معاون اول رئیس جمهور عنوان کرد:

امکان پذیرش سالانه 20 میلیون گردشگر

معاون اول رئیس جمهور گفت: ایران می‌تواند 20 میلیون گردشگر در سال بپذیرد.
کد خبر: ۵۰۵۸۸۸

به گزارش واحد مرکزی خبر، محمدرضا رحیمی در مراسم تجلیل از خادمان صنعت گردشگری افزود: سال گذشته 3 میلیون جهانگرد از ایران دیدن کردند و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در تلاش است تا این رقم را در سالهای آینده به دو و نیم برابر افزایش دهد.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به تبلیغات مسموم غرب برای ناامن‌ جلوه دادن ایران گفت: آیا کشوری امن‌تر از ایران وجود دارد؟ اما در آمریکا یک دانش‌آموز با شلیک گلوله به زندگی افراد زیادی پایان می‌دهد.

وی افزود: ایران سراسر مهر و دوستی و امنیت است اما در تبلیغات غرب ایران کشور ناامن و پر از خشونت معرفی می‌شود.

رحیمی گفت: هر گردشگری قبل از سفر تصور می‌کند ایران 25 درصد امنیت دارد اما در پایان سفر در فرمهای نظرسنجی ایران را صددرصد امن می‌داند.

وی با اشاره به تمدن چند هزار ساله و فرهنگ غنی ایران اسلامی افزود: کشورهای قدرتمند با استفاده از خبرگزاریها و رسانه‌های خود تلاش می‌کنند برخی کشورها را بایکوت کنند تا گردشگری اتفاق نیفتد.

معاون اول رئیس جمهور گفت: جمعیت دانشجویی ایران با 4 میلیون و 300 هزار نفر از جمعیت برخی کشورهای همجوار بیشتر است.

وی افزود: ایران رتبه یازدهم تولید علمی جهان را در اختیار دارد و در تلاشیم در سالهای آینده به رتبه چهارم برسیم.

رحیمی با بیان این‌که ایران کشوری است که قربانی تبلیغات منفی کشورهای غربی شده است، گفت: باید با کمک مجامع بین‌المللی چراغ فتنه‌گران خاموش و پیوندهای عاطفی بیشتری میان‌ ملتها برقرار شود.

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به این‌که زمینه‌های خوبی برای افزایش حضور گردشگران در برنامه پنجم توسعه دیده شده است ابراز امیدواری کرد با همکاری سازمان جهانی جهانگردی صنعت گردشگری میان کشورها گسترش یابد.

در پایان این مراسم علاوه بر تجلیل از خادمان صنعت گردشگری، با رونمایی از تمبر یادبود هفته گردشگری، پایگاه اطلاع‌رسانی جامع گردشگری ایران هم راه‌اندازی شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها