سرهنگ رضا مؤذن از انهدام باندی که با موتورسیکلت آپاچی مشکی رنگ از زنانی که به شعبات بانکی و دستگاه های خودپرداز مراجعه می کردند،کیف قاپی می کردند، خبر داد و افزود:مالباختگان جهت شناسایی متهمان به پایگاه چهارم پلیس آگاهی مراجعه نمایند.
کد خبر: ۵۰۶۶۸۳

به گزارش روز شنبه جام جم آنلاین از پلیس آگاهی تهران بزرگ، ساعت 20 روز یازدهم مردادماه سال جاری مأموران کلانتری 136 فرجام در حین گشتزنی در خیابان سراج متوجه فریادهای «دزد ـ  دزد» تعدادی از شهروندان شدند که به سرنشینان یک دستگاه موتورسیکلت مشکی را تعقیب می کردند.

مأموران کلانتری با مشاهده صحنه تعقیب سارقان موتورسوار توسط شهروندان، بلافاصله به تعقیب موتورسواران پرداخته و در «بلوار دلاوران» موفق به دستگیری یکی از سرنشینان آن به هویت «فرهاد . ز» 37 ساله شدند اما راننده موتورسیکلت با استفاده از شلوغی ایجاد شده در محل دستگیری همدستش و رها کردن موتورسیکلت در محل متواری شد.

با دستگیری یکی از سارقان و کشف کیف دستی سرقت شده، متهم لب به اعتراف گشود و به سرقت کیف های دستی زنانه به شیوه «آویزان بری» در خیابان سراج اعتراف کرد؛ بلافاصله مأموران پس از دستگیری یکی از متهمان ، با مراجعه به محل سرقت (در خیابان سراج) موفق به شناسایی خانم جوانی به عنوان صاحب کیف شدند.

با تشکیل پرونده مقدماتی و به دستور شعبه سوم دادیاری دادسرای ناحیه چهار تهران، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

تحقیقات پلیسی و اعتراف به دهها فقره کیف قاپی

با ارجاع پرونده به پایگاه چهارم پلیس آگاهی ، کارآگاهان این پایگاه در اولین مرحله از اقدامات خود به بررسی سوابق متهم «فرهاد . ز» پرداخته و اطمینان پیدا کردند که این متهم یکی از مجرمان سابقه دار در زمینه کیف قاپی است که پیش از این چندین بار به جرم سرقت (به شیوه کیف قاپی) دستگیر شده و آخرین بار آن نیز مربوط به سال گذشته است که به تازگی از زندان آزاد شده است.

در ادامه تحقیقات و با توجه به دستگیری متهم در زمان ارتکاب سرقت، «فرهاد . ز» به ناچار لب به اعتراف گشود و علاوه بر اعتراف به دهها فقره کیف قاپی در مناطق مختلف شرق تهران، همدست خود به هویت «علیرضا . ع» 30 ساله را نیز معرفی کرد .

با توجه به اعترافات «فرهاد . ز» و معرفی همدستش ، کارآگاهان با شناسایی محل تردد «علیرضا . ع» در منطقه دروازه غار این محل را تحت مراقبت های خود قرار داده و نهایتا در ساعت 9 شب 26 شهریورماه موفق به دستگیری وی شدند.

با دستگیری «علیرضا» و با توجه به اعترافات بدست آمده از همدستش، او نیز به ناچار لب به اعتراف گشود و به دهها فقره کیف قاپی از زنان و به شیوه «آویزان بری» اعتراف کرد.

در ادامه تحقیقات از متهمان، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که هر دو متهم از مجرمان سابقه دار در زمینه کیف قاپی بویژه به شیوه «آویزان بری» هستند که آخرین بار نیز پس از دستگیری، در زندان با یکدیگر آشنا شده و پس از آزادی و همچنین به واسطه سکونت در یک منطقه (دروازه غار)، با خرید یک دستگاه موتورسیکلت آپاچی مشکی رنگ اقدام به تشکیل گروهی دو نفره کرده و برای جلوگیری از هرگونه دستگیری و یا مقاومت احتمالی از سوی مالباختگان، در طول این مدت تنها به سرقت از خانم ها پرداخته اند.

شناسایی دهها مالباخته زن

با توجه به شیوه و شگرد استفاده شده در سرقت ها که متهمان با شناسایی مالباختگان خانم مراجعه کننده به شعبات بانکی ، دستگاه های خودپرداز و... از همراه بودن پول به همراه آنها اطمینان داشته و در مواردی نیز به صورت کاملا اتفاقی، اقدام به ارتکاب سرقت هایشان کرده بودند، کارآگاهان با جمع بندی شکایت های طرح شده در سطح کلانتری های مناطق مختلف شرق و شمال شرق تهران و بررسی سرقت های مشابه موفق به شناسایی دهها مالباخته زنی شدند که عمدتا از ساعت 18 تا 22 شب و در زمان مراجعه آنها به محل زندگی، مورد سرقت قرار گرفته بودند.

رییس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر، گفت: با توجه به اعترافات صریح متهمان و همچنین شناسایی دهها مالباخته خانمی که موفق به شناسایی متهمان شدند، قرار قانونی برای هر دو متهم صادر و متهمان جهت رسیدگی تخصصی و شناسایی دیگر جرایم ارتکابی و مالباختگان ، در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته اند.

سرهنگ کارآگاه رضا مؤذن افزود: از کلیه مالباختگانی که بدین شیوه و توسط سرنشینان یک دستگاه موتورسیکلت مشکی رنگ، در مناطق مختلف شرق و شمال شرق تهران بویژه در نارمک ، رسالت ، تهرانپارس، سراج و... مورد سرقت قرار گرفته اند دعوت می شود تا جهت شناسایی متهمان و طرح شکایات خود به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در سیدخندان ـ خیابان شهید ابوذر غفاری ـ بالاتر از بیمارستان رسالت ، مراجعه کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها