چهارمین روز از چهارمین دوره رقابت‎های قهرمانی کاپ آسیا با پیروزی تیم ملی ایران مقابل چین‎تایپه به پایان رسید.
کد خبر: ۵۰۲۱۵۰

دیدار تیم‌های ملی بسکتبال ایران و چین تایپه از روز چهارم مسابقات قهرمانی کاپ آسیا امروز دوشنبه درتوکیو ژاپن برگزار شد که طی آن ملی‌پوشان بسکتبال ایران با نتیجه 71 بر 63 حریف خود را شکست دادند و پس از پیروزی برابر هند و قطر صاحب سومین برد متوالی خود در این دوره از رقابت‌ها شدند. نتیجه کامل دیدار امروز تیم‎های ایران و چین تایپه به شرح زیر است:

* ایران - چین تایپه
(17 بر 20)، (12 بر 19)، (27 بر 12)، (12 بر 15)

هر دو کوارتر نیمه نخست دیدار تیم‌های ملی ایران و چین تایپه به سود تایوانی‎ها به پایان رسید. البته بر خلاف دیدار روز گذشته که طی آن ملی‎پوشان کشورمان به تدریج اختلاف امتیاز خود با قطر را کم کردند، در دیدار امروز فاصله امتیازی دو تیم به تدریج به سود بازیکنان چین تایپه بیشتر شد.

سرعت کمتر بازیکنان ایران نسبت به حریف، این فرصت را به تایوانی‎ها داد  تا در طول نیمه نخست بازی به دفاع تیم ایران نفوذ کرده و بارها از زیر حلقه ایران توپ را وارد سبد کنند و به امتیاز دست یابند. آنها از شوت‌های سه امتیازی هم بارها به امتیاز دست یافتند و با 10 اختلاف امتیاز نیمه اول را به سود خود پایان دادند.

با این شرایط بازیکنان دو تیم ایران و چین تایپه نیمه دوم را آغاز کردند اما درست مانند دیدار برابر قطر، جریان بازی در نیمه دوم به سود ایران تغییر کرد و البته یک کوارتر زودتر؛ شاگردان مهمد بچیروویچ با آغاز کوارتر سوم در حمله خیلی منسجم تر عمل کردند طوریکه  فشار زیاد به بازیکنان چین تایپه به خصوص در دفاع از سرعت آنها کم کرد و شرایط را به سود تیم ایران رقم زد.

عملکرد خوب بازیکنان ایران در کوارتر سوم که باعث پیروزی آنها دراین کوارتر و مجموع سه کوارتر شد، در کوارتر چهارم هم ادامه داشت. البته در دقایقی از این کوارتر، تیم ملی ایران در غیاب صمد نیکخواه بهرامی که بنا به تصمیم کادر فنی از زمین بیرون آمده بود، افت محسوسی پیدا کرد تا حدی که اختلاف امتیازیش با حریف به دو امتیاز کاهش یافت اما به محض ورود دوباره وی به زمین، کنترل بازی و امتیازی که از زیر حلقه به دست آورد، جریان بازی دوباره به سود ایران تغییر کرد.

البته درادامه بازیکنان چین تایپه با جا گذاشتن دفاع ایران به راحتی صاحب دو امتیاز شدند اما در برگشت کاپیتان تیم ملی ایران با یک پرتاب سه امتیازی خیلی زود کاهش اختلاف امتیاز را جبران کرد. پس از آن مدیریت خوب بازیکنان ایران در استفاده از توپ و گردش آن برتری را تا پایان به سود تیم کشورمان حفظ کرد. 

بدین ترتیب تیم ملی بسکتبال ایران که در نیمه نخست دیدار برابر چین تایپه عملکرد خوبی نداشت، با نمایش متفاوت و بهتر در نیمه دوم به پیروزی دست یافت. آرن داودی که به دلیل آسیب دیدگی در دیدار برابر قطر به کار گرفته نشد، در این بازی از سوی مهمد بچیروویچ در ترکیب تیم ملی ایران قرار گرفت.

با برگزاری دیدار تیم‎های ایران و چین تایپه، دیدارهای روز چهارم مسابقات بسکتبال قهرمانی کاپ آسیا در توکیو ژاپن به پایان رسید. پیش از این دیدار، تیم‎های فیلیپین، چین و ژاپن نیز حریفان خود را شکست داده بودند. نتیجه این دیدارها به شرح زیر است:

گروه A
* ماکائو 46 - فیلیپین 98
* ازبکستان 47 - چین 107

گروه B
* ژاپن 90 - هند 72
* ایران 71 - چین تایپه 63

مرحله مقدماتی چهارمین دوره مسابقات بسکتبال قهرمانی کاپ آسیا روز سه شنبه با برگزاری چهار دیدار به پایان می‌رسد. در این روز از مسابقات تیم ملی ایران به مصاف ژاپن می‌رود. ژاپنی‎ها در دوره پیشین رقابت‎های کاپ آسیا که به میزبانی لبنان برگزار شد، به مرحله نهایی صعود کردند اما در این مرحله مقابل تیم ملی میزبان شکست خوردند و نایب قهرمان شدند.

ایران و ژاپن در حالی دیدار روز سه شنبه خود را برگزار می کنند که هر دو تیم بدون باخت هستند. بنابراین دیدار این دو تیم تعیین کننده صدرنشین گروه A در پایان مرحله مقدماتی خواهد بود. برنامه کامل دیدارهای روز پایانی مسابقات بسکتبال قهرمانی کاپ آسیا به شرح زیر است:

سه شنبه 28 شهریورماه

گروه A
* چین - ماکائو
* لبنان - ازبکستان

گروه B
* قطر - چین تایپه
* ایران - ژاپن (مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها