درخواست زلزله‌زدگان از وزیر بهداشت

نبود مسکن در روزهای سرد سال

زلزله‌زدگان ورزقان در بازدید وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مهمترین مشکل فعلی خود را نبود مسکن اعلام کردند.
کد خبر: ۵۰۷۹۰۸

 به گزارش روز پنجشنبه جام جم آنلاین از وزارت بهداشت، دکتر مرضیه وحید دستجردی به همراه دکتر مصداقی نیا معاون بهداشت، دکتر امامی رضوی معاون درمان و دکتر حسینی مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت به منظور بازدید خود از مناطق زلزله‌زده صبح امروز وارد استان آذربایجان شرقی شد.

بنا بر این گزارش، وزیر بهداشت پس از ورود به فرودگاه تبریز بلافاصله به سمت روستاهای آسیب دیده منطقه ورزقان عزیمت کرد و ضمن بازدید از چند روستای آسیب‌دیده در این مناطق، از نزدیک در جریان مشکلات روستاییان زلزله‌زده قرار گرفت.

برپایه این گزارش، مردم مناطق زلزله‌زده در این بازدید از خدمات ارائه شده در زمینه بهداشت و درمان ابراز رضایت کردند اما مهمترین مشکل فعلی خود را نبود مسکن اعلام کردند.

پیش تر، در پی دستور وزیر بهداشت مبنی بر استقرار تیم‌های ثابت بهداشتی و درمانی در روستاهای مختلف زلزله‌زده، ارائه خدمات بهداشت و درمان با وجود افزایش جمعیت برخی از روستاها بسیار مطلوب و رضایتبخش گزارش شده است.

این گزارش می‌افزاید: با توجه به روند کند بازسازی واحدهای مسکونی آسیب‌دیده و نیز در پیش بودن فصل سرما نبود مسکن و سرپناه می‌تواند خدمات ارائه شده بهداشت و درمان را نیز تحت تأثیر قرار دهد.

در حال حاضر علاوه بر خانه‌های روستایی، مراکز بهداشتی و درمانی نیز در این مناطق آسیب دیده‌اند که عدم بازسازی این مراکز از سوی مسوولان مربوطه باعث شده است که نیروهای ارائه دهنده خدمات بهداشتی نیز با مشکل مواجه شوند.

در حال حاضر تنها تعداد محدودی از خانه‌های مناطق زلزله زده، آنهم توسط خیرین بازسازی شده است و روند بازسازی در این مناطق بسیار کند پیش می‌رود.

این در حالی است که پیشتر دکتر حسینعلی شهریاری رییس کمیسیون بهداشت و درمان نیز در بازدید خود از این مناطق به شدت از کند بودن روند بازسازی واحدهای آسیب‌دیده ناشی از زلزله انتقاد کرده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها