حادثه در جهان

سیل در نیجریه

مقامات داخلی نیجریه در گزارشی اعلام کردند، بر اثر جاری‌شدن سیل شدید در بخش‌هایی از این کشور 600 هزار نفر آواره شدند.
کد خبر: ۵۰۸۱۰۱

نیروهای امداد و نجات نیجریه با اعلام این که سیل بخش‌های گسترده‌ای از ایالت کوگی را در بر گرفته است، اظهار کردند: 87 کمپ برای اسکان موقت سیل‌زدگان برپا شده است. مقامات محلی این استان با استقرار پایگاه‌های درمانی، به درمان آسیب‌دیدگان اقدام کرده‌اند تا از شیوع بیماری‌های عفونی پیشگیری شود.

در پی جاری‌شدن سیل در این استان، کمیته‌ای تشکیل شد تا اقداماتی در بخش‌های سلامت، حمل و نقل و کشاورزی ترتیب داده شود و از تاثیرات مخرب بیشتر این حادثه طبیعی جلوگیری شود. در هفته‌های اخیر بارش باران‌های سیل‌آسا در بخش‌هایی از این کشور به جاری‌شدن سیل منجر شد و خطر گسترش بیماری‌های ناشی از مصرف آب‌های آلوده را افزایش داد. / ایسنا

محکومیت یک ایرلندی به جرم تجاوز به دخترش

یک مرد ایرلندی به جرم تجاوز به دختر سیزده ساله‌اش به 12 سال زندان محکوم شد.

این پدر سی و هفت ساله پیشتر در دادگاه کیفری مرکزی ایرلند به‌دلیل چندبار تجاوز به دختر نوجوانش مجرم شناخته شده بود. قاضی پرونده معتقد است اعتماد قربانی به پدرش و سن وی، از دلایل وقوع این حادثه است.

براساس اسناد دادگاه، پدر و مادر این دختر از هم جدا شده‌اند و مجرم در مدت زمان بین نوامبر و دسامبر 2011 مرتکب این جرم شده است.

وی در ابتدا به دخترش اجازه می‌داده که مشروبات الکلی مصرف کند و در حالی که خود کاملا هوشیار بوده، از وی سوءاستفاده می‌کرده است.

مجرم با تهدید و التماس، دختر را مجاب می‌کرده که حادثه را برای کسی بازگو نکند، اما در نهایت پس از این‌که قربانی، ماجرا را برای یکی از دوستانش شرح داده، پلیس این پدر تجاوزگر را دستگیر کرده است. همچنین براساس این گزارش، چهار سال پایانی مجازات این مجرم تعلیقی است. / ایسنا

مسابقات خونین گاوبازی در کلمبیا

رسانه‌های داخلی کلمبیا اعلام کردند در جریان برگزاری مراسم گاوبازی 19 نفر از شرکت‌کنندگان روانه بیمارستان شدند.

در این جشنواره سالانه که از سال 1920 میلادی برگزار می‌شود، 19 نفر مجروح شدند که حال دو نفر از آنان وخیم اعلام شده است. یکی از شرکت‌کنندگان این مراسم گفت:‌ این تنها مراسم گاوبازی است که افراد آماتور هم اجازه دارند در آن شرکت کنند و وارد محوطه شوند. به گفته مسئولان برگزارکننده این مسابقات، در این جشنواره هیچ یک از شرکت‌کنندگان آسیب جانی ندیدند، در حالی که دوره‌های گذشته این جشنواره چند کشته بر جای می‌گذاشت./ ایسنا

عامل قتل 72 مهاجر دستگیر شد

پلیس مکزیک از دستگیری مردی به اتهام دستور به قتل 72 مهاجر در سال 2010 میلادی خبر داد.

پلیس مکزیک اعلام‌کرد: سالوادور مارتینز سی و یک ساله در سال 2010 دستور قتل 72 مهاجر را در یکی از ایالت‌های شمالی این کشور داده بود. پلیس مکزیک پس از کشف یک گور دسته‌جمعی، مارتینز را که در باندهای قاچاق موادمخدر این کشور فعالیت دارد، دستگیر کرد. پلیس معتقد است این مهاجران که به منظور همکاری با باندهای قاچاق موادمخدر ربوده شده بودند، به‌دلیل ‌همکاری نکردن با این باندها کشته شدند.

پلیس می گوید در جریان فرار 131 متهم از زندانی در ایالت کواویلا، مارتینز مسئولیت طراحی نقشه آن را به عهده داشته است. مارتینز سال 2007 به حبس در زندان محکوم شد؛ اما یک سال بعد با کمک همدستانش توانست از زندان فرار کند./ایسنا

مرد سوسک‌خوار کشته شد

رسانه‌های داخلی آمریکا اعلام‌کردند: مردی که در جریان رقابت سوسک‌خواری پیروز شده‌ بود، مدتی پس از بلعیدن تعدادی حشره فوت کرد.

بنابر اعلام مسئولان محلی ایالت فلوریدا، این مرد که توانسته بود در مسابقات سوسک‌خواری پیروز شود، به دلیل مصرف حشرات زنده و کرم کشته شد.

در این رقابت که با حضور 30 نفر برگزار شد، افراد با خوردن انواع حشرات زنده با یکدیگر رقابت کردند تا مالک یک مار پیتون شوند.

ادوارد سی و دو ساله ساعتی پس از پایان این رقابت احساس کسالت کرد و به بیمارستان منتقل شد؛ اما پزشکان نتوانستند او را نجات دهند و فوت کرد.

پلیس این ایالت اظهارنظر در مورد علت دقیق مرگ این مرد را به مشخص شدن نتایج پزشکی قانونی موکول کرد.

به گفته برگزارکنندگان این رقابت، هیچ‌یک از دیگر شرکت‌کنندگان بر اثر خوردن این حشرات احساس کسالت نکرده‌اند. ‌/‌ ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها