح نوبل به اتحادیه اروپا، با وجود تبدیل شدن این اتحادیه به "مجموعه ای از کشورهای ورشکسته اقتصادی" با اعتراض‌های بسیاری در رسانه ها و مطبوعات اروپایی همراه شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه "دیلی میل"  در مطلبی تحت عنوان "جایزه صلح نوبل به حماقت" تصاویری را از تظاهرکنندگان یونانی هنگام سفر "آنگلا مرکل" صدراعظم آلمان به آتن منتشر کرد که مردم در آن  لباسهای نظامی ارتش "نازی" را به تن کرده بودند.

شدیدترین انتقادها نیز در روزنامه آلمانی "دویچه زایتونگ" در مطلبی تحت عنوان "پاداشی برای گذشته و هشداری به آینده" منتشر شد.

این روزنامه آلمانی، اعطای این جایزه را زیر سئوال برده و تأکید می کند: اتحادیه اروپا به مجموعه ای از کشورهای ورشکسته اقتصادی تبدیل شده که حتی درباره بزرگترین طرح اقتصادی مشترک و پول واحد با یکدیگر اختلاف نظر دارند.

معاون «صدام» خواستار حمله به ایران شد

«عزت ابراهیم الدوری» معاون  «صدام حسین» دیکتاتور سابق عراق که تنها عضو بازداشت نشده و متواری حزب منحله بعث به شمار می رود، اخیرا در پیامی تلویزیونی خواستار حمله اعراب به جمهوری اسلامی ایران شد.

به گزارش «تابناک»، او در این پیام تلویزیونی گفت: حکام عرب باید از مقاومت در عراق حمایت کنند تا جلوی نفوذ ایران را بگیرند! اما کنفرانس اتحادیه عرب که در 29/3/2012 در بغداد برگزار شد، "کنفرانس توطئه" بود. آنان علیه مقاومت در عراق توطئه کردند. اعراب باید با مقاومت همکاری کنند تا ایران مورد حمله قرار گیرد.

پس از انتشار این پیام تلویزیونی برخی کارشناسان مسائل سیاسی جهان عرب گفته اند: شاید وی پس از سقوط رژیم سابق عراق، از سمت جنوب غرب عراق به عربستان گریخته و اکنون که رقابت عربستان و ایران در منطقه افزایش یافته، سعودی ها بر وی فشار آورده اند تا این پیام تلویزیونی ضد ایرانی را منتشر کند.

رامنی برنامه‌‌ای برای حمله به ایران ندارد

از زمان تشدید رقابت‌ها میان باراک اوباما و میت رامنی، بیشتر تحلیلگران از کاندیدای جمهوری‌خواه به عنوان سیاستمداری جنگ طلب یاد می‌کنند که احتمال حمله نظامی به ایران در صورت ریاست‌‌جمهوری وی افزایش می‌یابد. با این حال، گویا وی به مرور موضع خود را در این زمینه تغییر داده است.

به نوشته سایت خبری «آروتز شوا»، «داو زاخیم»، مشاور سیاست خارجی رامنی، استراتژی وی درباره ایران را مبتنی بر تحریم‌ها دانسته و گفته: در صورت پیروزی، رامنی تحریم‌ها علیه ایران را شدت خواهد بخشید و همچنین در راستای بهبود روابط با اسرائیل اقدام خواهد کرد.

به باور وی، در صورتی که نتانیاهو پس از انتخابات پیش رو، بار دیگر قدرت را به دست بگیرد و اوباما نیز دوباره به ریاست جمهوری آمریکا انتخاب شود، نتانیاهو تمایل بیشتری خواهد داشت که به اقدام نظامی یکجانبه دست بزند، زیرا روابطش با واشنگتن خوب نیست.

زاخیم در این رابطه گفت: «آنچه رامنی می‌خواهد انجام دهد، جلب اعتماد اسرائیلی‌ها با بستن همه روزنه‌های موجود در تحریم‌ها و واقعی‌تر نمایاندن این قضیه است که نه ما و نه اسرائیلی‌ها، نباید به ایران حمله کنند». 

رازی که نبوی به خاتمی گفت

سید محمد خاتمی در دیداری که اخیراً با بهزاد نبوی داشته، گفته است: اگر وضعیت کشور را عاقلانه تحلیل کنیم، رئیس‌جمهور آینده اصولگراست اما اگر این را بیان کنیم به زد و بند با نظام متهم می‌شویم.

به گزارش فارس، یک منبع مطلع گفت: در این دیدار که با محوریت انتخابات ریاست جمهوری برگزار شده، بهزاد نبوی با ارائه تحلیلی از اوضاع کشور پیش‌بینی کرده است که رئیس‌جمهور آینده قطعاً اصولگرا خواهد بود.

خاتمی با تأیید دیدگاه نبوی اظهار داشته است: شما اولین کسی هستید که عاقلانه از وضعیت کشور تحلیل می‌کنید‌ اما بیان این موضوع برای ما مناسب نیست چراکه ما را به زد وبند با نظام متهم خواهند کرد.

بهزاد نبوی سپس پیشنهاد کرده است که اگر دست به زانو بزنیم و بلند بشویم، بیشترین برد برای ما خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها