حراج دست‌نوشته‌های گوبلز

دست نوشته‌های متعلق به «گوبلز»، وزیر تبلیغات هیتلر چکش حراج می‌خورند.
کد خبر: ۵۰۲۲۷۵

حراجی «الکساندر» در شهر «استامفورد» آمریکا قصد دارد در آینده‌ی نزدیک مجموعه‌ای از دست نوشته‌های «جوزف گوبلز» ـ وزیر تبلیغات آدولف هیتلر ـ را به حراج بگذارد.

به گزارش خبرگزاری یونایتدپرس، دست نوشته‌های گوبلز شامل نامه‌ها، اشعار، تکالیف دوران مدرسه و مقالات وی است که با قدمتی در حدود یک قرن در بهترین شرایط ممکن قرار دارند.

«پاول گوبلز»، سیاست‌مدار ناسیونال سوسیالیست آلمانی، از نزدیک‌ترین دوستان و همکاران آدولف هیتلر بود و شهرت او تا حد زیادی ناشی از سخنرانی‌های پرشور و ارائیه تبلیغات گسترده برای جذب جامعه‌ی آلمان به اهداف و ارزش‌های هیتلر و حزب نازی است.

گوبلز پیش از ورود به حکومت آلمان به روزنامه‌نگاری، کار در بانک و کارگزاری بازار بورس اشتغال داشت. او در ۱۹۲۴ وارد حزب نازی شد و به ریاست حزب در ایالت برلین منصوب شد و در سال ۱۹۲۸ در مقام یکی از کلیدی‌ترین اعضای حزب قرار گرفت.

او حتا زمانیکه شکست آلمان در جنگ دوم جهانی نیز قطعی شده بود به هیتلر وفادار ماند و در نهایت پس از ورود ارتش سرخ به برلین در اول می ۱۹۴۵ در سن 48 به همراه همسر و فرزندانش خودکشی کرد. هنوز تاریخ دقیق حراج لوازم شخصی گوبلز اعلام نشده است. (ایسنا)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها